Waldfee Skrevet 3. september 2018 #3041 Del Skrevet 3. september 2018 9 timer siden, Maya89 skrev: Selvfølgelig føles det bedre med symptomer🤣 Om man bare hadde vært så heldig så tidlig😋 Ja, jeg har lest det også, at flere ikke rører seg mye fordi de er redd det skal skje noe.. Jeg bare går en del, trener ikke.. Gjør dette bare for å kunne tenke på noe annet 😉 En må prøve og leve litt samtidig å😊 Jeg har ferskforsøk ja.. Har aldri lest om noen som sluttet med lutinus før testdag.. Jeg blir litt skeptisk, men ifølge sykehuset så skal kroppen klare og produsere dette stoffet selv når egget har klamret seg fast.. Ikke vet jeg.. Bare redd for at egget mitt skal finne veien ut😂 Samtidig.. Mine murringer gir seg ikke heller.. 😑 Ser egentlig dette som er dårlig tegn.. For har hatt det i mange dager.. Murringer kan være godt tegn! Da jeg ble gravid og fikk sønnen hadde jeg murringer fra samme dag som innsett. Hadde i mange uker etter det! Så kan være godt tegn. Bare å vente og se ... 🤞🤞🤞😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 3. september 2018 #3042 Del Skrevet 3. september 2018 18 timer siden, Waldfee skrev: Litt jogging går nok fint! Husker jeg jogget før testdato etter første IVF da jeg ble gravid og fikk en flott sønn! Drev med løpeturer til jeg var 4-5 mnd på vei, husker jeg. Og var i god form/lite plager. Så trening er fint, så lenge man tilpasser 👍😊 Takk. Godt å høre, og også det jeg har tenkt selv 😁. Trener mye til vanlig så om ikke denne rugeperioden er tung nok, blir det liksom enda verre når hele hverdagen må snus på hodet med alt man må tenke på. Hvordan går det med deg og den lange nedreguleringen for tiden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 3. september 2018 #3043 Del Skrevet 3. september 2018 2 minutter siden, Waldfee skrev: Murringer kan være godt tegn! Da jeg ble gravid og fikk sønnen hadde jeg murringer fra samme dag som innsett. Hadde i mange uker etter det! Så kan være godt tegn. Bare å vente og se ... 🤞🤞🤞😊 Ja, det tenker jeg også. Særlig når de dukker opp tidlig/midten i rugeperioden. Mot slutten er det jo mer aktuelt å tenke at det kan være menssmerter. Jeg kjenner alltid murringer i korsrygg dagen før/første mensdag. De to gangene jeg har vært gravid har jeg også hatt mye murringer og over flere dager. Er nå på rugedag 7 og har hatt litt murringer, men skulle egentlig ønsket meg flere 😂 (selvom da hadde jeg sikkert blitt skeptisk pga det 😂). Tror jeg kjente litt mer murringer forrige gang. På den annen side - alt må jo ikke være likt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betta123 Skrevet 3. september 2018 #3044 Del Skrevet 3. september 2018 (endret) . Endret 30. september 2018 av Betta123 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 3. september 2018 #3045 Del Skrevet 3. september 2018 3 timer siden, Butter skrev: Takk. Godt å høre, og også det jeg har tenkt selv 😁. Trener mye til vanlig så om ikke denne rugeperioden er tung nok, blir det liksom enda verre når hele hverdagen må snus på hodet med alt man må tenke på. Hvordan går det med deg og den lange nedreguleringen for tiden? Helt enig, jeg er helt avhengig av trening og synes ikke man må droppe det - selvsagt med unntak av rett før og etter egguthenting ved ferskforsøk, hvis man kjenner at eggstokkene er store. Trening er bra, og viktig for hodet 👍😊 Takk som spør! ☺️Det går greit, skal sette neste sprøyte på søndag. Da har jeg 8 uker igjen, og det begynner vel å bli verre snart. Har ikke så mye fysiske bivirkninger ennå, men kjenner det veldig på humøret - kort lunte og lett trist. Heldigvis går tiden ganske fort med forberedelser til visning på leilighet og til flytting. Krysser fingrene masse for deg💗🤞😊 Murringer kan være positivt, og var det for meg, men vet andre som har vært gravide uten å kjenne noe som helst. Så det er ikke godt å si... er jo derfor man blir smårar av å kjenne etter symptomer 🙃😆 klem til deg ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 3. september 2018 #3046 Del Skrevet 3. september 2018 Nå har jeg gått på nesespray i 8 dager. Og må si at formen er verre denne gangen enn første førsøket med lang protokoll. Småvondt i magen, eggstokkene kjennes ømme, spesielt i dag er de ganske vonde og ømme. Føler meg oppblåst, og tror kanskje lagt på meg også🙄. Har jobb hvor jeg er fysisk aktiv og det kjennes godt i magen når jeg gjør noen tunge løft. Humøret mitt for tida er hmm.. er mye sint og griner lett😳 Er det noen som har opplevd lignende? Er bare på nesespray nå. Gruer meg til jeg begynner med menopur om 11 dager😬 var ganske dårlig av den sist... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 3. september 2018 #3047 Del Skrevet 3. september 2018 23 minutter siden, Waldfee skrev: Helt enig, jeg er helt avhengig av trening og synes ikke man må droppe det - selvsagt med unntak av rett før og etter egguthenting ved ferskforsøk, hvis man kjenner at eggstokkene er store. Trening er bra, og viktig for hodet 👍😊 Takk som spør! ☺️Det går greit, skal sette neste sprøyte på søndag. Da har jeg 8 uker igjen, og det begynner vel å bli verre snart. Har ikke så mye fysiske bivirkninger ennå, men kjenner det veldig på humøret - kort lunte og lett trist. Heldigvis går tiden ganske fort med forberedelser til visning på leilighet og til flytting. Krysser fingrene masse for deg💗🤞😊 Murringer kan være positivt, og var det for meg, men vet andre som har vært gravide uten å kjenne noe som helst. Så det er ikke godt å si... er jo derfor man blir smårar av å kjenne etter symptomer 🙃😆 klem til deg ☺️ Uff det blir mange lange uker for deg 😳. Men så spennende med salg og flytting😃 Da får du tanker på noe annet en periode ihvertfall 💗👍🏻 Masse lykke til med både det ene og det andre! 💗 Dette må vi bare klare! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 3. september 2018 #3048 Del Skrevet 3. september 2018 32 minutter siden, Blomst37 skrev: Uff det blir mange lange uker for deg 😳. Men så spennende med salg og flytting😃 Da får du tanker på noe annet en periode ihvertfall 💗👍🏻 Masse lykke til med både det ene og det andre! 💗 Dette må vi bare klare! Kjære du, takk for omtanken 💗 Vi klarer mye, og gleder meg til å følge med på deg i min ventetid! Det nærmer seg raskt nå! Hvordan gikk det med jobbtilbudet forresten, og sa du noe til dem? Klem 😊☺️💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
El25 Skrevet 3. september 2018 #3049 Del Skrevet 3. september 2018 Hei! Jeg lurer på når dere andre har begynt å blø etter forsøkene som ikke var vellykket? Eller noen som har blødd friskt blod i rugedagene, men endt med positiv test? Jeg begynte å blø 7 dager etter innsett (2-dagers) sist, og 4 dager etter innsett (3-dagers) nå. Jeg synes det er veldig tidlig? Håper noen har noen erfaringer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 4. september 2018 #3050 Del Skrevet 4. september 2018 8 timer siden, Waldfee skrev: Kjære du, takk for omtanken 💗 Vi klarer mye, og gleder meg til å følge med på deg i min ventetid! Det nærmer seg raskt nå! Hvordan gikk det med jobbtilbudet forresten, og sa du noe til dem? Klem 😊☺️💗 Jeg takket nei. Det gjorde vondt, fordi jeg hadde veldig lyst på den jobben, men tilbudet var alt for dårlig🙄 Men det er kanskje like greit😊 Jeg får konsentrere meg på neste forsøk nå. God klem til deg også💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 4. september 2018 #3051 Del Skrevet 4. september 2018 3 timer siden, Blomst37 skrev: Jeg takket nei. Det gjorde vondt, fordi jeg hadde veldig lyst på den jobben, men tilbudet var alt for dårlig🙄 Men det er kanskje like greit😊 Jeg får konsentrere meg på neste forsøk nå. God klem til deg også💗 Æsj da! Men kunne kanskje blitt slitsomt med ny jobb midt oppi forsøk. Jobb er jo ikke det viktigste akkurat nå. Jeg vurderte å søke ny jobb jeg også, men fant ut at jeg vil gjøre ferdig IVF-prosessen først. Klem 💗 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 4. september 2018 #3052 Del Skrevet 4. september 2018 17 timer siden, Waldfee skrev: Murringer kan være godt tegn! Da jeg ble gravid og fikk sønnen hadde jeg murringer fra samme dag som innsett. Hadde i mange uker etter det! Så kan være godt tegn. Bare å vente og se ... 🤞🤞🤞😊 Jeg har også hatt disse murringene siden innsett.. 😨 Men det føles så merkelig hvis det kan være et positivt tegn egentlig.. Det kjennes ut som mine kvinnelige dager snart står for tur😂 Må nok bare smøre meg med tålmodighet😊 Er trosalt bare på rugedag 6🙈 Har vært borte fra jobb siden innsett.. Og skal tilbake nå på fredag, gruer veldig til dette. Fikk beskjed om å leve normalt, men har vært redd for det... Siden jobben min er krevende og ekstremt mye løfting (Sykehjem).. Håper ikke dette har noe og si? For jobb må man jo😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 4. september 2018 #3053 Del Skrevet 4. september 2018 11 timer siden, El25 skrev: Hei! Jeg lurer på når dere andre har begynt å blø etter forsøkene som ikke var vellykket? Eller noen som har blødd friskt blod i rugedagene, men endt med positiv test? Jeg begynte å blø 7 dager etter innsett (2-dagers) sist, og 4 dager etter innsett (3-dagers) nå. Jeg synes det er veldig tidlig? Håper noen har noen erfaringer.. Hei. Jeg selv har ingen erfaring med dette (er på min første ivf, rugedag 6), men blør du skikkelig? Jeg fikk til beskjed at man kan blø litt i mellomtiden etter innsett og testdato, men at man skal ta test likevel på testdag.. Regner med det er for at man kan være gravid likevel? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
El25 Skrevet 4. september 2018 #3054 Del Skrevet 4. september 2018 2 timer siden, Maya89 skrev: Hei. Jeg selv har ingen erfaring med dette (er på min første ivf, rugedag 6), men blør du skikkelig? Jeg fikk til beskjed at man kan blø litt i mellomtiden etter innsett og testdato, men at man skal ta test likevel på testdag.. Regner med det er for at man kan være gravid likevel? 😊 Hei! Begynte med være litt når jeg satt inn lutinus, men nå føler jeg meg ganske sikker på at det er mensen. Synes det er rart at den skal komme så tidlig etter uttak. Det skjer ikke i en vanlig syklus etter eggløsning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #3055 Del Skrevet 4. september 2018 14 minutter siden, El25 said: Hei! Begynte med være litt når jeg satt inn lutinus, men nå føler jeg meg ganske sikker på at det er mensen. Synes det er rart at den skal komme så tidlig etter uttak. Det skjer ikke i en vanlig syklus etter eggløsning.. Det er ikke vanlig å få mens så tidlig, fordi Lutinus skal holde den vekk.. Kanskje du burde sjekke progresteron nivået ditt? Anonymkode: d21b5...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
El25 Skrevet 4. september 2018 #3056 Del Skrevet 4. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke vanlig å få mens så tidlig, fordi Lutinus skal holde den vekk.. Kanskje du burde sjekke progresteron nivået ditt? Anonymkode: d21b5...7d2 Jeg spurte sykepleieren om det i dag. Hun sa bare at noen begynner å blø før andre. Men tenker jeg får spørre igjen og kreve en test kanskje. Blir veldig frustrert over kroppen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 4. september 2018 #3057 Del Skrevet 4. september 2018 7 timer siden, Maya89 skrev: Jeg har også hatt disse murringene siden innsett.. 😨 Men det føles så merkelig hvis det kan være et positivt tegn egentlig.. Det kjennes ut som mine kvinnelige dager snart står for tur😂 Må nok bare smøre meg med tålmodighet😊 Er trosalt bare på rugedag 6🙈 Har vært borte fra jobb siden innsett.. Og skal tilbake nå på fredag, gruer veldig til dette. Fikk beskjed om å leve normalt, men har vært redd for det... Siden jobben min er krevende og ekstremt mye løfting (Sykehjem).. Håper ikke dette har noe og si? For jobb må man jo😃 Det er jo de første dagene helst man skal være forsiktig med tunge løft osv. Når embryoet evt. Har festet seg tror jeg det skal ganske mye til for at det går bort. I så fall burde jo alle med jobb med tunge løft bli sykmeldt hele rugeperioden og ingen få beskjed om å leve normalt sånn uten videre. For de på sykehuset/klinikken kan jo ikke vite hva som er normalt for den enkelte, og hvis det var viktig at man fulgte et sett med slike regler kunne man jo ikke bare anbefale alle, helt ukritisk, å leve normalt. Men jeg skjønner at du er skeptisk. Når man allerede sliter er man jo livredd for å gjøre noe galt. Selv trente jeg litt styrke i dag, men uten vekter. Trente typisk øvelser som man kan gjøre med egen kroppsvekt, men ikke de tyngste. Tok heller mange repetisjoner og fokuserte på god kontakt med muskulatur, fremfor å løfte tungt. Selv har jeg kontorjobb, men selvom det kan være mentalt stress, synes jeg det er godt å komme på jobb og få tiden over på noe annet 😄. Tror ikke man skal ta verken gleder eller sorger på forskudd i denne prosessen for kroppen kan lure en veldig både den ene og andre veien, men murringer når det er lenge til mens høres bra ut 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 4. september 2018 #3058 Del Skrevet 4. september 2018 (endret) 3 timer siden, Butter skrev: Det er jo de første dagene helst man skal være forsiktig med tunge løft osv. Når embryoet evt. Har festet seg tror jeg det skal ganske mye til for at det går bort. I så fall burde jo alle med jobb med tunge løft bli sykmeldt hele rugeperioden og ingen få beskjed om å leve normalt sånn uten videre. For de på sykehuset/klinikken kan jo ikke vite hva som er normalt for den enkelte, og hvis det var viktig at man fulgte et sett med slike regler kunne man jo ikke bare anbefale alle, helt ukritisk, å leve normalt. Men jeg skjønner at du er skeptisk. Når man allerede sliter er man jo livredd for å gjøre noe galt. Selv trente jeg litt styrke i dag, men uten vekter. Trente typisk øvelser som man kan gjøre med egen kroppsvekt, men ikke de tyngste. Tok heller mange repetisjoner og fokuserte på god kontakt med muskulatur, fremfor å løfte tungt. Selv har jeg kontorjobb, men selvom det kan være mentalt stress, synes jeg det er godt å komme på jobb og få tiden over på noe annet 😄. Tror ikke man skal ta verken gleder eller sorger på forskudd i denne prosessen for kroppen kan lure en veldig både den ene og andre veien, men murringer når det er lenge til mens høres bra ut 😄 Det var godt og høre, da skal jeg jobbe uten dårlig samvittighet😃👍 Er veldig glad i jobben min, det er mitt andre hjem😍 Ja jeg prøver og røre meg litt hver dag, godt er det😎 Ikke mange rugedager igjen nå🙈😁 Nei jeg har ingen forhåpninger😊 Har vært realistisk😁 Endret 4. september 2018 av Maya89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 4. september 2018 #3059 Del Skrevet 4. september 2018 11 timer siden, Maya89 skrev: Jeg har også hatt disse murringene siden innsett.. 😨 Men det føles så merkelig hvis det kan være et positivt tegn egentlig.. Det kjennes ut som mine kvinnelige dager snart står for tur😂 Må nok bare smøre meg med tålmodighet😊 Er trosalt bare på rugedag 6🙈 Har vært borte fra jobb siden innsett.. Og skal tilbake nå på fredag, gruer veldig til dette. Fikk beskjed om å leve normalt, men har vært redd for det... Siden jobben min er krevende og ekstremt mye løfting (Sykehjem).. Håper ikke dette har noe og si? For jobb må man jo😃 Håper det er et godt tegn for deg med disse murringene 👍😊 ! Det går nok fint med jobbing, jeg ville stått over de tyngste løftene men ellers er vel kroppen din vant til dette. Embryoet har jo festet seg nå, hvis det har festet seg 🤞🤞🤞- og da løsner det ikke så lett. Krysser fingrene masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 4. september 2018 #3060 Del Skrevet 4. september 2018 (endret) Hadde egguttak i går på vår andre runde med ivf. Første runde fikk de kun ut 3 egg, men alle ble befruktet. Ingen av dem var av svært høy kvalitet, men de vurderte ett av dem godt nok til å sette inn. Dessverre ble jeg ikke gravid, så i august gikk vi igang med andre forsøk. I går fikk de ut 15 egg og vi var så lykkelige. Tenkte det var flere å velge imellom og at sjansen for gode egg var tilstede. Sjokket var derfor stort da de i dag ringte fra klinikken og fortalte ingen av eggene hadde blitt befruktet. Både mannens prøve og eggene så bra ut hver for seg, så de kunne ikke umiddelbart forklare hva som var årsaken. De skulle følge med på de frem til i morgen, og det er visstnok fortsatt en bitteliten sjanse for at et egg kan bli befruktet og klare seg, men vi ble bedt om å forberede oss på at sjansen er svært liten. Fortell gjerne hvis du har en solskinnshistorie, men mest av alt trengte jeg bare å få deg ut. I dag har vært en tung dag. Endret 5. september 2018 av Semydfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå