Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 15.5.2018 den 20.01, Juni15 skrev:

En liten motivasjon til dere førstegangs-IVFere (og selvfølgelig alle andre som trenger motivasjon). 13 dpo 💕

C3F4AAEF-F569-4877-8B4F-60BCB6602A45.jpeg

Gratulerer ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første uttak gjennomført 😁 det var litt vondt men det gikk helt greit. 7 egg ut, men regner ikke med at mer enn 4 var moden, så håper vi de blir befruktet og at det blir innsett på mandag og noen på frys 😊 vi har kjøpt en 3 pakk på Hausken, er det noen som vet om de vil ha fryseforsøk før nytt ferskforsøk dersom vi ikke blir gravid denne gangen? Vil jo helst spare de fryste(om det blir noen da) og starte på nytt ferskforsøk i august om det ikke skulle gå denne gangen 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
8 minutter siden, Sisssi said:

Da var første uttak gjennomført 😁 det var litt vondt men det gikk helt greit. 7 egg ut, men regner ikke med at mer enn 4 var moden, så håper vi de blir befruktet og at det blir innsett på mandag og noen på frys 😊 vi har kjøpt en 3 pakk på Hausken, er det noen som vet om de vil ha fryseforsøk før nytt ferskforsøk dersom vi ikke blir gravid denne gangen? Vil jo helst spare de fryste(om det blir noen da) og starte på nytt ferskforsøk i august om det ikke skulle gå denne gangen 😊 

Med mindre du har signert på noe annet kan de jo ikke kreve at du har fryseforsøk først. Du har rett på det du har betalt for iht avtalen. Jeg lurte på det samme da vi kjøpte tre-pakk, men fikk aldri behov for å få svar på det. Er jo greit å spare fryseeggene til et eventuelt søskenforsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 22.26, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg så lei all motgang. Blir gravid på første ivf-forsøk(lykke), men mister i uke 5-6.  Skal så ha fryskeforsøk i naturlig syklus, men får ikke eggløsning. Så skal jeg har fryskeforsøk i stimulert syklus og får i utgp beskjedom at progynova kan jeg begynne på når som helst i syklus. UL før oppstart i dag viser likevel at slimhinnen er for tynn til innsett, men for tykk til å starte på progynova, så nå må jeg på nesespray i minst to uker før jeg kan begynne på progynova. Etter planen skal jeg fremdeles rekke et forsøk før sommeren, men skjer det enda en utsettelse spøker det for det også. For øvrig skulle jeg ønske at jeg hadde innsett i såpass god tid før ferien at jeg kunne vite om jeg var gravid eller ikke. Jeg skjønner at det er frustrerende med mange forsøk over kort tid, men det er fader meg frustrerende med forsøke som bare blir avbrutt og utsatt også !!!!!

Anonymkode: e3e9a...2bd

Så kjedelig, Butter. Det er veldig slitsomt med avbrutte forsøk, det er jo på en måte det verste. Håper det ordner seg for deg med sprayen og progynova, det er jo heldigvis fortsatt god tid til sommerferien så dette bør du rekke fint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisssi skrev:

Jeg er på Hausken med trepakk, har ett embryo på frys men får velge om jeg vil ha fersk eller frys neste forsøk. Masse lykke til med dette forsøket🤞😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Waldfee skrev:

Så kjedelig, Butter. Det er veldig slitsomt med avbrutte forsøk, det er jo på en måte det verste. Håper det ordner seg for deg med sprayen og progynova, det er jo heldigvis fortsatt god tid til sommerferien så dette bør du rekke fint! 

Takk ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, er det noen som vet hva det koster med fryseforsøk i det offentlige? Først fikk jeg faktura på 350, så etter en uke fikk jeg ny faktura på 1500. Jeg troddde 1500 var prisen på hele runden med uttak og at fryseforsøk er billigere?

Anonymkode: 6734b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, er det noen som vet hva det koster med fryseforsøk i det offentlige? Først fikk jeg faktura på 350, så etter en uke fikk jeg ny faktura på 1500. Jeg troddde 1500 var prisen på hele runden med uttak og at fryseforsøk er billigere?

Du betaler egenandel på 350 hver gang du er på klinikken også koster det 1500 når du setter inn mener jeg og huske:-) frys førsk er billigere i form av at man ikke trenger så mye medisiner :-) men du skal ikke betale egenandel hvis du har fri kort :-) kan hende jeg skriver feil nå men er sånn jeg mener og huske at jeg har fått det forklart :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Du betaler egenandel på 350 hver gang du er på klinikken også koster det 1500 når du setter inn mener jeg og huske:-) frys førsk er billigere i form av at man ikke trenger så mye medisiner :-) men du skal ikke betale egenandel hvis du har fri kort :-) kan hende jeg skriver feil nå men er sånn jeg mener og huske at jeg har fått det forklart :-) 

Okei, takk for svar. Jeg tenkte de måtte ha gjort en feil, men da stemmer det vel 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Jeg måtte finne fram brevet jeg fikk tidligere før oppstart. Der står det: «Utgiftene skal ikke overstige 21.608 for tre fullførte behandlinger. 1500 i egenandel per behandling og 17.108 til medikamenter.»

Slik jeg har tolket dette er at en behandling er med uttak. 1500*3 blir 4500. 4500 pluss medisinene utgjør 21.608, altså stemmer den summen med det som står i brevet. Hvis jeg da skal betale 1500 per fryseforsøk   stemmer ikke den summen de har oppgitt i brevet. Grensen for frikort er 2258, er jo fortsatt en stund til jeg når det isåfall. Så dette skjønner jeg ikke.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte finne fram brevet jeg fikk tidligere før oppstart. Der står det: «Utgiftene skal ikke overstige 21.608 for tre fullførte behandlinger. 1500 i egenandel per behandling og 17.108 til medikamenter.»

Slik jeg har tolket dette er at en behandling er med uttak. 1500*3 blir 4500. 4500 pluss medisinene utgjør 21.608, altså stemmer den summen med det som står i brevet. Hvis jeg da skal betale 1500 per fryseforsøk   stemmer ikke den summen de har oppgitt i brevet. Grensen for frikort er 2258, er jo fortsatt en stund til jeg når det isåfall. Så dette skjønner jeg ikke.. :klo:

Jeg har hatt 3 fryseforsøk og har ikke betalt noe mer enn 345 per gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje litt surmaga av meg, men å klage over 1500 før et fryseforsøk i en tråd der mange må gå privat og dermed betale i dyre dommer, føles litt umusikalsk...

Men det er kanskje bare meg...?

Anonymkode: fddd2...6d4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje litt surmaga av meg, men å klage over 1500 før et fryseforsøk i en tråd der mange må gå privat og dermed betale i dyre dommer, føles litt umusikalsk...

Beklager, det var ikke meningen å støte noen. Jeg bare lurte på om det var riktig. Jeg er 39 år og foreløpig ikke gravid, så tiden holder på å renne ut for meg. Så at du skal angripe meg skjønner jeg ikke helt all den tid du ikke vet noe om meg og min situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Det syns jeg var litt surmaga ja. Hun klager ikke, men spør om det er riktig. Vi trenger vel ikke ha veldig lav takhøyde her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja litt surmaga. Jeg kan fortelle litt om meg selv til deg jeg er en kvinne som ikke har mulighet til og gå privat pga av økonomien altså jeg kan ikke ta opp lån for og betale dyre dommer for og få barn, barn er noe jeg ønsker meg mere en annet men jeg er nødt om og spare, så at man spørr i forhold til 1500,- synes jeg ikke er klaging vi betaler ganske mye for og gjennomføre dette føre vi får noe igjen.  Noen har faktisk ikke økonomien til og klare dette og må snu på hver minste krone for og få det til det uten om og spare :-) jeg kan kun ta offentlig og funker det ikke offentlig så får jeg ikke barn for tror ikke jeg klarer og spare til den summen det er for privat :-( 

Anonymkode: fb53c...da6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Takk for støtten til dere dere to siste som skrev. Mitt inntrykk av denne tråden er at man kan spørre om det meste man lurer på i forhold til ivf. Jeg hadde aldri spurt hvis jeg visste at det kom til å gjøre noen irritert/lei seg, det var aldri intensjonen min. Og for å ha det på det rene så klaget jeg heller ikke, jeg bare lurte på om det stemte. Jeg synes det er vanskelig å finne informasjon på nett, derfor følger jeg denne tråden aktivt. Det er også godt å lese om andre og finne støtte i det som skrives her inne.

Når det gjelder det økonomiske så kom jeg over grensen allerede på første forsøk, mitt inntrykk er at ikke det er så vanlig. Jeg regner med det er pga min høye alder at de har satt meg på så store doser medisiner. Men jeg skjønner at det blir småpenger for de som tar det privat. 

Det å være ufrivillig barnløs er en stor sorg og gjør ihvertfall meg veldig lei meg i perioder.  Så da synes jeg ikke at vi skal angripe hverandre her inne, men heller støtte og oppmuntre hverandre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for støtten til dere dere to siste som skrev. Mitt inntrykk av denne tråden er at man kan spørre om det meste man lurer på i forhold til ivf. Jeg hadde aldri spurt hvis jeg visste at det kom til å gjøre noen irritert/lei seg, det var aldri intensjonen min. Og for å ha det på det rene så klaget jeg heller ikke, jeg bare lurte på om det stemte. Jeg synes det er vanskelig å finne informasjon på nett, derfor følger jeg denne tråden aktivt. Det er også godt å lese om andre og finne støtte i det som skrives her inne.

Når det gjelder det økonomiske så kom jeg over grensen allerede på første forsøk, mitt inntrykk er at ikke det er så vanlig. Jeg regner med det er pga min høye alder at de har satt meg på så store doser medisiner. Men jeg skjønner at det blir småpenger for de som tar det privat. 

Det å være ufrivillig barnløs er en stor sorg og gjør ihvertfall meg veldig lei meg i perioder.  Så da synes jeg ikke at vi skal angripe hverandre her inne, men heller støtte og oppmuntre hverandre.

Stor klem til deg ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, det var ikke meningen å støte noen. Jeg bare lurte på om det var riktig. Jeg er 39 år og foreløpig ikke gravid, så tiden holder på å renne ut for meg. Så at du skal angripe meg skjønner jeg ikke helt all den tid du ikke vet noe om meg og min situasjon.

Det var på ingen måte ment som et angrep på deg. Jeg sa det var litt umusikalsk. Vi som må gå privat trenger har på ingen måte baken full av penger, og drømmen/ønske/lengsel etter barn er på ingen måte mindre. Vi f.eks har ikke fått hjelp av det offentlige, og vi har måttet spare i flere år for å ha råd til privat behandling. Et vanlig forsøk med behandling og medisiner ligger på rett i underkant av 50 000,- 

Men jeg får unnskylde. Skjønner at folket ikke var enig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egenandel går på frikort, så med en gang du når frikortgrensen slipper du å betale hos legen og for kontroller. Er liksom litt adskilt fra medisinkostnadene. 

Anonymkode: 2170a...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...