Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så glad for at jeg tar egguttak i Riga med full narkose.

Anonymkode: 9ce7b...973

Håper det går bra at jeg spørr, men hvor mye koster det der ? Og hvordan fungerer alt etter som det er i Riga og ikke i Norge;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Håper det går bra at jeg spørr, men hvor mye koster det der ? Og hvordan fungerer alt etter som det er i Riga og ikke i Norge;-) 

Tror jeg betalte ca 80.000. Hva mener du med hvordan det fungerer der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg betalte ca 80.000. Hva mener du med hvordan det fungerer der? 

Drar du ditt for UL og sånne ting :-) ? Eller er det bare utakket og insett nedi der :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Drar du ditt for UL og sånne ting :-) ? Eller er det bare utakket og insett nedi der :-) 

Nei, tar ultralyd i Norge. Drar dit bare for innsett. Uttak er det jo donoren som må ta seg av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! 

Hvordan er mulighetene for å få prøverørsbarn når man har endometriose og mest sannsylig ikke har livmor til å kunne bære frem barnet og har blitt gravid men spontanabortert flere ganger? Hvordan fungerer det, og hva er muligheten for at jeg kan bære fram et barn på denne måten? Er det håpløst?:icon_frown:

Anonymkode: 70162...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk eg uttaksdag på fredag 😁 veldig fornøyd med at det ble etter 17.mai 😁 men hadde bare 1 egg på 18 mm, 3 egg på 15mm, resten var 10 eller under.. kan de vokse seg store nok til fredag, eller må eg forberede meg på maks 4 egg? Hadde jo håpet å få på frys også 🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Sisti said:

Da har jeg hatt innsett av et fint fryseegg! Blir to lange uker fremover... 

Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sisti skrev:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sisssi skrev:

Da fikk eg uttaksdag på fredag 😁 veldig fornøyd med at det ble etter 17.mai 😁 men hadde bare 1 egg på 18 mm, 3 egg på 15mm, resten var 10 eller under.. kan de vokse seg store nok til fredag, eller må eg forberede meg på maks 4 egg? Hadde jo håpet å få på frys også 🙁

I vårt forsøk hadde jeg noen på 16 og noen på 11-13 på siste kontroll, og hentet ut 11 modne egg (+ 3 umodne) 5 dager senere. 4 egg ble befruktet med ICSI. Så jeg tror det er mulig å få ut mer enn 4 for deg, men kanskje bedre å forberede seg på 4 og bli positivt overrasket?

Forøvrig kan den på 18 bli overmoden, tror jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt egguttak i dag. Godt å ha det overstått, men litt skuffet og lei pga få egg. De fikk kun hentet ut 3 stk, så kjenner på redsel for at ingen av de klarer seg til innsett. 

Krysser fingre for positiv telefon fra klinikken i morgen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
2 hours ago, Semydfe said:

Da har jeg hatt egguttak i dag. Godt å ha det overstått, men litt skuffet og lei pga få egg. De fikk kun hentet ut 3 stk, så kjenner på redsel for at ingen av de klarer seg til innsett. 

Jeg har inntrykk av at ved få egg overlever ofte minst ett eller alle. Ved flere egg er ofte kvaliteten lavere, så å få utført få egg trenger ikke være negativt for hvor mange befruktede man ender opp med. Krysser fingrene for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...sunny...
3 timer siden, Semydfe skrev:

Masse lykke til, krysser fingrene for deg 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ...sunny...
8 timer siden, Sisti skrev:

Lykke til!!! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Jeg har inntrykk av at ved få egg overlever ofte minst ett eller alle. Ved flere egg er ofte kvaliteten lavere, så å få utført få egg trenger ikke være negativt for hvor mange befruktede man ender opp med. Krysser fingrene for deg! 

Det var godt å høre noen oppmuntrende ord. Takk! Får håpe det stemmer for oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
28 minutter siden, Semydfe skrev:

Hvordan går det med deg @Håper mamma i 2018?

Nei her venter jeg på og få noe svar på om de må operer meg igjen eller ikke :-( kjedelig vente tid og kjenner veldig på det at jeg har mistet 2 ganger i år og at det ikke kommer noe barn dette året heller :-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Nei her venter jeg på og få noe svar på om de må operer meg igjen eller ikke :-( kjedelig vente tid og kjenner veldig på det at jeg har mistet 2 ganger i år og at det ikke kommer noe barn dette året heller :-( 

Uff så kjipt! Hvor lenge må du vente før du kan forvente svar? Håper det ikke er så lenge.

Kjenner veldig godt følelsen av avmakt når man går glipp av flere måneder som kunne vært brukt til forsøk. Mistet selv 3 måneder med mulig forsøk på grunn av den SA jeg hadde i februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Semydfe skrev:

Uff så kjipt! Hvor lenge må du vente før du kan forvente svar? Håper det ikke er så lenge.

Kjenner veldig godt følelsen av avmakt når man går glipp av flere måneder som kunne vært brukt til forsøk. Mistet selv 3 måneder med mulig forsøk på grunn av den SA jeg hadde i februar.

Egentlig skylle jeg jo vært fryst forsøk nå i slutten av mai :-( men etter som jeg ikke vet om eggleder på venstre side er åpen eller ikke tørr jeg ikke og begynne med det :-( hun lovet at det ikke skulle ta en mnd føre jeh fikk svar men at det kunne fort ta 2 uker føre jeg fikk noe svar :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Egentlig skylle jeg jo vært fryst forsøk nå i slutten av mai :-( men etter som jeg ikke vet om eggleder på venstre side er åpen eller ikke tørr jeg ikke og begynne med det :-( hun lovet at det ikke skulle ta en mnd føre jeh fikk svar men at det kunne fort ta 2 uker føre jeg fikk noe svar :-) 

Krysser fingre for at du får svar fort og at det er positivt, slik at du kan sette i gang med fryseforsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...