Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

Gjest Sisti
51 minutter siden, Ginny said:

Én er jo ingenting? Har du innsett i naturlig syklus?

St Olavs bruker lutinus ved ferskforsøk, da 3x100 mg. Ved fryseforsøkene mine (både naturlig og styrt syklus) har jeg gått på cyclogest, 2x400 mg. Tror det er ganske standard, ingen påvist lutealfasedefekt eller progesteronmangel her.. 

Innsett i naturlig syklus ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter/damer som har hatt exu.

hvor lang tid etter exu fikk dere igjen mensen. Jeg hadde exu 1 mai. Og blødde ca 1 uke etter den, men ikke fått noe mensen. Hatt litt mensen lignende smerter men ikke fått det, også tatt graviditetstest men ingen er positive. Har de sticksa fra rufus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Hei jenter/damer som har hatt exu.

hvor lang tid etter exu fikk dere igjen mensen. Jeg hadde exu 1 mai. Og blødde ca 1 uke etter den, men ikke fått noe mensen. Hatt litt mensen lignende smerter men ikke fått det, også tatt graviditetstest men ingen er positive. Har de sticksa fra rufus. 

Jeg opplevde det samme som deg. Opererte 16. februar, begynte å blø en ukes tid etter på. Jeg hadde kateter i 5 dager og når den ble tatt ut begynte jeg å blø noen dager etter. Mye bortfallsblødninger som var litt «trevlete», beste måten jeg kan forklare det på. Blødde noen dager før det stoppet opp. Fikk mensen etter 5 uker og har hatt stabil syklus etter det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg blitt ruger. Av 6 befruktede egg var det bare 1 som delte seg riktig og det ble satt inn i dag 😊 håper det holder seg der 😊

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisssi skrev:

Da har eg blitt ruger. Av 6 befruktede egg var det bare 1 som delte seg riktig og det ble satt inn i dag 😊 håper det holder seg der 😊

🙏🏻🤞🏻❤️🤞🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...sunny...
På 19.5.2018 den 20.57, ...sunny... skrev:

Jeg blir gal, vet ikke hva jeg skal tro. Har målt hcg denne uken, og det tok fire dager før hcg var i nærheten av å doble seg. Fikk beskjed fra ivf klinikken at verdiene var for lave, de steg ikke normalt og at jeg kunne belage meg på spontanabort. Har i dag vært på ul, hvor man kunne se et bankende hjerte. Men har ingen tro på at dette går bra. Vært gjennom noe lignende før, og det endte i spontanabort. Føler at det lille hjertet kommer til å slutte å slå når som helst, og det er helt forferdelig å ikke kunne gjøre noe fra eller til. Vet ikke hvor jeg vil med dette, men måtte bare få ned tankene mine. 

Og i dag begynte blødningen 😞 Ekstra trist etter å ha sett hjertet slå for bare to dager siden. Fjerde aborten min. Denne prosessen er beintøff, begynner å miste håpet om å lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
43 minutter siden, ...sunny... said:

Og i dag begynte blødningen 😞 Ekstra trist etter å ha sett hjertet slå for bare to dager siden. Fjerde aborten min. Denne prosessen er beintøff, begynner å miste håpet om å lykkes.

Så tøft det må være. :( Har dere noen mistanke om hvorfor det ender i abort? 

Det har vært brukere her inne før som har mistet mangemange ganger før, men likevel lykkes til slutt. Det er nok håp for dere også, men en lang og krøkkete vei for dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...sunny...
22 minutter siden, Sisti skrev:

Så tøft det må være. :( Har dere noen mistanke om hvorfor det ender i abort? 

Det har vært brukere her inne før som har mistet mangemange ganger før, men likevel lykkes til slutt. Det er nok håp for dere også, men en lang og krøkkete vei for dere! :klem:

Nei aner ikke hvorfor, men det må jo være en grunn til det. Det verste er nesten å ikke vite hvorfor det skjer.

Takk for oppmuntre ord 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ...sunny... skrev:

Så forferdelig trist 😔 sender gode tanker og stor klem til deg❤️

Tenker ofte hvorfor alt dette skal være så vanskelig for oss ivf’re... Vi er i gang med vårt 3 forsøk og er livredd at det kommer til å gå galt denne gangen også og leger mener at vi er friske og alt fungerer normalt hos begge.😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...sunny...
21 minutter siden, Blomst37 skrev:

Så forferdelig trist 😔 sender gode tanker og stor klem til deg❤️

Tenker ofte hvorfor alt dette skal være så vanskelig for oss ivf’re... Vi er i gang med vårt 3 forsøk og er livredd at det kommer til å gå galt denne gangen også og leger mener at vi er friske og alt fungerer normalt hos begge.😳

Takk for det ❤

Tungt med alle nedturene, og uvissheten om man noen gang kommer til å lykkes. Ønsker deg masse lykke til med 3. forsøket 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, ...sunny... skrev:

Takk for det ❤

Tungt med alle nedturene, og uvissheten om man noen gang kommer til å lykkes. Ønsker deg masse lykke til med 3. forsøket 😊

Ja sant det.. Veldig tungt alt dette.

Tusen takk🙏🏻❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ...sunny... skrev:

Så utrolig trist, sender deg en varm klem 💗 håper du får god utredning for å finne ut hva som kan gjøre at dette skjer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...sunny...
31 minutter siden, Waldfee skrev:

Så utrolig trist, sender deg en varm klem 💗 håper du får god utredning for å finne ut hva som kan gjøre at dette skjer.

Takk 🧡 Ja det håper jeg og. Skal på ultralyd nå til uken, en time som var satt opp før dette skjedde, så håper virkelig jeg blir tatt på alvor og får noe mer utredning da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: til dere som trenger det.

Selv har jeg vært hos Riksen i dag. Det var en helt jævlig opplevelse, for å være helt ærlig. Bakgrunn: jeg gått ned fra 166 kg til 90 kg. Eller, vekta i dag viste 93,7 kg. Har nemlig, etter at jeg begynte med nesesprayen, fått sinnsykt mye vann i kroppen. Vektoppgang er dessverre en svært vanlig bivirkning.

Uansett. Kom til time, og så skulle de absolutt ha meg på vekta. Akkurat som de trodde jeg løy, og det var en grusom følelse. Der og da var jeg klar for å gi opp. Jeg går ikke på vekt foran andre, det er ikke snakk om. Selv om jeg er stolt av vektnedgangen min, er vekt så skamfullt og vondt at gjør jeg bare ikke. 

Og forøvrig: hadde de sagt fra til meg tidligere, jeg har jo vært gjennom en helt utredningsprosess, at jeg måtte dette, hadde det kanskje føltes enklere, men jeg var totalt uforberedt. Jeg fikk fullstendig panikk og begynte å gråte. Men jeg fikk lov til å gå på vekta uten at de så på, jeg måtte bare lese opp vekta.

Greit nok, jeg forstår vekt er viktig, men samtidig; man ser jo på meg om jeg lyver eller ikke, ærlig talt: hadde jeg vært 120 kg ville man jo sett det! Og for det andre: hvorfor syntes ikke overlegen jeg først gikk til at det var særlig viktig? Jeg lovte å gå ned til 92 kg. Det gjorde jeg, men pga vann i kroppen har jeg gått litt opp, dvs til 93,7 kg. Kjedelig, men sånn er det, og det reagerte legen heldigvis ikke på (det virket som hun forstå at jeg hadde en del vann i kroppen, det er lite jeg får gjort med det).

Jeg forstår de er påpasselige med vekt, men dette var en veldig vondt og ugrei opplevelse for min del. Jeg gruer meg til må tilbake om 1 uke. Slimhinnene mine var litt tykke i dag (ingen overraskelse der, nettopp hatt mens), men merker at jeg ble veldig satt ut nå.

Andre som har opplevd lignende? Merker at jeg mest fikk lyst til å gi opp og dra til Danmark. Der er alt mye enklere. 

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, SPOCA said:

Selv har jeg vært hos Riksen i dag. Det var en helt jævlig opplevelse, for å være helt ærlig. Bakgrunn: jeg gått ned fra 166 kg til 90 kg. Eller, vekta i dag viste 93,7 kg. Har nemlig, etter at jeg begynte med nesesprayen, fått sinnsykt mye vann i kroppen. Vektoppgang er dessverre en svært vanlig bivirkning.

Uansett. Kom til time, og så skulle de absolutt ha meg på vekta. Akkurat som de trodde jeg løy, og det var en grusom følelse. Der og da var jeg klar for å gi opp. Jeg går ikke på vekt foran andre, det er ikke snakk om. Selv om jeg er stolt av vektnedgangen min, er vekt så skamfullt og vondt at gjør jeg bare ikke. 

Og forøvrig: hadde de sagt fra til meg tidligere, jeg har jo vært gjennom en helt utredningsprosess, at jeg måtte dette, hadde det kanskje føltes enklere, men jeg var totalt uforberedt. Jeg fikk fullstendig panikk og begynte å gråte. Men jeg fikk lov til å gå på vekta uten at de så på, jeg måtte bare lese opp vekta.

Greit nok, jeg forstår vekt er viktig, men samtidig; man ser jo på meg om jeg lyver eller ikke, ærlig talt: hadde jeg vært 120 kg ville man jo sett det! Og for det andre: hvorfor syntes ikke overlegen jeg først gikk til at det var særlig viktig? Jeg lovte å gå ned til 92 kg. Det gjorde jeg, men pga vann i kroppen har jeg gått litt opp, dvs til 93,7 kg. Kjedelig, men sånn er det, og det reagerte legen heldigvis ikke på (det virket som hun forstå at jeg hadde en del vann i kroppen, det er lite jeg får gjort med det).

Jeg forstår de er påpasselige med vekt, men dette var en veldig vondt og ugrei opplevelse for min del. Jeg gruer meg til må tilbake om 1 uke. Slimhinnene mine var litt tykke i dag (ingen overraskelse der, nettopp hatt mens), men merker at jeg ble veldig satt ut nå.

Andre som har opplevd lignende? Merker at jeg mest fikk lyst til å gi opp og dra til Danmark. Der er alt mye enklere. 

Jeg kan skjønne at veiing er ubehagelig, men det er helt rutine med absolutt alle. Jeg er ca 60 kg, men ble veid hver gang.

Det er en måte å oppdage overstimulering blant annet.

Anonymkode: d21b5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og ps,  jeg var i Sverige. Dette er nok likt overalt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan skjønne at veiing er ubehagelig, men det er helt rutine med absolutt alle. Jeg er ca 60 kg, men ble veid hver gang.

Hei er nok ikke likt over alt jeg har aldri blitt veid der. Bare blitt spurt om vekt en gang:-) og jeg er på riksen :-) 

2 timer siden, SPOCA skrev:

Skjønner du synes det er ubehagelig det ville nok jeg følt også. Men nå er jeg obs på at det kanskje kan skje ved neste forsøk. Så takk for at du deler. Og en god klem sendes til deg:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt tung dag her i dag..i dag er dagen jeg skulle vørt på svangerskaps kontroll og fått tidlig UL men her sitter jeg med 3 nye arr på magen og ingen baby i magen:-( off dette er tøft:-( håper snart at det klaffer og at spiren vill sitte der i 9 mnd. Håper snart jeg får noe info om Venstre siden også for heler ikke noe godt og gå og vente sex livet og livet blir liksom mitt satt på vent :-( 

Håper alle får en fin fin dag i dag. 

Måtte bare få ut litt følelser :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ble aldri veid på Hausken. De sier også at de ikke har noe BMI-krav for behandling, slik det offentlige har. 

Så leit at det ble en så ubehagelig opplevelse, @SPOCA:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte dere.

@Sisti Takk for klem, og takk for tips. Jeg har faktisk valgt å ta kontakt med dem. Jeg orker ikke et slikt vektfokus, jeg merker at det å være prøver OG ha et slikt vektfokus overhodet ikke er godt for meg. Det føles nesten traumatisk. Det har vært en kamp å komme hit i utgangspunktet, og da måtte nesten forsvare meg nå gjør at jeg synes dette er ekstremt vondt. Jeg mener jo ikke å være vanskelig, men skammen og det vonde jeg føler er veldig vanskelig. Akkurat som all mobbingen, og alle de usikre følelsene rundt kropp, kommer tilbake igjen. 

Jeg kan godt oppgi vekt selv, det er ikke det, og jeg forstår som sagt at de er opptatt av helsen, men jeg veier meg ikke foran noen. Helt uaktuelt. Det blir altfor vondt.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...