AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #4721 Del Skrevet 9. november 2018 Har noen av dere erfaring med metformin? Anonymkode: 6af21...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 9. november 2018 #4722 Del Skrevet 9. november 2018 36 minutter siden, Wiley skrev: Jeg har ikke lest hele tråden men det høres jo ikke ut som en god ide å lure seg til medisiner man ikke vet om man har behov for, det ville jeg aldri turt når man uansett er oppe i en ganske ekstrem dose medisiner og mange andre forhold som man må ta hensyn til. Men jeg skjønte det sånn at det går an å ta selve prøvene i Norge også, det sa i alle fall Hausken i den artiklen fra Aftenposten. Hvis man skal begi seg ut på det må det jo være et must å snakke med en lege om det, enten om det er i Norge eller Hellas. Men det blir altså ikke noe sånt på meg akkurat med det første uansett, men spennende å høre hva du og @Aaa08 får ut av dette. Skal se hva venninnen min i England gjør også, med denne Chicago-testen, så får man høste litt erfaringer fra andre. Ja, det er en skummel utvikling. Særlig at legene faktisk skriver ut resepter uten å teste, bare ved å stole på at det har funket for andre. Det er såvidt jeg vet ingen i Norge som gjør disse testene pr i dag, men Serum bruker vel bare PCR uansett, så hvis man bare har primerne til det man vil sjekke så er det ikke et problem å få det gjort i Norge. Men jeg har ikke hørt om noen som gjør akkurat disse testene. Vil tro at hvis noen private hadde startet med det så hadde mange benyttet seg av det. Spennende å høre om hva venninna di gjør, håper du holder oss oppdatert Jeg er veldig spent på resultatene av dette fryseforsøket mitt, det er jo fjerde innsett, men første etter antibiotikakuren. Så får vi se om den er så magisk som folk skal ha det til, det skal jo ikke være noen andre ting i veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #4723 Del Skrevet 10. november 2018 Da er vi dessverre tilbake her igjen.. For et par uker siden var vi tilfeldigvis på en 3 ultralyd. Vi hadde akkurat fortalt hele familiene våres at vi skulle bli foreldre. Alle tegnene og magen begynte endelig å vokse. Endelig i uke 13 tenkte vi. Vi ville bare ta en siste titt på nurket før det offentlige ultralyden i uke 18. Men når vi kom dit, så så vi et dødt, livløst og ganske mørkt foster på skjermen. Jeg kjente at jeg ble helt vamt i fjeset og nedover brystet. Etter mye trøst fra lege og samboer, så fikk vi med oss fødselstartende tabletter som jeg skulle ta kl 08.00 dagen etter. Hele denne ettermiddagen gikk til å gråte og trøste hverandre. Det tikket inn meldinger og anrop fra familie som var spente på hvordan det gikk. Vi holdt oss helt for oss selv. Klarte ikke å svare noen av de før flere dager etterpå. Eneste jeg ønsket var å føde ut vårt døde baby i fred og ro. Det hele varte i 9 timer. Intense smerter, morkake som kom ut med navlestreng osv. Føltes ut som jeg måtte drite på meg hele tiden, for pressetrangen var der i flere timer. Vekslet mellom å sitte/ligge på do, løpe til sengen og tilbake til do før jeg løp inn i dusjen og måtte ligge der med beina til side for å presse ut alle de store klumpene. Fikk sånn vakuum sug nedentil for hver bit som kom ut. Grunnen til at jeg fikk mage var fordi morkaken og fostervannet fortsatte å vokse :( det var vondt.. Håper inderlig at vi rekker et forsøk til i år.. Sannerlig ser det ut til at jeg har fått eggløsning av meg selv 2 uker etter «aborten».. Vi har kjørt på. Begynner med progresteron krem på søndag. Det rare er at jeg fikk negative eggløsnings tester, men heldigvis så tempet jeg i tillegg og den har fanget opp eggløsningen. Tempen økte en god del. Vi er spente. Håper vi har klart det selv. Føler meg desperat etter å bli gravid på nytt.. - Pippi Anonymkode: 7b375...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiley Skrevet 10. november 2018 #4724 Del Skrevet 10. november 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Da er vi dessverre tilbake her igjen.. For et par uker siden var vi tilfeldigvis på en 3 ultralyd. Vi hadde akkurat fortalt hele familiene våres at vi skulle bli foreldre. Alle tegnene og magen begynte endelig å vokse. Endelig i uke 13 tenkte vi. Vi ville bare ta en siste titt på nurket før det offentlige ultralyden i uke 18. Men når vi kom dit, så så vi et dødt, livløst og ganske mørkt foster på skjermen. Jeg kjente at jeg ble helt vamt i fjeset og nedover brystet. Etter mye trøst fra lege og samboer, så fikk vi med oss fødselstartende tabletter som jeg skulle ta kl 08.00 dagen etter. Hele denne ettermiddagen gikk til å gråte og trøste hverandre. Det tikket inn meldinger og anrop fra familie som var spente på hvordan det gikk. Vi holdt oss helt for oss selv. Klarte ikke å svare noen av de før flere dager etterpå. Eneste jeg ønsket var å føde ut vårt døde baby i fred og ro. Det hele varte i 9 timer. Intense smerter, morkake som kom ut med navlestreng osv. Føltes ut som jeg måtte drite på meg hele tiden, for pressetrangen var der i flere timer. Vekslet mellom å sitte/ligge på do, løpe til sengen og tilbake til do før jeg løp inn i dusjen og måtte ligge der med beina til side for å presse ut alle de store klumpene. Fikk sånn vakuum sug nedentil for hver bit som kom ut. Grunnen til at jeg fikk mage var fordi morkaken og fostervannet fortsatte å vokse det var vondt.. Håper inderlig at vi rekker et forsøk til i år.. Sannerlig ser det ut til at jeg har fått eggløsning av meg selv 2 uker etter «aborten».. Vi har kjørt på. Begynner med progresteron krem på søndag. Det rare er at jeg fikk negative eggløsnings tester, men heldigvis så tempet jeg i tillegg og den har fanget opp eggløsningen. Tempen økte en god del. Vi er spente. Håper vi har klart det selv. Føler meg desperat etter å bli gravid på nytt.. - Pippi Anonymkode: 7b375...058 Huff så utrolig trist å høre, det var jo absolutt ikke sånn det skulle gå i det hele tatt. Håper du har brukt tiden til å passe godt på deg selv 💜 Det er jo ofte folk blir spontant gravide etter MA eller SA pga alle hormonene som sitter igjen, så håper det stemmer for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 10. november 2018 #4725 Del Skrevet 10. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er vi dessverre tilbake her igjen.. For et par uker siden var vi tilfeldigvis på en 3 ultralyd. Vi hadde akkurat fortalt hele familiene våres at vi skulle bli foreldre. Alle tegnene og magen begynte endelig å vokse. Endelig i uke 13 tenkte vi. Vi ville bare ta en siste titt på nurket før det offentlige ultralyden i uke 18. Men når vi kom dit, så så vi et dødt, livløst og ganske mørkt foster på skjermen. Jeg kjente at jeg ble helt vamt i fjeset og nedover brystet. Etter mye trøst fra lege og samboer, så fikk vi med oss fødselstartende tabletter som jeg skulle ta kl 08.00 dagen etter. Hele denne ettermiddagen gikk til å gråte og trøste hverandre. Det tikket inn meldinger og anrop fra familie som var spente på hvordan det gikk. Vi holdt oss helt for oss selv. Klarte ikke å svare noen av de før flere dager etterpå. Eneste jeg ønsket var å føde ut vårt døde baby i fred og ro. Det hele varte i 9 timer. Intense smerter, morkake som kom ut med navlestreng osv. Føltes ut som jeg måtte drite på meg hele tiden, for pressetrangen var der i flere timer. Vekslet mellom å sitte/ligge på do, løpe til sengen og tilbake til do før jeg løp inn i dusjen og måtte ligge der med beina til side for å presse ut alle de store klumpene. Fikk sånn vakuum sug nedentil for hver bit som kom ut. Grunnen til at jeg fikk mage var fordi morkaken og fostervannet fortsatte å vokse det var vondt.. Håper inderlig at vi rekker et forsøk til i år.. Sannerlig ser det ut til at jeg har fått eggløsning av meg selv 2 uker etter «aborten».. Vi har kjørt på. Begynner med progresteron krem på søndag. Det rare er at jeg fikk negative eggløsnings tester, men heldigvis så tempet jeg i tillegg og den har fanget opp eggløsningen. Tempen økte en god del. Vi er spente. Håper vi har klart det selv. Føler meg desperat etter å bli gravid på nytt.. - Pippi Anonymkode: 7b375...058 Leit å høre😢 Håper du blir raskt gravid igjen! Mye man skal gjennom, dessverre 💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 10. november 2018 #4726 Del Skrevet 10. november 2018 (endret) 11 timer siden, Ginny skrev: Ja, det er en skummel utvikling. Særlig at legene faktisk skriver ut resepter uten å teste, bare ved å stole på at det har funket for andre. Det er såvidt jeg vet ingen i Norge som gjør disse testene pr i dag, men Serum bruker vel bare PCR uansett, så hvis man bare har primerne til det man vil sjekke så er det ikke et problem å få det gjort i Norge. Men jeg har ikke hørt om noen som gjør akkurat disse testene. Vil tro at hvis noen private hadde startet med det så hadde mange benyttet seg av det. Spennende å høre om hva venninna di gjør, håper du holder oss oppdatert Jeg er veldig spent på resultatene av dette fryseforsøket mitt, det er jo fjerde innsett, men første etter antibiotikakuren. Så får vi se om den er så magisk som folk skal ha det til, det skal jo ikke være noen andre ting i veien De bruker ikke vanlig PCR nei... Svar jeg fikk fra klinikken It's not the same as a regular PCR for C trachomatis. The regular test cannot be done on samples including blood so we believe it misses cases where the infection is no longer present in the lower genital tract. A period blood sample includes material from the uterus so covers more possibilities. https://www.locus-medicus.com/index.php/articles/hidden-c Her er litt mer info om metoden de bruker. Leste noe sted at man skal helst ta antibiotika kuren før fersk forsøk, siden bakteriene kan påvirke eggene eller noe Endret 10. november 2018 av Aaa08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #4727 Del Skrevet 10. november 2018 6 timer siden, Wiley skrev: Huff så utrolig trist å høre, det var jo absolutt ikke sånn det skulle gå i det hele tatt. Håper du har brukt tiden til å passe godt på deg selv 💜 Det er jo ofte folk blir spontant gravide etter MA eller SA pga alle hormonene som sitter igjen, så håper det stemmer for deg ja Nei, det var virkelig ikke det altså... Det har jeg ❤️ jeg har fått sørget og det hender det fortsatt kommer en tåre eller to. Kroppen er ikke helt seg selv igjen merker jeg. Denne morsfølelsen henger fortsatt i og det forklarer nok da jeg har melk i brystene fortsatt. Lekker melk hver dag. Men det er kun litt over 2 uker siden dette skjedde. Så kanskje ikke så rart. Begynte å se fremover og nå er jeg så glad for og faktisk ha hatt EL av meg selv🙈❤️ Jeg tror på mirakler 😄 så vi får håpe på det😍 5 timer siden, Waldfee skrev: Leit å høre😢 Håper du blir raskt gravid igjen! Mye man skal gjennom, dessverre 💗 Vi krysser fingre og tær! Uff, ja. Dessverre. Det positive er jo at jeg ble gravid og kom et lite stykke ut i graviditeten. Så vi får krysse alt vi har. Hvordan går det med deg? ❤️ - Hilsen Pippi Anonymkode: 7b375...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 10. november 2018 #4728 Del Skrevet 10. november 2018 4 timer siden, Aaa08 skrev: De bruker ikke vanlig PCR nei... Svar jeg fikk fra klinikken It's not the same as a regular PCR for C trachomatis. The regular test cannot be done on samples including blood so we believe it misses cases where the infection is no longer present in the lower genital tract. A period blood sample includes material from the uterus so covers more possibilities. https://www.locus-medicus.com/index.php/articles/hidden-c Her er litt mer info om metoden de bruker. Leste noe sted at man skal helst ta antibiotika kuren før fersk forsøk, siden bakteriene kan påvirke eggene eller noe Det er jo ganske selvmotsigende, når linken beskriver hvordan PCR-metodene gir bedre resultater enn feks de mer klassiske metodene med antibodyer. Hvis de skal publisere noe på denne metoden må de enten oppgi hvilket kit de har brukt eller nøyaktige parametre, så det burde ikke være for vanskelig for norske klinikker å utføre testene, som igjen var poenget mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arytai Skrevet 10. november 2018 #4729 Del Skrevet 10. november 2018 På 9.11.2018 den 15.46, Livi skrev: Etter 1 uke på fostimon-sprøyter har jeg nå vært på ultralyd. Alt så bra ut, og det blir uttak på mandag. Hvis det er to som blir befruktet og utvikler seg, setter de inn begge to siden det er siste forsøk. Kjenner jeg er ganske spent😬 Hvor tilhører du?😊jeg ble stimulert med bl.a Fostimon og tilhører UNN. De sa de har troen på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 10. november 2018 #4730 Del Skrevet 10. november 2018 Pippi, du får tenke at det er veldig positivt at du kan bli gravid, ja! 👍 Så må det går bedre neste gang 💗 Men fy søren, det der må ha vært en skikkelig tung og tøff opplevelse. Føler med deg! Jeg er i gang med nytt ferskforsøk etter 12 uker nedregulering. 🤞🤞🤞Er redd alderen arbeider for mye i mot meg, men håper💗 sender deg en klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 10. november 2018 #4731 Del Skrevet 10. november 2018 4 timer siden, Ginny skrev: Det er jo ganske selvmotsigende, når linken beskriver hvordan PCR-metodene gir bedre resultater enn feks de mer klassiske metodene med antibodyer. Hvis de skal publisere noe på denne metoden må de enten oppgi hvilket kit de har brukt eller nøyaktige parametre, så det burde ikke være for vanskelig for norske klinikker å utføre testene, som igjen var poenget mitt. De bruker liksom real time PCR, så jeg forstår det som at den er bedre enn vanlig PCR.... Ja ja vanskelig å forstå dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 10. november 2018 #4732 Del Skrevet 10. november 2018 5 minutter siden, Aaa08 skrev: De bruker liksom real time PCR, så jeg forstår det som at den er bedre enn vanlig PCR.... Ja ja vanskelig å forstå dette qPCR gir jo kvantitative resultater der vanlig PCR gir kvalitative, så det gir jo mening i at det kan gi bedre resultater. Men det gjør man i Norge og, så det er ingen grunn til at det ikke kunne gjøres i Norge, som igjen var poenget mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 10. november 2018 #4733 Del Skrevet 10. november 2018 6 minutter siden, Ginny skrev: qPCR gir jo kvantitative resultater der vanlig PCR gir kvalitative, så det gir jo mening i at det kan gi bedre resultater. Men det gjør man i Norge og, så det er ingen grunn til at det ikke kunne gjøres i Norge, som igjen var poenget mitt Hvor i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 10. november 2018 #4734 Del Skrevet 10. november 2018 51 minutter siden, Aaa08 skrev: Hvor i Norge? Hvor man bruker qPCR? Tja.. Vil tro de fleste molekylærbiologiske laboratorier har tilgang på en maskin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livi Skrevet 10. november 2018 #4735 Del Skrevet 10. november 2018 2 timer siden, Arytai skrev: Hvor tilhører du?😊jeg ble stimulert med bl.a Fostimon og tilhører UNN. De sa de har troen på den. Jeg tilhører Riksen. De sa de hadde begynt å bruke fostimon fordi puregon var på gri ut av markedet. Med sykepleier på Riksen sa også at de hadde tro på det! Blir spennende med uttak på mandag😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arytai Skrevet 10. november 2018 #4736 Del Skrevet 10. november 2018 39 minutter siden, Livi skrev: Jeg tilhører Riksen. De sa de hadde begynt å bruke fostimon fordi puregon var på gri ut av markedet. Med sykepleier på Riksen sa også at de hadde tro på det! Blir spennende med uttak på mandag😊 Masse lykke til! Og bra at andre klinikker også har tro på Fostimon😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 10. november 2018 #4737 Del Skrevet 10. november 2018 Noen som har opplevd lignende ? Etter eggutak på mandag så har jeg veldig vondt når jeg må tisse å når jeg tisser. Noen som vet hva det kan være ? Tror ikke det er urinveisinfeksjon for jeg må ikke tisse ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 10. november 2018 #4738 Del Skrevet 10. november 2018 36 minutter siden, malla1992 skrev: Noen som har opplevd lignende ? Etter eggutak på mandag så har jeg veldig vondt når jeg må tisse å når jeg tisser. Noen som vet hva det kan være ? Tror ikke det er urinveisinfeksjon for jeg må ikke tisse ofte. Hadde det samme da jeg var overstimulert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 10. november 2018 #4739 Del Skrevet 10. november 2018 10 minutter siden, Aaa08 skrev: Hadde det samme da jeg var overstimulert Trodde man bare kunne bli overstimulert hvis det var for mange forliker som vokste ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 11. november 2018 #4740 Del Skrevet 11. november 2018 12 timer siden, malla1992 skrev: Trodde man bare kunne bli overstimulert hvis det var for mange forliker som vokste ? Ble overstimulert 3 ganger.. En gang fikk vi ut 10 egg, andre 21, tredje 12.... Hvor mange egg fikk de ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå