Gå til innhold

Fordeler med kondom

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har begynt å bruke kondom som prevensjon for en måned siden. 

Kondom har noen skikkelige fordeler .Mannen holder mye lengre ,blir ikke søl som renner ut av meg i flere timer etter samleie, er veldig enkelt å få tak i,selges nesten overalt. 

Ødelegger ikke sexlysten slik som feks P-piller ofte gjør .

Vi pleier å kjøpe dem sammen med helgehandelen på dagligvare. 

Vi kan ikke få fullrost kondomene. 

Anonymkode: d7d77...eda

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra, kondom er super for beskyttelse mot sykdommer og graviditet.

Bortsett fra det syns jeg det er noe dritt...:fnise:

• Liker 5
Skrevet

Enig, er bare fordeler med kondom. Eneste som beskytter for kjønnssykdommer, og eneste som beskytter for graviditet uten helsefarlige bivirkninger :)  
Det blir mindre søl og man opprettholder en sunn PH balanse i underlivet siden man ikke går med sæd inni seg (man kan jo spørre seg hvorfor underlivssopp er blitt så vanlig, samt dårlig lukt, smak osv). 

En vanlig glatt kondom kan gjøre penetrering lettere og mindre smertefullt for de som sliter med tranghet eller tørr vagina og mye friksjon, og på den andre siden kan en kondom med riller og knopper på kan stimulere ekstra og gjøre samleie mye bedre enn uten kondom :)

Anonymkode: 87049...fdb

• Liker 5
Skrevet

hvorfor kjøpe når du kan få det "for free?"

Anonymkode: a0e43...1ac

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, Nerine_ skrev:

Så bra, kondom er super for beskyttelse mot sykdommer og graviditet.

Bortsett fra det syns jeg det er noe dritt...:fnise:

Enig! :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Ja, kondom er best, for de kan man stikke hull i uten at han merker det! :fnise:

Anonymkode: 36d47...bc5

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Sphere skrev:

Enig! :fnise:

Hvorfor?

Anonymkode: 64ea8...d9f

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Ikke meg du spurte, men svarer fordi. Jeg syns ikke man får den ordentlige god-følelsen med kondom, unaturlig glid og jeg liker at samleiet avsluttes ordentlig, altså ikke med sæden i en "pose". 

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Det handler om hele opplevelsen. Mye bedre uten. Det å kjenne det plaskvåte, silkemyke rundt. Blir ikke samme opplevelse med. Samtidig vet man hvor nødvendig den er. 

Skrevet

Jeg synes egentlig du bare nevner de fordeler som du merker som kvinne....Hva er fordelene for mannen din?

Anonymkode: 21879...154

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes egentlig du bare nevner de fordeler som du merker som kvinne....Hva er fordelene for mannen din?

Ikke TS, men vi har også brukt kondom som prevensjon i flere år. 

Fordelene for mannen min: 

Unngå uønsket graviditet.

Ha en kjæreste som ikke er kjemisk kastrert av hormonell prevensjon, så der faktisk blir sex.

Har selv kontroll på prevensjonen. 

Lever med en kvinne i naturlig syklus. Eggløsning og de hormoner som det fører med seg, som økt attraktivitet og sexlyst. 

Ha en kjæreste som er stabil og normal i humøret. 

Mulighet for befruktning umiddelbart etter å ha kuttet prevensjonen. 

Anonymkode: 0cee9...24e

• Liker 7
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

.Mannen holder mye lengre ,blir ikke søl som renner ut av meg i flere timer etter samleie, 

Anonymkode: d7d77...eda

Han holder jo bare lenger fordi han ikke kjenner mye. Det er jo ikke noe positivt det for ham. 

Søl som renner ut i flere timer etter? Har jeg aldri opplevd. 

Anonymkode: 564f4...e5e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke TS, men vi har også brukt kondom som prevensjon i flere år. 

Fordelene for mannen min: 

Unngå uønsket graviditet.

Ha en kjæreste som ikke er kjemisk kastrert av hormonell prevensjon, så der faktisk blir sex.

Har selv kontroll på prevensjonen. 

Lever med en kvinne i naturlig syklus. Eggløsning og de hormoner som det fører med seg, som økt attraktivitet og sexlyst. 

Ha en kjæreste som er stabil og normal i humøret. 

Mulighet for befruktning umiddelbart etter å ha kuttet prevensjonen. 

Har brukt både p-piller og kondomer over en periode og har virklig ikke merket noe særlig forskjell verken på sexlyst, atraktivitet, humør. P-piller forhindrer også graviditet, kanskje ikke på samme promillenivå som kondom men godt som. Umiddelbar befruktning??? Skal det alltid være en fordel?

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt både p-piller og kondomer over en periode og har virklig ikke merket noe særlig forskjell verken på sexlyst, atraktivitet, humør. P-piller forhindrer også graviditet, kanskje ikke på samme promillenivå som kondom men godt som. Umiddelbar befruktning??? Skal det alltid være en fordel?

Det er jo flott for deg at p-piller ikke ødelegger for deg. Ser ikke helt på hvilken måte det er relevant for svarer mitt. Jeg svarte på hva fordelene for min mann er, og siden han er sammen med en dame som påvirkes negativt av hormonell prevensjon så må vi jo ta utgangspunkt i det.

selvfølgelig er det en fordel å bli gravid så snart man ønsker det. Vi har to barn sammen og brukte omtrent ingen tid fra vi bestemte oss for å bli foreldre, til jeg var gravid.

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De samme som for kvinnen - at man ikke får kjønnssykdommer, uønsket graviditet, glidemiddel, og slipper alt sølet sæd i senga eller sæd i vagina gir. En vagina som fylles av sæd bruker mange timer, opptil dager på å renske det ut, det ødelegger ph balansen og en av dere må vaske opp "stien" som renner på gulvet på vei fra senga til toalettet etter sexen, og menn klager over at underlivet til dama lukter eller smaker vondt, vel det er fordi gammel sæd gjør at ph balansen kommer i ubalanse og det blir en mye bedre opplevelse å slikke henne med et frisk og balansert underliv :)

• Liker 5
Skrevet

I dag er kondomer så ultra tynne at man kan ikke hevde at mannen føler mindre av å bruke kondom lenger, det er bare en dårlig unnskyldning for å utøve makt mot kvinnen ved å "nekte" kondom. 

• Liker 3
Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Jeg bruker alltid kondom, det er helt ok for meg. Det er stor forskjell på typene, men det finnes flere som er veldig bra. De du får kjøpt i dagligvare synes jeg er søppel...

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han holder jo bare lenger fordi han ikke kjenner mye. Det er jo ikke noe positivt det for ham. 

Søl som renner ut i flere timer etter? Har jeg aldri opplevd. 

Anonymkode: 564f4...e5e

Hvis mannen sier at han ikke kjenner mye, lyver han. Han vil bare ikke ta seg den lille tiden det tar å rulle det på. Kondomer kan han få så tynne at han ikke merker han har det på.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

I dag er kondomer så ultra tynne at man kan ikke hevde at mannen føler mindre av å bruke kondom lenger, det er bare en dårlig unnskyldning for å utøve makt mot kvinnen ved å "nekte" kondom. 

Når du ikke er mann og aldri har hatt en kondom på penisen din, HVORFOR skrive slikt svada da?

Det er enorm forskjell med og uten. Jeg kjenner såpass lite at som oftest dør ereksjonen av før jeg greier å komme. Ganske kjedelig egentlig :(

"Makt mot kvinnen". Hvis vi ikke liker å bruke kondom, så utøver vi altså makt ovenfor kvinnen, altså voldtekt. Ta dette feminazi tullet ditt et annet sted.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...