Gjest Sisti Skrevet 10. mai 2018 #1921 Del Skrevet 10. mai 2018 4 hours ago, Butter said: Jeg fikk sykmelding ifbm uttak (dagen for uttak + to dager). Satt inn blastocyst på dag 6 og måtte da bruke fleksitid. Sykmelding ifbm uttak er medisinsk begrunnet og sånn sett hjemlet i folketrygdloven. Du har ikke rett til sykmelding bare fordi det er lang reisevei. Sykmelding krever arbeidsuførhet. Dersom det er medisinske årsaker til det kan du selvsagt få sykmelding utover uttak. Ja er slik jeg også har forstått det. Men jeg har ikke 8 timer avspasering til gode. Må vel bruke ferie da. Fikk ikke sykemelding for uttak sist heller, for jeg var jo i god form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 10. mai 2018 #1922 Del Skrevet 10. mai 2018 Jeg fikk sykmelding fra riks en uke før innsett og til test dato. Ble litt overstimulert og følte meg ikke bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 10. mai 2018 #1923 Del Skrevet 10. mai 2018 Jeg har fått sykemelding begge ganger (Riksen). Første gangen var jeg i OK form og sykemeldt onsdag-fredag (uttak-innsett). Andre gangen var det mye vondere og vi satt inn blasto på dag 5. Her kom helgen i mellom og var sykemeldt fra onsdag-mandag. Hadde jeg ikke fått det hadde jeg eventuelt måtte bruke egenmelding, ulønnet permisjon eller ferie. Men kan du bruke egenmelding eller ulønnet permisjon hvis du ikke får med lønn. Så slipper du bruke opp ferien din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1924 Del Skrevet 10. mai 2018 Hei, jeg melder meg inn i denne gruppen. Henvisning sendt til ivf behandling. Spennede tider! Noen som har erfaring hvor lenge det tar før en får tildelt time? Gjelder Haugesund. Anonymkode: d57f7...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 10. mai 2018 #1925 Del Skrevet 10. mai 2018 Da har man vært på kontroll etter exu;-) jeg blir videre utredet føre det blir noe nytt forsøk da det er muligheter for at det 90% sjangse for at jeg ender i exu igjen :-( fikk valget mellom og ta et fryst forsøk nå frem til jeg fikk vidre utredning eller vente til etter, sa jeg ville vente etter som jeg ikke orker eller tørr og fått ende i exu igjen og da sa legen at dette var bra jeg sa for da kan hun fremskynde alt:-) så håper jeg er ferdig utredet i slutten av mai :-) ha en fin dag alle sammen, og lykke til til alle som er gravide eller driver i forsøk akk nå :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1926 Del Skrevet 10. mai 2018 Jeg ble sykemeldt i to uker sist pga overstimulering. Tidligere har jeg tatt ut ferie/avspasering siden forsøkene var i Danmark. Anonymkode: 2bebe...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 10. mai 2018 #1927 Del Skrevet 10. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, jeg melder meg inn i denne gruppen. Henvisning sendt til ivf behandling. Spennede tider! Noen som har erfaring hvor lenge det tar før en får tildelt time? Gjelder Haugesund. Anonymkode: d57f7...352 Vi ble henvist september 2015 og fikk time april 2016. De ringte to mnd før oppsatt time og sa det var ledig time uka etter, men da var jeg blitt gravid (hadde et forsøk privat i mellomtiden) så trengte ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1928 Del Skrevet 10. mai 2018 Dere kan jo bruke egenmelding også, det gjorde jeg. I sist rugetid tok jeg ut en del feriedager, det var utrolig deilig Anonymkode: d21b5...7d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 10. mai 2018 #1929 Del Skrevet 10. mai 2018 12 timer siden, tuppelene skrev: Jeg har fått sykemelding begge ganger (Riksen). Første gangen var jeg i OK form og sykemeldt onsdag-fredag (uttak-innsett). Andre gangen var det mye vondere og vi satt inn blasto på dag 5. Her kom helgen i mellom og var sykemeldt fra onsdag-mandag. Hadde jeg ikke fått det hadde jeg eventuelt måtte bruke egenmelding, ulønnet permisjon eller ferie. Men kan du bruke egenmelding eller ulønnet permisjon hvis du ikke får med lønn. Så slipper du bruke opp ferien din. Egenmelding kan ikke brukes rett etter sykmelding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 10. mai 2018 #1930 Del Skrevet 10. mai 2018 9 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev: Da har man vært på kontroll etter exu;-) jeg blir videre utredet føre det blir noe nytt forsøk da det er muligheter for at det 90% sjangse for at jeg ender i exu igjen :-( fikk valget mellom og ta et fryst forsøk nå frem til jeg fikk vidre utredning eller vente til etter, sa jeg ville vente etter som jeg ikke orker eller tørr og fått ende i exu igjen og da sa legen at dette var bra jeg sa for da kan hun fremskynde alt:-) så håper jeg er ferdig utredet i slutten av mai :-) ha en fin dag alle sammen, og lykke til til alle som er gravide eller driver i forsøk akk nå :-) Lykke til!! Håper det ordner seg til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 10. mai 2018 #1931 Del Skrevet 10. mai 2018 1 time siden, Aaa08 skrev: Egenmelding kan ikke brukes rett etter sykmelding Stemmer det. Men hvis man ikke får sykemelding er det jo ikke noe i veien for å bruke egenmelding mellom uttak og innsett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 10. mai 2018 #1932 Del Skrevet 10. mai 2018 1 hour ago, Aaa08 said: Egenmelding kan ikke brukes rett etter sykmelding Jeg får jo ikke sykemelding. Jeg har fryseforsøk nå, så har uansett ikke uttak, men fikk uansett ikke sykemelding da jeg hadde uttak. Syns det er litt merkelig at det er så forskjellig fra lege til lege, men men. Får se hva jeg gjør. Har jeg ikke rett på sykemelding er det jo strengt tatt feil å bruke egenmelding også. Men med mye ustabilitet på jobb for tiden er jeg kanskje ikke så opptatt av å gjøre alt korrekt. Uansett fint å høre hvordan det er for dere andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 10. mai 2018 #1933 Del Skrevet 10. mai 2018 47 minutter siden, tuppelene skrev: Stemmer det. Men hvis man ikke får sykemelding er det jo ikke noe i veien for å bruke egenmelding mellom uttak og innsett. Stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 10. mai 2018 #1934 Del Skrevet 10. mai 2018 10 minutter siden, Sisti skrev: Jeg får jo ikke sykemelding. Jeg har fryseforsøk nå, så har uansett ikke uttak, men fikk uansett ikke sykemelding da jeg hadde uttak. Syns det er litt merkelig at det er så forskjellig fra lege til lege, men men. Får se hva jeg gjør. Har jeg ikke rett på sykemelding er det jo strengt tatt feil å bruke egenmelding også. Men med mye ustabilitet på jobb for tiden er jeg kanskje ikke så opptatt av å gjøre alt korrekt. Uansett fint å høre hvordan det er for dere andre! Syntes at i denne prosessen burde man ta egenmelding uten dårlig samvittighet hvis man føler dette føles riktig. Personlig syntes jeg det var deilig å være sykmeldt for å ikke lure på om jeg jobbet for mye om jeg skulle ha negativ test 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 10. mai 2018 #1935 Del Skrevet 10. mai 2018 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg melder meg inn i denne gruppen. Henvisning sendt til ivf behandling. Spennede tider! Noen som har erfaring hvor lenge det tar før en får tildelt time? Gjelder Haugesund. Anonymkode: d57f7...352 Vi sendte henvisningen vår i begynnelsen av april og hadde forsamtale i går😊 Begynner med lang protokoll i august/september😊 Men vi er på Ullevål. Endret 10. mai 2018 av Frk.Pøls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 11. mai 2018 #1936 Del Skrevet 11. mai 2018 8 timer siden, Sisti skrev: Jeg får jo ikke sykemelding. Jeg har fryseforsøk nå, så har uansett ikke uttak, men fikk uansett ikke sykemelding da jeg hadde uttak. Syns det er litt merkelig at det er så forskjellig fra lege til lege, men men. Får se hva jeg gjør. Har jeg ikke rett på sykemelding er det jo strengt tatt feil å bruke egenmelding også. Men med mye ustabilitet på jobb for tiden er jeg kanskje ikke så opptatt av å gjøre alt korrekt. Uansett fint å høre hvordan det er for dere andre! Ved et evt neste ferskforsøk, kan du be om sykemelding for tiden mellom uttak og innsett. Trodde dette ble praktisert likt de ulike stedene. Da jeg gjennomførte på Riksen i begynnelsen av måneden, fikk jeg spørsmål av lege på innsettingsdagen om jeg hadde behov for sykemelding. Da svarte jeg ja uten å nøle, og det ble ikke noen videre spørsmål rundt sykemeldingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #1937 Del Skrevet 11. mai 2018 Jeg skal etter mine beregninger være 3 uker og 4 dager på vei (etter fryseforsøk). På Clearblue graviditetstest står det fortsatt bare 2- 3 uker. Er dette et dårlig tegn? Anonymkode: d8d6b...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 11. mai 2018 #1938 Del Skrevet 11. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skal etter mine beregninger være 3 uker og 4 dager på vei (etter fryseforsøk). På Clearblue graviditetstest står det fortsatt bare 2- 3 uker. Er dette et dårlig tegn? Anonymkode: d8d6b...1e5 Nei, det er kjempebra :-) CB digital teller embryoets alder.. Så 2-3 uker betyr 2-3 uker etter eggløsning. Og egentlig 4-5 uker på vei.. Jeg ville ikke lagt så mye vekt på de testene, de ukesindikatorene kan ikke brukes som en fasit. Gratulerer med graviditet :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #1939 Del Skrevet 11. mai 2018 2 minutter siden, Fortunatus skrev: Nei, det er kjempebra :-) CB digital teller embryoets alder.. Så 2-3 uker betyr 2-3 uker etter eggløsning. Og egentlig 4-5 uker på vei.. Jeg ville ikke lagt så mye vekt på de testene, de ukesindikatorene kan ikke brukes som en fasit. Gratulerer med graviditet :-) Tusen takk for det, og takk for svar Er bare så redd for at hcg skal begynne å synke, har skjedd flere ganger før og har resultert i spontanaborter. Kommer nok derfor til å ta flere tester for å se om den forandrer seg til 3+. Står det plutselig 1- 2 uker vet jeg jo at det er et dårlig tegn. Er så altoppslukende denne prosessen, klarer ikke å tenke på stort annet 🙈 Anonymkode: d8d6b...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 11. mai 2018 #1940 Del Skrevet 11. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for det, og takk for svar Er bare så redd for at hcg skal begynne å synke, har skjedd flere ganger før og har resultert i spontanaborter. Kommer nok derfor til å ta flere tester for å se om den forandrer seg til 3+. Står det plutselig 1- 2 uker vet jeg jo at det er et dårlig tegn. Er så altoppslukende denne prosessen, klarer ikke å tenke på stort annet 🙈 Anonymkode: d8d6b...1e5 Ville heller bedt fast lege om og få ta hcg prøve hos dem en og kjøpe de dyre testene:-) jeg hadde det nå sist og da får du jo bekreftelse på om det synker eller stiger som det skal:-) gratulerer med graviditeten:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå