Popkorn Skrevet 27. april 2018 #1661 Del Skrevet 27. april 2018 9 timer siden, Hollymolly skrev: For en trist beskjed å få, og jeg skjønner at du ble fullstendig sjokkert. Skal de ta flere blodprøve av deg? Ja, skal til fastlegen på mandag. Må prøve å samle inn litt dokumenter fra ulike hold. Tok jo vaksine for det for flere år siden. Legen anbefalte å ta med det jeg kan. Så blir det nok noen flere blodprøver og sikkert noe prat om veien videre. Leveren skal sikkert undersøkes. Resepsjonisten sa at jeg måtte puste med magen og tenke at dette nok er noe jeg har hatt i mange år, uten at noe har vært galt. Så jeg skulle prøve å ikke bekymre meg, men kjære tid, man blir jo livredd når man får beskjed om man har en smittsom sykdom. Plutselig er jeg redd for å gjøre hverdagslige ting fordi jeg er redd for at jeg kan smitte noen. I tillegg så er det jo dette med barn som er utrolig sårt. Ønsker det jo så sterkt, men det har vært så mange slag som bare trykker den drømmen ned! Først var mannen uvillig i mange år, så blir jeg sykemeldt på grunn av jobb, så finner de ut at mannen har en ekstremt lav antall motile spermer og vi må til prøverør, og nå dette! Shit pomfritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 27. april 2018 #1662 Del Skrevet 27. april 2018 12 hours ago, Butter said: Kjenner jeg er litt deppa nå, men samtidig var jeg egentlig forberedt på det. Har jo hatt varierende hell med letrozol før. Håper bare inderlig at ikke det blir noe tull med den stimulerte syklusen nå. Vil så gjerne rekke et forsøk før sommeren, Du har tatt letrozol nå? Men kalles ikke det styrt syklus da? Hva blir forskjellen på neste forsøk? Jeg går på letrozol for fryseforsøk nå, og de kaller det styrt syklus? Er det forskjell på stimulert og styrt? Forvirrende dette altså. Så kjedelig at forsøket ikke ble noe av! Krysser fingrene for at dere rekker ett forsøk før sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 27. april 2018 #1663 Del Skrevet 27. april 2018 27 minutter siden, Sisti skrev: Du har tatt letrozol nå? Men kalles ikke det styrt syklus da? Hva blir forskjellen på neste forsøk? Jeg går på letrozol for fryseforsøk nå, og de kaller det styrt syklus? Er det forskjell på stimulert og styrt? Forvirrende dette altså. Så kjedelig at forsøket ikke ble noe av! Krysser fingrene for at dere rekker ett forsøk før sommeren. Med letrozol er det ikke «ordentlig» styrt siden man ikke vet når EL skjer etter kuren (eller om, for de av oss som har litt vanskeligheter med å få EL på egenhånd). Skal du bruke ovitrelle i tillegg (var det ikke det du sa?) er det jo plutselig en del mer forutsigbart, da, men det forutsetter jo fremdeles at letrozolen fører til follikelvekst 😊 Den «vanlige» typen styrt syklus skjer med først østrogen (piller og/eller plaster) og deretter østrogen pluss progesteron. Fordelen er større grad av forutsigbarhet, ulempen er jo at det blir en del mer medisiner. Letrozol-metoden blir på en måte en måte å emulere naturlig syklus på med tanke på så lite medisinbruk som mulig, samtidig som man jo får styrt det -litt- med tanke på oppstart av piller. Men jeg antar du må ha kontroller for å følge med på om/når EL nærmer seg, da det jo varierer veldig hvordan og hvor fort folk reagerer på en letrozol-kur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 27. april 2018 #1664 Del Skrevet 27. april 2018 4 minutter siden, miore said: Med letrozol er det ikke «ordentlig» styrt siden man ikke vet når EL skjer etter kuren (eller om, for de av oss som har litt vanskeligheter med å få EL på egenhånd). Skal du bruke ovitrelle i tillegg (var det ikke det du sa?) er det jo plutselig en del mer forutsigbart, da, men det forutsetter jo fremdeles at letrozolen fører til follikelvekst 😊 Den «vanlige» typen styrt syklus skjer med først østrogen (piller og/eller plaster) og deretter østrogen pluss progesteron. Fordelen er større grad av forutsigbarhet, ulempen er jo at det blir en del mer medisiner. Letrozol-metoden blir på en måte en måte å emulere naturlig syklus på med tanke på så lite medisinbruk som mulig, samtidig som man jo får styrt det -litt- med tanke på oppstart av piller. Men jeg antar du må ha kontroller for å følge med på om/når EL nærmer seg, da det jo varierer veldig hvordan og hvor fort folk reagerer på en letrozol-kur! Tusen takk for et veldig oppklarende svar! ❤️ Jo jeg skal få Ovitrelle, er bare redd for at EL kommer før og kræsjer med helg eller helligdager. Men ok, nå vet jeg mer om hva det går i, så får jeg bare ta det som det kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agitha Skrevet 27. april 2018 #1665 Del Skrevet 27. april 2018 16 timer siden, Butter skrev: Var dessverre som jeg fryktet. Folikkelen hadde gått tilbake og slimhinnen tynnere, så blir ikke du fryseforsøk denne syklusen. Avtalte fryskeforsøk i stimulert syklus før sommeren, så skal inn til ul 1605. Nei, sant det, ingenting går av seg selv, alltid noe uforutsett. Kjenner jeg er litt deppa nå, men samtidig var jeg egentlig forberedt på det. Har jo hatt varierende hell med letrozol før. Håper bare inderlig at ikke det blir noe tull med den stimulerte syklusen nå. Vil så gjerne rekke et forsøk før sommeren, Så utrolig kjedelig da. Så frustrerende når man går å venter, også plutselig får man beskjed om at det ikke blir noe av. Håper det ordner seg og at det blir et forsøk før sommeren. Krysser alt. 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 27. april 2018 #1666 Del Skrevet 27. april 2018 Hcg som ble tatt i går er på 259. Så dobling fra tirsdag til i går. Spent på hvor mye den er på til uka igjen :-) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barneønske90 Skrevet 27. april 2018 #1667 Del Skrevet 27. april 2018 14 timer siden, Waldfee skrev: Jeg hadde kikkhull (laparoskopi) på ullevål for noen år siden. Skulle sjekke at eggledere var åpne og om endometriose på eggstokker mv. Mener jeg hadde mensen da under operasjonen og at det ikke var noe problem, tvertimot at det for endometriose var enklere å se under mensen pga da blør det endo-vevet. Skal ikke garantere at jeg husker rett altså, det er jo flere år siden, og de kan ha endret prosedyrene. Så sjekk med dem for sikkerhets skyld☺️ Operasjonen var helt ukomplisert, litt ubehag noen dager etter men gikk fort over og ikke synlige arr i dag. Masse lykke til! Håper det kan løse problemet i ditt tilfelle! Har pratet med dem i dag og det var ikke er hinder om mensen skulle dukke opp. Selvfølgelig håper jeg at den ikke gjør det, men har ingen tro på at vi skal klare å bli gravide av oss selv etter så mange år med skuffelser hver mnd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barneønske90 Skrevet 27. april 2018 #1668 Del Skrevet 27. april 2018 2 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Hcg som ble tatt i går er på 259. Så dobling fra tirsdag til i går. Spent på hvor mye den er på til uka igjen :-) Så godt å høre at det går rette veien 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agitha Skrevet 27. april 2018 #1669 Del Skrevet 27. april 2018 7 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Hcg som ble tatt i går er på 259. Så dobling fra tirsdag til i går. Spent på hvor mye den er på til uka igjen :-) Så bra. Da går det i hvert fall rette veien så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 27. april 2018 #1670 Del Skrevet 27. april 2018 @Agitha Har du fått tak i Riksen enda og fikk du noen på frys? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 27. april 2018 #1671 Del Skrevet 27. april 2018 4 minutter siden, Agitha skrev: Så bra. Da går det i hvert fall rette veien så langt. Ja gjør det :-) men åååå lyst til og ringe riksen og spørre om jeg kan få ul igjenom dem etter som jeg mistet i feb. Er såååå redd :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agitha Skrevet 27. april 2018 #1672 Del Skrevet 27. april 2018 2 minutter siden, tuppelene skrev: @Agitha Har du fått tak i Riksen enda og fikk du noen på frys? Jeg er på St.Olav, men nei, ikke fått noe svar enda, så da ser det ut til at jeg må vente hele helgen. Jeg ringte igår og de ringte meg opp igjen langt på dagen, da fikk jeg beskjed om at hun skulle snakke med dem og ringe tilbake. Har ikke hørt noe siden. Ringte de idag også, men ikke fått snakket med noen. Er så frustrerende!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agitha Skrevet 27. april 2018 #1673 Del Skrevet 27. april 2018 4 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Ja gjør det :-) men åååå lyst til og ringe riksen og spørre om jeg kan få ul igjenom dem etter som jeg mistet i feb. Er såååå redd :-( Skjønner det. Det er all denne ventingen og det å få bekreftelse på ting som er det verste med hele prosessen synes jeg. Når man har mistet så blir man jo forståelig nok ekstra usikker. Du kan jo ringe å spørre da, eller har de sagt det er uaktuelt? Så synd det er så dyrt å gjøre slik privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 27. april 2018 #1674 Del Skrevet 27. april 2018 2 minutter siden, Agitha skrev: Skjønner det. Det er all denne ventingen og det å få bekreftelse på ting som er det verste med hele prosessen synes jeg. Når man har mistet så blir man jo forståelig nok ekstra usikker. Du kan jo ringe å spørre da, eller har de sagt det er uaktuelt? Så synd det er så dyrt å gjøre slik privat. Har ikke spurt dem, men er fordi jeg tenker jeg ikke får fordi vi klarte dette selv :-) men ja er helt uholdlig etter som jeg har mistet:-( og er kjempe dyrt og ta privat:-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agitha Skrevet 27. april 2018 #1675 Del Skrevet 27. april 2018 2 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Har ikke spurt dem, men er fordi jeg tenker jeg ikke får fordi vi klarte dette selv :-) men ja er helt uholdlig etter som jeg har mistet:-( og er kjempe dyrt og ta privat:-( Vel, det skader jo ikke å spørre. Hvis du forklarer situasjonen så kan det jo hende de er behjelpelige. Det verste som kan skje er jo bare at du får et nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 27. april 2018 #1676 Del Skrevet 27. april 2018 Akkurat nå, Agitha skrev: Vel, det skader jo ikke å spørre. Hvis du forklarer situasjonen så kan det jo hende de er behjelpelige. Det verste som kan skje er jo bare at du får et nei. Har ringt nå for og be de ringe opp igjen så da spørr jeg. Off tror det kanskje hadde vært med på at jeg hadde blitt litt roligere hvis jeg bare fikk se denne klumpen og hjerte slå. Vet det ikke er så mye man kan se enda men og se hjerte slå nå også fortsette og ta hcg frem til 22 mai og da få ny UL tror jeg hadde hjulpet mye 😁 krysser fingre:-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agitha Skrevet 27. april 2018 #1677 Del Skrevet 27. april 2018 3 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Har ringt nå for og be de ringe opp igjen så da spørr jeg. Off tror det kanskje hadde vært med på at jeg hadde blitt litt roligere hvis jeg bare fikk se denne klumpen og hjerte slå. Vet det ikke er så mye man kan se enda men og se hjerte slå nå også fortsette og ta hcg frem til 22 mai og da få ny UL tror jeg hadde hjulpet mye 😁 krysser fingre:-) Ok. Hadde jeg vært gravid skulle jeg gjerne tatt ul hver dag for å se at alt stod bra til, så skjønner godt at du føler det slik. Håper de er greie og lar deg få tatt en slik at du kan puste litt roligere i hvert fall. 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 27. april 2018 #1678 Del Skrevet 27. april 2018 21 minutter siden, Agitha skrev: Jeg er på St.Olav, men nei, ikke fått noe svar enda, så da ser det ut til at jeg må vente hele helgen. Jeg ringte igår og de ringte meg opp igjen langt på dagen, da fikk jeg beskjed om at hun skulle snakke med dem og ringe tilbake. Har ikke hørt noe siden. Ringte de idag også, men ikke fått snakket med noen. Er så frustrerende!!! Blander litt jeg.. Veldig rart at de ikke bare kan gi deg et svar da. Er jo en stund siden uttak nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agitha Skrevet 27. april 2018 #1679 Del Skrevet 27. april 2018 1 minutt siden, tuppelene skrev: Blander litt jeg.. Veldig rart at de ikke bare kan gi deg et svar da. Er jo en stund siden uttak nå. Ja, var på mandag, så skjønner ingenting. Skulle få telefon på onsdag. De fryser vel egget uansett regner jeg med, men hadde jo vært veldig greit å vite. Halvtime til de stenger, så sitter å stirrer på telefonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
listefyll Skrevet 27. april 2018 #1680 Del Skrevet 27. april 2018 Denne runden gikk skikkelig dårlig. Fikk ut 9 egg, 3 av dem ble befruktet, men utviklet seg i godt nok. De ville sette inn et av dem, men jeg ba dem dyrke en dag til. Viste seg at det ikke var videre utvikling. Veldig glad jeg ba dem dyrke en dag til, for da har jeg heller et forsøk til gode enn et innsatt embryo som uansett ikke var levedyktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå