AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #1941 Del Skrevet 11. mai 2018 36 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Ville heller bedt fast lege om og få ta hcg prøve hos dem en og kjøpe de dyre testene:-) jeg hadde det nå sist og da får du jo bekreftelse på om det synker eller stiger som det skal:-) gratulerer med graviditeten:-) Har prøvd forgjeves å få måle Hcg på sykehuset hvor jeg følges opp, men fikk avslag fordi den verdien de målte var normal. Synes det er dumt at de ikke brydde seg om mine tidligere erfaringer, hvor Hcg har vært fin men for så å synke. Får holde ut til ultralyd om noen uker, tørr ikke å tro det går bra flr jeg får se et bankende hjerte. Dagene går så uendelig sakte. Anonymkode: d8d6b...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 11. mai 2018 #1942 Del Skrevet 11. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd forgjeves å få måle Hcg på sykehuset hvor jeg følges opp, men fikk avslag fordi den verdien de målte var normal. Synes det er dumt at de ikke brydde seg om mine tidligere erfaringer, hvor Hcg har vært fin men for så å synke. Får holde ut til ultralyd om noen uker, tørr ikke å tro det går bra flr jeg får se et bankende hjerte. Dagene går så uendelig sakte. Anonymkode: d8d6b...1e5 Så rart, de burde jo ta deg seriøst. Da får du si du tror det er noe feil. Eller så får du ta det opp med fastlegen din, for er jo den som kommer til og følge deg resten av svangerskapet. Skjønner akk åssen du føler deg, jeg er akk lik. Så jeg kommer til og være like "streng" neste gang jeg blir gravid for er nok og bekymre seg over. :-( håper det går din vei ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #1943 Del Skrevet 11. mai 2018 2 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev: Så rart, de burde jo ta deg seriøst. Da får du si du tror det er noe feil. Eller så får du ta det opp med fastlegen din, for er jo den som kommer til og følge deg resten av svangerskapet. Skjønner akk åssen du føler deg, jeg er akk lik. Så jeg kommer til og være like "streng" neste gang jeg blir gravid for er nok og bekymre seg over. :-( håper det går din vei ❤ Takk for det ❤ Ja får prøve å få bestilt en time til fastlegen, så jeg får sett hvilken vei dette går. Anonymkode: d8d6b...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 11. mai 2018 #1944 Del Skrevet 11. mai 2018 På 9.5.2018 den 15.46, Butter skrev: Så trist og kjedelig. Forferdelig beskjed å få. Får håpe at du får mens om ikke alt for lenge og at du rekker et (vellykket) forsøk før sommeren. Selv måtte jeg avbryte fryseforsøket i stimulert naturlig syklus fordi jeg ikke fikk eggløsning. Skal i gang med forsøk i stimulert syklus nå snart med ul neste onsdag og oppstart på progynova dersom alt er ok. Håper virkelig at det er det, men kjenner at jeg må stålsette meg både mot negativ beskjed neste onsdag og evt at jeg ikke reagerer «riktig» på progynova. Ja, hele denne prosessen er urettferdig. Føler det urettferdig at jeg/vi i det hele tatt er i denne prosessen og på toppen av det hele går det ikje likevel når det liksom gikk ☹️ Tusen takk for en hyggelig melding🙏🏻💓. Det er veldig godt å være her og få snakket med alle dere som går gjennom det samme. Jeg håper virkelig at vi lykkes denne gangen😳. Som man sier... alle gode ting er 3🙏🏻☺️. Det var snakk her om sykemeldinger. Jeg har vært sykemeldt siden 2.forsøk. Hatt det tøft etter spontanabort, så det var godt å ikke tenke på jobben. Og jeg som jobber med barn, kjenner at det ble for tøft mentalt også. Hvordan gikk ul Butter? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barneønske90 Skrevet 11. mai 2018 #1945 Del Skrevet 11. mai 2018 Da har jeg vært til lapraskopi. Er glad jeg endelig fikk gjennomført. Viser seg at det er misdannelser på høyre side og at jeg har en ekstra underutviklet livmor. I tillegg har jeg bare en eggleder. Høyre eggstokk ble funnet og alt så bra ut på venstre side. Må ta en blodprøve for å sjekke om jeg kan ha en kromosomfeil siden jeg har to livmorer. Har jeg feilen, vil nok den underutviklet livmoren bli fjernet. De anbefalte at jeg ringte ivf klinikken på Riksen på mandag for å fortelle at lege ikke vil jeg skal starte opp med nytt forsøk før blodprøven er rett og et svar foreligger. Skulle egentlig startet opp med nedregulering 24 mai. Noen som har det liknede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 11. mai 2018 #1946 Del Skrevet 11. mai 2018 4 timer siden, Barneønske90 skrev: Da har jeg vært til lapraskopi. Er glad jeg endelig fikk gjennomført. Viser seg at det er misdannelser på høyre side og at jeg har en ekstra underutviklet livmor. I tillegg har jeg bare en eggleder. Høyre eggstokk ble funnet og alt så bra ut på venstre side. Må ta en blodprøve for å sjekke om jeg kan ha en kromosomfeil siden jeg har to livmorer. Har jeg feilen, vil nok den underutviklet livmoren bli fjernet. De anbefalte at jeg ringte ivf klinikken på Riksen på mandag for å fortelle at lege ikke vil jeg skal starte opp med nytt forsøk før blodprøven er rett og et svar foreligger. Skulle egentlig startet opp med nedregulering 24 mai. Noen som har det liknede? Jeg har også to livmorer! Men mine er velutviklede begge to. Den venstre er litt mindre enn den andre. Legene fant det ut da jeg gikk gjennom exu og måtte operere. Jeg har en diagnose som heter bicornuate uterus. Var på forsamtale på onsdag og må ha enda en operasjon ettersom den ene eggstokken min er for høyt oppe. Venter på innkallelse fra sykehuset og skal etter planen begynne med nesespray august/september 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barneønske90 Skrevet 12. mai 2018 #1947 Del Skrevet 12. mai 2018 17 timer siden, Frk.Pøls skrev: Jeg har også to livmorer! Men mine er velutviklede begge to. Den venstre er litt mindre enn den andre. Legene fant det ut da jeg gikk gjennom exu og måtte operere. Jeg har en diagnose som heter bicornuate uterus. Var på forsamtale på onsdag og må ha enda en operasjon ettersom den ene eggstokken min er for høyt oppe. Venter på innkallelse fra sykehuset og skal etter planen begynne med nesespray august/september 😊 Fikk ingen diagnose der og da og heller ingen informasjon om hva det evt vil ha å si for videre graviditet. Blir spennende å høre hva de sier på Riksen på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 12. mai 2018 #1948 Del Skrevet 12. mai 2018 3 timer siden, Barneønske90 skrev: Fikk ingen diagnose der og da og heller ingen informasjon om hva det evt vil ha å si for videre graviditet. Blir spennende å høre hva de sier på Riksen på mandag. Er ikke sikkert du får samme diagnose, men er visst bare 2 av 1000 som har dette. Jeg vet ikke så mye om det selv for å være ærlig. Men om den store livmoren din er like stor som «vanlig» vil det nok ikke ha noe særlig å si for deg 😊 For min del så er den største min mindre enn om jeg hadde hatt bare en normal livmor. Så jeg har større risiko for å føde for tidlig, større sjanse for at babyen ikke får snudd hodet ned fordi det blir for liten plass, og større sannsynlighet for keisersnitt. For meg å gå gravid blir sett på som et høyrisiko svangerskap og jeg vil få tett oppfølging hele veien. Så det er jeg glad for 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 12. mai 2018 #1949 Del Skrevet 12. mai 2018 Vi blir henvist til sykehuset i Haugesund. Lurte på om noen andre her har vært innom der. Når fikk dere brev med time/ forventet ventetid osv? Og hva er BMI grensen deres, er det noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 12. mai 2018 #1950 Del Skrevet 12. mai 2018 On 5/10/2018 at 11:55 AM, Sisti said: Vi ble henvist september 2015 og fikk time april 2016. De ringte to mnd før oppsatt time og sa det var ledig time uka etter, men da var jeg blitt gravid (hadde et forsøk privat i mellomtiden) så trengte ikke det. 1 hour ago, Avalon said: Vi blir henvist til sykehuset i Haugesund. Lurte på om noen andre her har vært innom der. Når fikk dere brev med time/ forventet ventetid osv? Og hva er BMI grensen deres, er det noen som vet? Over har jeg sitert svaret mitt på forrige side om ventetiden ved Haugesund. Fikk brev ganske kort tid etter henvisningen. Vi var aldri faktisk innom, fordi vi valgte å gå til Hausken mens vi ventet på timen ved sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 12. mai 2018 #1951 Del Skrevet 12. mai 2018 Har holdt meg unna denne tråden en stund da den begynte å stresse meg mer enn den var til hjelp... Men nå "må" jeg inn igjen og håper å få noen oppmuntrende og hjelpende ord. Tatt otrivelle i kveld. Egguttak mandag. Kjenner jeg gruer meg noe helt grusomt. Dette er første gang, så vil gjerne høre erfaringer fra noen med erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 12. mai 2018 #1952 Del Skrevet 12. mai 2018 1 time siden, Sisti skrev: Over har jeg sitert svaret mitt på forrige side om ventetiden ved Haugesund. Fikk brev ganske kort tid etter henvisningen. Vi var aldri faktisk innom, fordi vi valgte å gå til Hausken mens vi ventet på timen ved sykehuset. Takk for svar, da regner jeg med brevet ikke er så langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 12. mai 2018 #1953 Del Skrevet 12. mai 2018 Er det noen her som vet hva BMI grensen til Helse Fonna er, eller andre sykehus for den del? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #1954 Del Skrevet 12. mai 2018 3 timer siden, Avalon skrev: Vi blir henvist til sykehuset i Haugesund. Lurte på om noen andre her har vært innom der. Når fikk dere brev med time/ forventet ventetid osv? Og hva er BMI grensen deres, er det noen som vet? Kjenner flere aom har vært i Haugesund og er veldig positive til,sykehuset. En foretrekker og velger Haugesund fremfor Stavanger. Anonymkode: 7df42...e61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 12. mai 2018 #1955 Del Skrevet 12. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjenner flere aom har vært i Haugesund og er veldig positive til,sykehuset. En foretrekker og velger Haugesund fremfor Stavanger. Anonymkode: 7df42...e61 Det er godt å vite, takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 13. mai 2018 #1956 Del Skrevet 13. mai 2018 (endret) 9 hours ago, AnonymBruker said: Kjenner flere aom har vært i Haugesund og er veldig positive til,sykehuset. En foretrekker og velger Haugesund fremfor Stavanger. Anonymkode: 7df42...e61 Prøverør er ikke mulig i Stavanger. Edit: Eller jeg misforsto kanskje, du mente sykehusene generelt? Jeg har hvertfall hørt mye positivt fra de som går gjennom prøverør i Haugesund. Endret 13. mai 2018 av Sisti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 13. mai 2018 #1957 Del Skrevet 13. mai 2018 På 11.5.2018 den 15.48, Blomst37 skrev: Tusen takk for en hyggelig melding🙏🏻💓. Det er veldig godt å være her og få snakket med alle dere som går gjennom det samme. Jeg håper virkelig at vi lykkes denne gangen😳. Som man sier... alle gode ting er 3🙏🏻☺️. Det var snakk her om sykemeldinger. Jeg har vært sykemeldt siden 2.forsøk. Hatt det tøft etter spontanabort, så det var godt å ikke tenke på jobben. Og jeg som jobber med barn, kjenner at det ble for tøft mentalt også. Hvordan gikk ul Butter? Ser jeg bare skrev ukedag. Har ikke vært enda, UL onsdag 1605. Skjønner godt at det var godt og nødvendig å være borte fra jobb ifbm SA, særlig når du jobber med barn, men da kommer det jo noe annet i tillegg til at man bare ønsker ro. SA er faktisk en diagnose i seg selv, i tillegg kommer den ekstra belastningen. Hvordan går det med deg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 13. mai 2018 #1958 Del Skrevet 13. mai 2018 11 timer siden, Semydfe skrev: Har holdt meg unna denne tråden en stund da den begynte å stresse meg mer enn den var til hjelp... Men nå "må" jeg inn igjen og håper å få noen oppmuntrende og hjelpende ord. Tatt otrivelle i kveld. Egguttak mandag. Kjenner jeg gruer meg noe helt grusomt. Dette er første gang, så vil gjerne høre erfaringer fra noen med erfaring. Egguttak oppleves forskjellig fra person til person. Jeg gikk inn i det med positive tanker, vet jeg har ganske høy smerteterskel. Først får man lokalbedøvelse, syntes den var litt ubehagelig å få, men det gikk helt fint. Deretter begynte de uthentingen i høyre eggstokk, ingen smerter eller ubehag, kunne gjort det igjen når som helst. Så skulle de hente ut fra venstre eggstokk, som lå litt mer gjemt. Der kjente jeg mye ubehag. Når jeg var ferdig kjente jeg at det var ømt, og vanskelig å gå i normal hastighet. Ble liggende i 30-45 minutter, før vi bestemte oss for å spise en lunsj og kjøre hjem. Deretter sov jeg i noen timer da jeg kom hjem. Ble ganske oppblåst og forstoppet i etterkant, men ved innsett var det ikke lenger noe ubehag i kroppen (bortsett fra forstoppet) Lykke til med uttak, håper du får ut fine egg og at det ikke er altfor vondt for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 13. mai 2018 #1959 Del Skrevet 13. mai 2018 37 minutter siden, Juni15 skrev: Egguttak oppleves forskjellig fra person til person. Jeg gikk inn i det med positive tanker, vet jeg har ganske høy smerteterskel. Først får man lokalbedøvelse, syntes den var litt ubehagelig å få, men det gikk helt fint. Deretter begynte de uthentingen i høyre eggstokk, ingen smerter eller ubehag, kunne gjort det igjen når som helst. Så skulle de hente ut fra venstre eggstokk, som lå litt mer gjemt. Der kjente jeg mye ubehag. Når jeg var ferdig kjente jeg at det var ømt, og vanskelig å gå i normal hastighet. Ble liggende i 30-45 minutter, før vi bestemte oss for å spise en lunsj og kjøre hjem. Deretter sov jeg i noen timer da jeg kom hjem. Ble ganske oppblåst og forstoppet i etterkant, men ved innsett var det ikke lenger noe ubehag i kroppen (bortsett fra forstoppet) Lykke til med uttak, håper du får ut fine egg og at det ikke er altfor vondt for deg Takk for at du tok deg tid til å fortelle! Tror egentlig jeg har passe høy smerteterskel, men gruer meg allikevel. Kanskje like mye for resultatet. På siste UL så det ut som færre store nok eggposer enn forventet, og den ene eggstokken ligger veldig bortgjemt så den har ikke legen fått sett ordentlig på en gang. I morgen ved disse tider er jeg ferdig med den delen av prosessen, og venter på innsett istedenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #1960 Del Skrevet 13. mai 2018 Så glad for at jeg tar egguttak i Riga med full narkose. Anonymkode: 9ce7b...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå