Popkorn Skrevet 14. mai 2018 #1981 Del Skrevet 14. mai 2018 Denne barnløsheten er virkelig utrolig tøff... Fikk sjokkbeskjed etter rutinemessige blodprøver vi tok for å bli henvist til prøverør for snart 3 uker siden: jeg har hepatitt B. Sannsynligvis har jeg hatt det hele livet og har da en kronisk variant. Så ikke bare har vi fått beskjed om at vi har ingen sjans for å bli gravide på naturlig vis, men nå får vi heller ikke lov til å få prøverør på grunn av at laberatoriene ikke er rustet for å behandle personer som har hepatitt B eller andre sykdommer. Det er en mulighet å kanskje få hjelp i utlandet, men jeg må til utredning først. Har brukt en del tid på å bearbeide det at jeg faktisk har en alvorlig sykdom som jeg nok vil ha resten av livet og må følge opp. Det er en del av meg som er livredd for at viruset har ødelagt leveren min, men jeg har ingen symptomer og leververdiene mine er visst normale. Samtidig er sorgen så utrolig stor og ønsket så sterkt for å få barn. Jeg var så klar for å komme i gang med prøverør prosessen, så kommer dette ut av ingenting. Stort sett klarer jeg å leve livet som normalt, men noen ganger treffer det hardt. Gud så utrolig urettferdig livet er noen ganger. I tillegg fikk jeg vite i dag at jeg ikke får time hos lege på Ullevål før i juli! Med andre ord så må jeg gå og gruble på hvor alvorlig denne sykdommen er, hva slags jeg faktisk har og hundre andre spørsmål som er til å bli gal av. Beklager syting.... Måtte bare få det ut! Skulle ønsket jeg var i gang i prøverørsprosessen og ikke bare venter på svar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 14. mai 2018 #1982 Del Skrevet 14. mai 2018 36 minutter siden, Popkorn skrev: Denne barnløsheten er virkelig utrolig tøff... Fikk sjokkbeskjed etter rutinemessige blodprøver vi tok for å bli henvist til prøverør for snart 3 uker siden: jeg har hepatitt B. Sannsynligvis har jeg hatt det hele livet og har da en kronisk variant. Så ikke bare har vi fått beskjed om at vi har ingen sjans for å bli gravide på naturlig vis, men nå får vi heller ikke lov til å få prøverør på grunn av at laberatoriene ikke er rustet for å behandle personer som har hepatitt B eller andre sykdommer. Det er en mulighet å kanskje få hjelp i utlandet, men jeg må til utredning først. Har brukt en del tid på å bearbeide det at jeg faktisk har en alvorlig sykdom som jeg nok vil ha resten av livet og må følge opp. Det er en del av meg som er livredd for at viruset har ødelagt leveren min, men jeg har ingen symptomer og leververdiene mine er visst normale. Samtidig er sorgen så utrolig stor og ønsket så sterkt for å få barn. Jeg var så klar for å komme i gang med prøverør prosessen, så kommer dette ut av ingenting. Stort sett klarer jeg å leve livet som normalt, men noen ganger treffer det hardt. Gud så utrolig urettferdig livet er noen ganger. I tillegg fikk jeg vite i dag at jeg ikke får time hos lege på Ullevål før i juli! Med andre ord så må jeg gå og gruble på hvor alvorlig denne sykdommen er, hva slags jeg faktisk har og hundre andre spørsmål som er til å bli gal av. Beklager syting.... Måtte bare få det ut! Skulle ønsket jeg var i gang i prøverørsprosessen og ikke bare venter på svar. 💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 15. mai 2018 #1983 Del Skrevet 15. mai 2018 19 timer siden, Semydfe skrev: Da har jeg hatt egguttak i dag. Godt å ha det overstått, men litt skuffet og lei pga få egg. De fikk kun hentet ut 3 stk, så kjenner på redsel for at ingen av de klarer seg til innsett. Krysser fingre for positiv telefon fra klinikken i morgen. Da fikk vi gode nyheter da klinikken ringte i dag. 2 av eggene hadde blitt befruktet og så veldig fine ut. Innsett i morgen :-) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 15. mai 2018 #1984 Del Skrevet 15. mai 2018 På 13.5.2018 den 10.00, Butter skrev: Ser jeg bare skrev ukedag. Har ikke vært enda, UL onsdag 1605. Skjønner godt at det var godt og nødvendig å være borte fra jobb ifbm SA, særlig når du jobber med barn, men da kommer det jo noe annet i tillegg til at man bare ønsker ro. SA er faktisk en diagnose i seg selv, i tillegg kommer den ekstra belastningen. Hvordan går det med deg nå? Det går bedre😊. Begynte med hormonsprøyter i går. Ul kontroll neste tirsdag. Blir veldig spennende🙏🏻🤞🏻. Håper virkelig det går riktig vei denne gangen. Kjenner at 3 forsøk på 4 måneder gjør oss slitne, spesielt mentalt... Masse lykke til i morgen!🙏🏻❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 15. mai 2018 #1985 Del Skrevet 15. mai 2018 1 time siden, Semydfe skrev: Da fikk vi gode nyheter da klinikken ringte i dag. 2 av eggene hadde blitt befruktet og så veldig fine ut. Innsett i morgen :-) Gratulerer! 😄 Og lykke til med innsett i morgen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 15. mai 2018 #1986 Del Skrevet 15. mai 2018 En liten motivasjon til dere førstegangs-IVFere (og selvfølgelig alle andre som trenger motivasjon). 13 dpo 💕 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 15. mai 2018 #1987 Del Skrevet 15. mai 2018 24 minutter siden, Juni15 skrev: En liten motivasjon til dere førstegangs-IVFere (og selvfølgelig alle andre som trenger motivasjon). 13 dpo 💕 🤩👏🏻👏🏻👏🏻🙏🏻👌🏻❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ...sunny... Skrevet 15. mai 2018 #1988 Del Skrevet 15. mai 2018 Jeg har fått kjipe nyheter i dag. Har vært gjennom fryseforsøk, og 14 dager etterpå var hcg 216. I går, 26 dager etter innsett var hcg 2000. Fastlegen skrev ikke noe om at denne verdien er for lav, men jeg ser jo at den er det Er så skuffet. Ikke hatt noen blødning ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 15. mai 2018 #1989 Del Skrevet 15. mai 2018 3 minutter siden, ...sunny... skrev: Jeg har fått kjipe nyheter i dag. Har vært gjennom fryseforsøk, og 14 dager etterpå var hcg 216. I går, 26 dager etter innsett var hcg 2000. Fastlegen skrev ikke noe om at denne verdien er for lav, men jeg ser jo at den er det Er så skuffet. Ikke hatt noen blødning ennå. Er du helt sikker på at det er så galt? Her var det ekstremt treg og lav hcg i andre svangerskap. Fikk en frisk og fin jente likevel. I første svangerskap var hcg ekstremt høy og doblet seg helt etter boken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ...sunny... Skrevet 15. mai 2018 #1990 Del Skrevet 15. mai 2018 9 minutter siden, Askmeagain89 skrev: Er du helt sikker på at det er så galt? Her var det ekstremt treg og lav hcg i andre svangerskap. Fikk en frisk og fin jente likevel. I første svangerskap var hcg ekstremt høy og doblet seg helt etter boken. Jeg regnet på det, og hadde den doblet seg annenhver dag burde den vært på rundt 7000. Så føler virkelig at håper er ute 😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 15. mai 2018 #1991 Del Skrevet 15. mai 2018 2 timer siden, Juni15 skrev: En liten motivasjon til dere førstegangs-IVFere (og selvfølgelig alle andre som trenger motivasjon). 13 dpo 💕 Herlig!! Gratulerer så mye 👍😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 16. mai 2018 #1992 Del Skrevet 16. mai 2018 Gratulerer!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 16. mai 2018 #1993 Del Skrevet 16. mai 2018 11 timer siden, Blomst37 skrev: 🤩👏🏻👏🏻👏🏻🙏🏻👌🏻❤️ Gratulerer så mye!!! Er det første forsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ...sunny... Skrevet 16. mai 2018 #1994 Del Skrevet 16. mai 2018 13 timer siden, Askmeagain89 skrev: Er du helt sikker på at det er så galt? Her var det ekstremt treg og lav hcg i andre svangerskap. Fikk en frisk og fin jente likevel. I første svangerskap var hcg ekstremt høy og doblet seg helt etter boken. Husker du ca hva din hcg var da når den var så lav, og i hvilken uke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 16. mai 2018 #1995 Del Skrevet 16. mai 2018 4 timer siden, Semydfe skrev: Gratulerer så mye!!! Er det første forsøk? Ja, mitt første forsøk 😊 Så håper jeg bare ikke det skjer noe fremover, har blitt litt mer oppmerksom på SA, MA, BO, eux osv her inne, men forsøker å ikke tenke så mye på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 16. mai 2018 #1996 Del Skrevet 16. mai 2018 1 time siden, ...sunny... skrev: Husker du ca hva din hcg var da når den var så lav, og i hvilken uke? Den var bare 26 14 dpo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 16. mai 2018 #1997 Del Skrevet 16. mai 2018 (endret) På 15.5.2018 den 12.51, Semydfe skrev: Da fikk vi gode nyheter da klinikken ringte i dag. 2 av eggene hadde blitt befruktet og så veldig fine ut. Innsett i morgen :-) Da er jeg også offisielt ruger. Innsett gikk fint, men fikk også beskjed om at egget ikke hadde optimal kvalitet. Men som de sa; de hadde ikke satt tilbake et egg som de ikke hadde troen på i det hele tatt. Endret 16. mai 2018 av Semydfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 16. mai 2018 #1998 Del Skrevet 16. mai 2018 Da blir det oppstart på nesespray ca. 22.juli på meg! Ord kan ikke beskrive hvor godt det føles å ha en dato å forholde seg til! 😀 Planlagt uttak/innsett blir da i uke 34 og om alt klaffer blir det en liten vårbebbis på oss😀 🎉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 16. mai 2018 #1999 Del Skrevet 16. mai 2018 20 timer siden, Juni15 skrev: En liten motivasjon til dere førstegangs-IVFere (og selvfølgelig alle andre som trenger motivasjon). 13 dpo 💕 Blodprøven viste HCG på 194, så nå må jeg bare holde ut fire uker til TUL og ni måneder (forhåpentligvis) til baby 💕 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #2000 Del Skrevet 16. mai 2018 Nå er jeg så lei all motgang. Blir gravid på første ivf-forsøk(lykke), men mister i uke 5-6. Skal så ha fryskeforsøk i naturlig syklus, men får ikke eggløsning. Så skal jeg har fryskeforsøk i stimulert syklus og får i utgp beskjedom at progynova kan jeg begynne på når som helst i syklus. UL før oppstart i dag viser likevel at slimhinnen er for tynn til innsett, men for tykk til å starte på progynova, så nå må jeg på nesespray i minst to uker før jeg kan begynne på progynova. Etter planen skal jeg fremdeles rekke et forsøk før sommeren, men skjer det enda en utsettelse spøker det for det også. For øvrig skulle jeg ønske at jeg hadde innsett i såpass god tid før ferien at jeg kunne vite om jeg var gravid eller ikke. Jeg skjønner at det er frustrerende med mange forsøk over kort tid, men det er fader meg frustrerende med forsøke som bare blir avbrutt og utsatt også !!!!! Anonymkode: e3e9a...2bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå