Agitha Skrevet 25. april 2018 #1621 Del Skrevet 25. april 2018 32 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Hcg var på 112 den ble tatt i går. Ny prøve i morgen får håpe den da har dobbelt seg :-) legen mente 112 var bra så stoler på han🤩 Så bra! Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 25. april 2018 #1622 Del Skrevet 25. april 2018 7 timer siden, Wiley skrev: Jeg begynte også på en onsdag, tok min siste sprøyte på søndagen en uke etter, ovitrelle på mandagen og uttak på onsdagen akkurat to uker etter sprøyte start. 5 timer siden, Aaa08 skrev: Begynte med sprøyter 3.01, uttak 19.01 Takk for svar, hvis kroppen min reagerer på samme måte som deres, vil det si at det blir uttak i slutten av neste uke da. Blir spennende å se/høre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agitha Skrevet 25. april 2018 #1623 Del Skrevet 25. april 2018 Hvor utrolig frustrerende når man venter på telefon fra sykehuset og det er etter stengetid og de har enda ikke ringt. Ventet på telefon i 6 timer nå. Eneste nummeret jeg har å forholde meg til er et sånn call-back nummer hvor man bare legger igjen info og de ringer tilbake i løpet av to dager. Jeg vil gjerne vite om egget mitt overlevde så det kan fryses..litt viktig info. Jeg har aldri blitt oppringt utenom åpningstid i hvert fall. Men tenker de burde jo sett tidlig idag om egget var klart for frys eller ikke...? Åh, blir så frustrert. Håper de ikke har glemt egget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 25. april 2018 #1624 Del Skrevet 25. april 2018 4 timer siden, Juni15 skrev: Takk for svar, hvis kroppen min reagerer på samme måte som deres, vil det si at det blir uttak i slutten av neste uke da. Blir spennende å se/høre! Jeg har stort sett hatt 10 dager med sprøyter etter nedregulering med nesespray. Masse lykke til!!! 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 25. april 2018 #1625 Del Skrevet 25. april 2018 4 timer siden, Agitha skrev: Hvor utrolig frustrerende når man venter på telefon fra sykehuset og det er etter stengetid og de har enda ikke ringt. Ventet på telefon i 6 timer nå. Eneste nummeret jeg har å forholde meg til er et sånn call-back nummer hvor man bare legger igjen info og de ringer tilbake i løpet av to dager. Jeg vil gjerne vite om egget mitt overlevde så det kan fryses..litt viktig info. Jeg har aldri blitt oppringt utenom åpningstid i hvert fall. Men tenker de burde jo sett tidlig idag om egget var klart for frys eller ikke...? Åh, blir så frustrert. Håper de ikke har glemt egget. Så kjedelig! Men glemt det har de helt sikkert ikke😊 Håper du snart får beskjed ! Alt for mye man skal vente og lure på, så dette burde de greie å gi beskjed om så du slapp å lure på det også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 25. april 2018 #1626 Del Skrevet 25. april 2018 Off, nå blir men bekymret det dummest man gjør når man er gravid er jo og lese masse rart på nett, med det har jo jeg klart og sett at mange har godt over 200-600 i hcg når de er gravide i uke 5. Jeg er 5+1 of har jo bare 112. Skal ta ny hcg i morgen regner med og få svar på den på fredag. Men såååppå redd for at den ikke har økt. Er 112 jeg hadde da jeg hadde begynt i SA i feb. Så er bare kjempe bekymret :-( 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisssi Skrevet 25. april 2018 #1627 Del Skrevet 25. april 2018 Har akkurat hentet ut medisiner for første gang og kjenner det skikkelig i magen. Skrekkblandet fryd! Gruer meg så sinnsykt til sprøytene og stresser skikkelig over å skulle sette dem selv. Og på hvilket tidspunkt jeg skal sette dem, og hva gjør jeg hvis eg må ta de med meg og sette dem et annet sted enn hjemme... og hvordan fungerer det med helfo? Må jeg ha et skjema fra klinikken? Det har jeg ikke fått enda ihvertfall. Håper mensen kommer snart så jeg bare kan sette i gang... nå skal eg lese bruksanvisninger til den store gullmedalje 😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 25. april 2018 #1628 Del Skrevet 25. april 2018 47 minutter siden, Sisssi skrev: Har akkurat hentet ut medisiner for første gang og kjenner det skikkelig i magen. Skrekkblandet fryd! Gruer meg så sinnsykt til sprøytene og stresser skikkelig over å skulle sette dem selv. Og på hvilket tidspunkt jeg skal sette dem, og hva gjør jeg hvis eg må ta de med meg og sette dem et annet sted enn hjemme... og hvordan fungerer det med helfo? Må jeg ha et skjema fra klinikken? Det har jeg ikke fått enda ihvertfall. Håper mensen kommer snart så jeg bare kan sette i gang... nå skal eg lese bruksanvisninger til den store gullmedalje 😂 Jeg synes sprøytene har gått fint, teller alltid til tre og setter den på tre. På Riksen fikk jeg beskjed om å velge meg et tidspunkt mellom 15-21, og at jeg måtte sette den til det klokkeslettet +-2 timer. Så valgte kl 21, da er jeg stort sett hjemme. Måtte sette sprøyten borte på lørdag, da var jeg hos ei venninne, hvorav to av de som var der jobber i helsevesenet, og alle vet at vi holder på med dette. Det gikk så fint Skal du ha kort protokoll, siden du venter på mens? Hvilken sprøyte og dose har du fått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 25. april 2018 #1629 Del Skrevet 25. april 2018 1 time siden, Håper mamma i 2018 skrev: Off, nå blir men bekymret det dummest man gjør når man er gravid er jo og lese masse rart på nett, med det har jo jeg klart og sett at mange har godt over 200-600 i hcg når de er gravide i uke 5. Jeg er 5+1 of har jo bare 112. Skal ta ny hcg i morgen regner med og få svar på den på fredag. Men såååppå redd for at den ikke har økt. Er 112 jeg hadde da jeg hadde begynt i SA i feb. Så er bare kjempe bekymret :-( Nå må du slutte å lese alt som står på nettet og bli beskymret😄Husk at vi er forskjellige og ikke alt du leser stemmer når det gjelde kroppen din. I følge denne tabellen så er du på rett spor❤️ Synes du skal forholde deg til i noen uker til:) Etter uke 6, så er det ultralyd som gjelder sa legen min:) i går hadde jeg verdi på 3800 og det var en fin embryo der. Som du ser på tabellen så ligge jeg ikke heller kjempe høyt. Men embryoen var normal🤞🏼👌🏼 Standard tabell: HCG: Uke 4-5 = hCG på 40 - 300 Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000 Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000 Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000 Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000 Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 25. april 2018 #1630 Del Skrevet 25. april 2018 Akkurat nå, Hollymolly skrev: Nå må du slutte å lese alt som står på nettet og bli beskymret😄Husk at vi er forskjellige og ikke alt du leser stemmer når det gjelde kroppen din. I følge denne tabellen så er du på rett spor❤️ Synes du skal forholde deg til denne i noen uker😄 Etter uke 6, så er det ultralyd som gjelder sa legen min:) i går hadde jeg verdi på 3800 og det var en fin embryo der. Som du ser på tabellen så ligge jeg ikke heller kjempe høyt. Men embryoen var normal🤞🏼👌🏼 Standard tabell: HCG: Uke 4-5 = hCG på 40 - 300 Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000 Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000 Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000 Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000 Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 25. april 2018 #1631 Del Skrevet 25. april 2018 4 minutter siden, Hollymolly skrev: Nå må du slutte å lese alt som står på nettet og bli beskymret😄Husk at vi er forskjellige og ikke alt du leser stemmer når det gjelde kroppen din. I følge denne tabellen så er du på rett spor❤️ Synes du skal forholde deg til i noen uker til:) Etter uke 6, så er det ultralyd som gjelder sa legen min:) i går hadde jeg verdi på 3800 og det var en fin embryo der. Som du ser på tabellen så ligge jeg ikke heller kjempe høyt. Men embryoen var normal🤞🏼👌🏼 Standard tabell: HCG: Uke 4-5 = hCG på 40 - 300 Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000 Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000 Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000 Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000 Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000 Off ja vi alle er forskjellige, er jo bare dumt og lese men så må man jo bare også. Spent på of høre om det har økt mye på fredag :-) jeg får ikke ul føre kanskje uke 11 :-( legen mente det ikke var vits, så får bare HCG prøver vær uke frem til 22 mai. :-) så bra du ligger bra Ann;-) Ja ser jo at jeg ligger innen for :-) ❤❤ bare såååppå redd for og miste igjen :-( klarer nok ikke slappe av føre uke 14 ❤ vet at uke 12 er sikker men tar sikkert noe tid etter uke til føre du tørr og stole på at du fortsatt er det så regner med uke 14 at jeg kanskje puster litt mere for da er 2 trimester :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisssi Skrevet 25. april 2018 #1632 Del Skrevet 25. april 2018 35 minutter siden, Juni15 said: Jeg synes sprøytene har gått fint, teller alltid til tre og setter den på tre. På Riksen fikk jeg beskjed om å velge meg et tidspunkt mellom 15-21, og at jeg måtte sette den til det klokkeslettet +-2 timer. Så valgte kl 21, da er jeg stort sett hjemme. Måtte sette sprøyten borte på lørdag, da var jeg hos ei venninne, hvorav to av de som var der jobber i helsevesenet, og alle vet at vi holder på med dette. Det gikk så fint Skal du ha kort protokoll, siden du venter på mens? Hvilken sprøyte og dose har du fått? Tror eg stresser mest med at eg ikke har fått penn, men vanlige sprøyter... de ser skumlere ut 😅 ja, eg skal på kort og skal bruke menopur 150iu og cetrocide fra dag 5 tror eg det var.. Tenkte å sette dem kl 22, da e eg som regel hjemme. De anbefalte kl 23 men da sover eg som oftest 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 25. april 2018 #1633 Del Skrevet 25. april 2018 10 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Off ja vi alle er forskjellige, er jo bare dumt og lese men så må man jo bare også. Spent på of høre om det har økt mye på fredag :-) jeg får ikke ul føre kanskje uke 11 :-( legen mente det ikke var vits, så får bare HCG prøver vær uke frem til 22 mai. :-) så bra du ligger bra Ann;-) Ja ser jo at jeg ligger innen for :-) ❤❤ bare såååppå redd for og miste igjen :-( klarer nok ikke slappe av føre uke 14 ❤ vet at uke 12 er sikker men tar sikkert noe tid etter uke til føre du tørr og stole på at du fortsatt er det så regner med uke 14 at jeg kanskje puster litt mere for da er 2 trimester :-) Jeg skjønner godt at det ikke er lett å slapp av. For min del hjalp det å se lille hjerte slå og at den var perfekt strl. Veldig dumt at du ikke får ultralyd i uke 6. Men må vente så lenge. Jeg har ny ultralyd om en uke, så det er godt at de passer på. Sikker på du ikke skal ta en privat gyneklogtime? Dette skrev en annen lege. «Når du nå er blitt 6 uker, vil en gynekolog kunne se fosteret med hjerteaksjon ved vaginal ultralydundersøkelse. Det er nå ingen grunn til å kontrollere HCG–verdiene videre, da ultralydundersøkelse vil kunne avklare om svangerskapet utvikles normalt». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 25. april 2018 #1634 Del Skrevet 25. april 2018 3 minutter siden, Sisssi skrev: Tror eg stresser mest med at eg ikke har fått penn, men vanlige sprøyter... de ser skumlere ut 😅 ja, eg skal på kort og skal bruke menopur 150iu og cetrocide fra dag 5 tror eg det var.. Tenkte å sette dem kl 22, da e eg som regel hjemme. De anbefalte kl 23 men da sover eg som oftest 😂 Vanlig sprøyter er faktisk mye mye bedre enn de pennene. Trust me😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 25. april 2018 #1635 Del Skrevet 25. april 2018 1 minutt siden, Hollymolly skrev: Jeg skjønner godt at det ikke er lett å slapp av. For min del hjalp det å se lille hjerte slå og at den var perfekt strl. Veldig dumt at du ikke får ultralyd i uke 6. Men må vente så lenge. Jeg har ny ultralyd om en uke, så det er godt at de passer på. Sikker på du ikke skal ta en privat gyneklogtime? Dette skrev en annen lege. «Når du nå er blitt 6 uker, vil en gynekolog kunne se fosteret med hjerteaksjon ved vaginal ultralydundersøkelse. Det er nå ingen grunn til å kontrollere HCG–verdiene videre, da ultralydundersøkelse vil kunne avklare om svangerskapet utvikles normalt». Kunne sikkert tatt privat men det er ganske dyrt :-( får ta det opp med legen til uka :-) prøve og slappe av :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 25. april 2018 #1636 Del Skrevet 25. april 2018 42 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Kunne sikkert tatt privat men det er ganske dyrt :-( får ta det opp med legen til uka :-) prøve og slappe av :-) Skjønner det❤️ Men ja, prøv å slapp av nå og heller nyt den tiden:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 25. april 2018 #1637 Del Skrevet 25. april 2018 5 minutter siden, Hollymolly skrev: Skjønner det❤️ Men ja, prøv å slapp av nå og heller nyt den tiden:) Ja skal prøve det. Men sååå syyyykt vanskelig:-) men takk for gode ord ❤❤❤ så glad for og være inne her for vi støtter hverandre;) 🌹🌷❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 25. april 2018 #1638 Del Skrevet 25. april 2018 3 timer siden, Sisssi skrev: Har akkurat hentet ut medisiner for første gang og kjenner det skikkelig i magen. Skrekkblandet fryd! Gruer meg så sinnsykt til sprøytene og stresser skikkelig over å skulle sette dem selv. Og på hvilket tidspunkt jeg skal sette dem, og hva gjør jeg hvis eg må ta de med meg og sette dem et annet sted enn hjemme... og hvordan fungerer det med helfo? Må jeg ha et skjema fra klinikken? Det har jeg ikke fått enda ihvertfall. Håper mensen kommer snart så jeg bare kan sette i gang... nå skal eg lese bruksanvisninger til den store gullmedalje 😂 Skjønner godt at du gruer deg og alt er veldig skummelt når man går gjennom dette første gang. Vi er i gang med 2 forsøk og er fortsatt livredd for sprøyter🙉😂 ( er redd sprøyter generelt😑). Ligger i kvarter før min samboer får «grønt lys»😂🙉. Jeg hadde aldri klart å ta de sprøytene selv, men jeg er jo veldig pisete 😂. Det kommer til å gå veldig bra tro meg👍🏻. Tidspunkt har fått av sykepleier. Helfo skjema får du på klinikken. Husk å samle alle kviteringer, det er veldig viktig! Og de skal være spesifisert, (dine opplysninger, legen sine, stempel, underskrift). Håper mensen kommer snart og du kan sette i gang🤞🏻. Jeg er på dag 2 med sprøyter. Masse lykke til!❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 25. april 2018 #1639 Del Skrevet 25. april 2018 1 time siden, Hollymolly skrev: Vanlig sprøyter er faktisk mye mye bedre enn de pennene. Trust me😄 Jeg har fått beskjed av sykepleier om å sette sprøyter kl. 22. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 26. april 2018 #1640 Del Skrevet 26. april 2018 8 timer siden, Sisssi skrev: Tror eg stresser mest med at eg ikke har fått penn, men vanlige sprøyter... de ser skumlere ut 😅 ja, eg skal på kort og skal bruke menopur 150iu og cetrocide fra dag 5 tror eg det var.. Tenkte å sette dem kl 22, da e eg som regel hjemme. De anbefalte kl 23 men da sover eg som oftest 😂 Okei, jeg har ikke testet vanlige sprøyter selv, så kan ikke berolige deg 🙈 Men det går nok helt fint, mange andre som har kommet seg igjennom det 😄 Høres fornuftig ut å sette den kl 22, virker som de anbefaler at det gjøres rett før leggetid. Måtte nok gjort det samme selv, for kl 23 er ganske sent for meg i hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå