Butter Skrevet 18. mai 2018 #2021 Del Skrevet 18. mai 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egenandel går på frikort, så med en gang du når frikortgrensen slipper du å betale hos legen og for kontroller. Er liksom litt adskilt fra medisinkostnadene. Anonymkode: 2170a...c47 Egenandelen på 1500,- går ikke på frikort. Det fikk jeg klar beskjed om på sykehuset. Eneste egenandel ifbm helsenorge som ikke går på frikort så de til oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 19. mai 2018 #2022 Del Skrevet 19. mai 2018 Åh, vi har reist bort bare for i dag til i morgen, og jeg har glemt toalettmappen og dermed lutinus. Hadde innsett mandag. Lutinus er ekstra viktig for meg siden jeg har defekt lutealfase... Tror dere en kveld uten lutinus har mye å si?? 😬 Klinikken er stengt så jeg får ikke ringt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisssi Skrevet 19. mai 2018 #2023 Del Skrevet 19. mai 2018 6 av 7 egg ble befruktet 😁 så håper vi at de deler seg fint til innsett på mandag 👌 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 19. mai 2018 #2024 Del Skrevet 19. mai 2018 24 minutter siden, Sisssi skrev: 6 av 7 egg ble befruktet 😁 så håper vi at de deler seg fint til innsett på mandag 👌 Wuhu, kjempe bra! 👍🏻 Satser på at de utvikler seg fint, og at du får satt inn ett perfekt egg 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 19. mai 2018 #2025 Del Skrevet 19. mai 2018 1 time siden, Sisti skrev: Åh, vi har reist bort bare for i dag til i morgen, og jeg har glemt toalettmappen og dermed lutinus. Hadde innsett mandag. Lutinus er ekstra viktig for meg siden jeg har defekt lutealfase... Tror dere en kveld uten lutinus har mye å si?? 😬 Klinikken er stengt så jeg får ikke ringt. Jeg fikk beskjed fra sykepleier om det ikke var krise å glemme en gang. Men det er nok sikkert individuelt. Kan det være et apotek i nærheten så du får hentet ut en pk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 19. mai 2018 #2026 Del Skrevet 19. mai 2018 6 hours ago, Semydfe said: Jeg fikk beskjed fra sykepleier om det ikke var krise å glemme en gang. Men det er nok sikkert individuelt. Kan det være et apotek i nærheten så du får hentet ut en pk? Har ikke resepten, klinikken gir bare ut papirresepter. Håpløst i slike tilfeller. Men får satse på at det går greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 19. mai 2018 #2027 Del Skrevet 19. mai 2018 1 time siden, Sisti skrev: Har ikke resepten, klinikken gir bare ut papirresepter. Håpløst i slike tilfeller. Men får satse på at det går greit. Bare papirresepter??? Er de i steinalderen? Trodde faktisk ikke det ble praktisert i det hele tatt lenger jeg... Hvis du forteller hvor i landet du er, så kanskje noen her i tråden er i nærheten og kam avse en lutinus.. Hvis du er i nærheten av meg, så kan jeg avse en. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingelling Skrevet 19. mai 2018 #2028 Del Skrevet 19. mai 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja litt surmaga. Jeg kan fortelle litt om meg selv til deg jeg er en kvinne som ikke har mulighet til og gå privat pga av økonomien altså jeg kan ikke ta opp lån for og betale dyre dommer for og få barn, barn er noe jeg ønsker meg mere en annet men jeg er nødt om og spare, så at man spørr i forhold til 1500,- synes jeg ikke er klaging vi betaler ganske mye for og gjennomføre dette føre vi får noe igjen. Noen har faktisk ikke økonomien til og klare dette og må snu på hver minste krone for og få det til det uten om og spare :-) jeg kan kun ta offentlig og funker det ikke offentlig så får jeg ikke barn for tror ikke jeg klarer og spare til den summen det er for privat :-( Anonymkode: fb53c...da6 Jeg betalte kun 1500kr for de gangene jeg tok ut egg.Ved fryste forsøk var det kun 350kr som går under egenandel.Når det er nådd,ble det også gratis.For meg fikk jeg gratis behandlinger over på nytt år også nå i 2018,selv om det egentlig var på nytt år.Vet ikke hvorfor det skjedde,men jeg sa ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerKommerMummi Skrevet 19. mai 2018 #2029 Del Skrevet 19. mai 2018 37 minutter siden, Semydfe skrev: Bare papirresepter??? Er de i steinalderen? Trodde faktisk ikke det ble praktisert i det hele tatt lenger jeg... Hvis du forteller hvor i landet du er, så kanskje noen her i tråden er i nærheten og kam avse en lutinus.. Hvis du er i nærheten av meg, så kan jeg avse en. Jeg har og Lutinus å avse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ...sunny... Skrevet 19. mai 2018 #2030 Del Skrevet 19. mai 2018 Jeg blir gal, vet ikke hva jeg skal tro. Har målt hcg denne uken, og det tok fire dager før hcg var i nærheten av å doble seg. Fikk beskjed fra ivf klinikken at verdiene var for lave, de steg ikke normalt og at jeg kunne belage meg på spontanabort. Har i dag vært på ul, hvor man kunne se et bankende hjerte. Men har ingen tro på at dette går bra. Vært gjennom noe lignende før, og det endte i spontanabort. Føler at det lille hjertet kommer til å slutte å slå når som helst, og det er helt forferdelig å ikke kunne gjøre noe fra eller til. Vet ikke hvor jeg vil med dette, men måtte bare få ned tankene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 19. mai 2018 #2031 Del Skrevet 19. mai 2018 1 hour ago, ...sunny... said: Jeg blir gal, vet ikke hva jeg skal tro. Har målt hcg denne uken, og det tok fire dager før hcg var i nærheten av å doble seg. Fikk beskjed fra ivf klinikken at verdiene var for lave, de steg ikke normalt og at jeg kunne belage meg på spontanabort. Har i dag vært på ul, hvor man kunne se et bankende hjerte. Men har ingen tro på at dette går bra. Vært gjennom noe lignende før, og det endte i spontanabort. Føler at det lille hjertet kommer til å slutte å slå når som helst, og det er helt forferdelig å ikke kunne gjøre noe fra eller til. Vet ikke hvor jeg vil med dette, men måtte bare få ned tankene mine. Uff, så utrolig tungt det må være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 19. mai 2018 #2032 Del Skrevet 19. mai 2018 2 timer siden, ...sunny... skrev: Jeg blir gal, vet ikke hva jeg skal tro. Har målt hcg denne uken, og det tok fire dager før hcg var i nærheten av å doble seg. Fikk beskjed fra ivf klinikken at verdiene var for lave, de steg ikke normalt og at jeg kunne belage meg på spontanabort. Har i dag vært på ul, hvor man kunne se et bankende hjerte. Men har ingen tro på at dette går bra. Vært gjennom noe lignende før, og det endte i spontanabort. Føler at det lille hjertet kommer til å slutte å slå når som helst, og det er helt forferdelig å ikke kunne gjøre noe fra eller til. Vet ikke hvor jeg vil med dette, men måtte bare få ned tankene mine. Klem til deg Håper det går den rette veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ...sunny... Skrevet 19. mai 2018 #2033 Del Skrevet 19. mai 2018 55 minutter siden, Sisti skrev: Uff, så utrolig tungt det må være. Ja det er veldig tungt, føler meg så hjelpeløs 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ...sunny... Skrevet 19. mai 2018 #2034 Del Skrevet 19. mai 2018 43 minutter siden, Semydfe skrev: Klem til deg Håper det går den rette veien Takk for det 💕 Man har jo alltid et lite håp, men magefølelsen min sier at dette ikke går bra 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 19. mai 2018 #2035 Del Skrevet 19. mai 2018 (endret) 18 timer siden, ...sunny... skrev: Jeg blir gal, vet ikke hva jeg skal tro. Har målt hcg denne uken, og det tok fire dager før hcg var i nærheten av å doble seg. Fikk beskjed fra ivf klinikken at verdiene var for lave, de steg ikke normalt og at jeg kunne belage meg på spontanabort. Har i dag vært på ul, hvor man kunne se et bankende hjerte. Men har ingen tro på at dette går bra. Vært gjennom noe lignende før, og det endte i spontanabort. Føler at det lille hjertet kommer til å slutte å slå når som helst, og det er helt forferdelig å ikke kunne gjøre noe fra eller til. Vet ikke hvor jeg vil med dette, men måtte bare få ned tankene mine. Jeg hadde det samme som deg. De ringte og sa at blodprøvene var litt dårlig. Men det var sykepleien. Legen mente det så bra ut. Og bankende hjerte bekreftet det. Så fikk jeg igjen ultralyd i uke 7, og den hadde utviklet seg akkurat som den skulle. Og jeg ble gratulert av legen for første gang. Blodprøven teller ikke etter uke 6. Det er bare hvordan embryoen utvikler seg. Hvor langt er du på vei? Hvordan var målingen i forhold til embryoen? Endret 20. mai 2018 av Hollymolly 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 19. mai 2018 #2036 Del Skrevet 19. mai 2018 3 timer siden, ...sunny... skrev: Jeg blir gal, vet ikke hva jeg skal tro. Har målt hcg denne uken, og det tok fire dager før hcg var i nærheten av å doble seg. Fikk beskjed fra ivf klinikken at verdiene var for lave, de steg ikke normalt og at jeg kunne belage meg på spontanabort. Har i dag vært på ul, hvor man kunne se et bankende hjerte. Men har ingen tro på at dette går bra. Vært gjennom noe lignende før, og det endte i spontanabort. Føler at det lille hjertet kommer til å slutte å slå når som helst, og det er helt forferdelig å ikke kunne gjøre noe fra eller til. Vet ikke hvor jeg vil med dette, men måtte bare få ned tankene mine. Uff❤️ Sender deg en god klem og krysser alt jeg kan krysse for at dette skal gå bra!🙏🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 20. mai 2018 #2037 Del Skrevet 20. mai 2018 Jeg fikk tak i lutinus, heldigvis. 😊 Men jeg er bare 8 dpo og har begynt å blø... Er jo en del av problemet mitt, at jeg begynner å blø 4-7 dager etter EL. Men hadde håpet at vi ved forsøk skulle greie å unngå det, siden det ikke var et problem ved ferskforsøk. For en nedtur! Og så går jeg bare på en lutinustab til dagen, er ikke det litt lite? Eller er det vanlig ved frys kanskje? Jeg har jo ekstra behov for progesteronstøtte siden jeg har disse blødningene. Må jo håpe at det er noe som kan gjøres annerledes neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 20. mai 2018 #2038 Del Skrevet 20. mai 2018 39 minutter siden, Sisti skrev: Jeg fikk tak i lutinus, heldigvis. 😊 Men jeg er bare 8 dpo og har begynt å blø... Er jo en del av problemet mitt, at jeg begynner å blø 4-7 dager etter EL. Men hadde håpet at vi ved forsøk skulle greie å unngå det, siden det ikke var et problem ved ferskforsøk. For en nedtur! Og så går jeg bare på en lutinustab til dagen, er ikke det litt lite? Eller er det vanlig ved frys kanskje? Jeg har jo ekstra behov for progesteronstøtte siden jeg har disse blødningene. Må jo håpe at det er noe som kan gjøres annerledes neste gang. Én er jo ingenting? Har du innsett i naturlig syklus? St Olavs bruker lutinus ved ferskforsøk, da 3x100 mg. Ved fryseforsøkene mine (både naturlig og styrt syklus) har jeg gått på cyclogest, 2x400 mg. Tror det er ganske standard, ingen påvist lutealfasedefekt eller progesteronmangel her.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ...sunny... Skrevet 20. mai 2018 #2039 Del Skrevet 20. mai 2018 9 timer siden, Hollymolly skrev: Jeg hadde det samme som deg. De ringte og sa at blodprøvene var litt dårlig. Men det var sykepleien. Legen mente det så bra ut. Og bankende hjerte bekreftet det. Så fikk jeg igjen ultralyd i uke 7, og den hadde utviklet seg akkurat som det skulle. Og jeg ble gratulerer av legen for første gang. Blodprøven teller ikke etter 6 uke. Det er bare hvordan embryoen utvikler seg. Hvor langt er du på vei? Hvordan var målingen i forhold til embryoen? Godt å høre noen solskinnshistorier, klamrer meg til håpet så lenge jeg kan. Er bare 6+ 3 uker på vei. Og hcg var bare på 4800 for to dager siden. Legen så i går at embryoer var lite, og satt meg tilbake til uke 5. Antar at det ikke er en bra ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ...sunny... Skrevet 20. mai 2018 #2040 Del Skrevet 20. mai 2018 9 timer siden, Blomst37 skrev: Uff❤️ Sender deg en god klem og krysser alt jeg kan krysse for at dette skal gå bra!🙏🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Takk! ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå