Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok mye større sjanse for at dette virker enn det tilbudet du får i Norge. Jeg har prøvd å bli gravid i over 8 år, men hadde nok aldri fått det til her. Ble gravid på to av to forsøk i Riga, men mistet den første tidlig. Det er veldig enkelt å dra dit, mye bedre enn København som jeg også har hatt noen runder på. 😊 Har brukt en del penger, men alt er glemt nå som jeg endelig er gravid! Angrer bare på at jeg ikke gikk for eggdonor mye før, hadde spart mye penger og nedturer på det 🧡 Og jeg er uansett biologisk mor etter norsk lov og i mitt hjertet 💗

Anonymkode: 9ce7b...973

Ja hvis ikke mitt siste gratisforsøk fungerer, så kommer jeg ikke til å bruke mer penger på ivf i hvert fall, så da legger jeg heller de pengene i eggdonasjon. Har ikke tid eller penger til å prøve hundre runder med ivf, og på et tidspunkt så må man vel bare innse at det ikke kommer til å skje. Nei jeg kommer aldri til å tenke annerledes om barnet, selv om det ikke er mine egg. 💗

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Til de av dere som har gått på Fragmin og blitt gravide; hvor lenge gikk dere på det?

Anonymkode: d8d6b...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hollymolly skrev:

Stakkar❤️ Det er lov å være lei seg i noen dager. Også kommer du sterkere tilbake. Ny plan med større dose er kjempe bra, det betyr at det kommer til å fungere neste gang. Det gjorde iallfall hos meg.det ble flere egg og 2 på frys:) 

🙏🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Agitha skrev:

Det var utrolig synd å høre Blomst123. :( Opplevde det samme selv ved min første runde, og den følelsen var helt forferdelig. Følte jeg bare burde gi opp der og da, men så kommer man over sjokket og bretter opp armene på nytt og kaster seg uti det. Ta den tiden du trenger til å finne nytt pågangsmot, for det er viktig å tillate seg selv å kjenne på sorgen og skuffelsen så lenge man ikke lar den bli altoppslukende. Tror det er sunt for kropp og sjel å sørge litt og prate om det, for da får man bearbeidet følelsene man sitter inne med. :hjerte: Godt å ha en plan så man får noe å fokusere på også, så fint at legen tok seg tid til å snakke med deg. Stor klem! 💗

Tusen takk for en hyggelig melding 🙏🏻❤️ Akkurat sånn følte jeg meg i går. Ville gi opp og grave meg ned... Men tenkte nei det var «bare» vårt andre forsøk, må ikke gi opp enda. Håper virkelig at alt går mye bedre neste gang. Klem til deg💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til de av dere som har gått på Fragmin og blitt gravide; hvor lenge gikk dere på det?

Har gått det på det begge gangene jeg ble gravid,og mener å huske det var tre-fire uker etter innsett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Tingelling skrev:

Har gått det på det begge gangene jeg ble gravid,og mener å huske det var tre-fire uker etter innsett. 

Takk for svar, og så flott at du ble gravid da du gikk på det :) Er bare 2,5 uker siden innsett, og nå var resepten tom. Tror jeg vil ringe å be om ny resept. Har endelig blitt gravid, og tror nok Fragmin har en del av fortjenesten. Håper det varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, og så flott at du ble gravid da du gikk på det :) Er bare 2,5 uker siden innsett, og nå var resepten tom. Tror jeg vil ringe å be om ny resept. Har endelig blitt gravid, og tror nok Fragmin har en del av fortjenesten. Håper det varer :)

Min lege mener det har noe å si,uten at jeg medisinsk helt har skjønt hvorfor. Men siden det har funket på meg begge gangene,så tror jeg på det har noe å si. Nå skal det sant sies at jeg ble gravid rett etter fersk forsøk,og det mener de også har noe å si når kroppen er inne i hormonmodusen.

Ring heller legen å hør om du må fortsette,og hvor lenge.de sa til meg hvor lenge jeg skulle gå. fragmin koster ikke så mye,men du får ikke dekt fragmin hos HELFO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt med Synarela nesespray, og allerede merker jeg hetetoktene. Dette skal bli en spennende mai-måned merker jeg. :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Ny kontroll i dag, og legen ble positivt overrasket over at det ser ut som jeg snart har EL. Mulig det blir innsett i neste uke, hvis EL-test slår ut i løpet av de neste dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2018 den 16.20, Blomst37 skrev:

Våknet til en forferdelig nyhet...😭 Fikk tlf fra klinikken om at begge befruktet egg sluttet å utvikle seg😢😢 Så det ble ikke noe innsett. Er helt knust... igjen😰 Tårer bare spruter hele dagen, men jeg klarte å finne krefter til å gå til en ny samtale med legen ( ville bare finne ut om det er noen nye muligheter). Det var veldig tøft å få sanheten rett i trynet på nytt😔 Legen var veldig omsorgsfull, fått snakket om alt og planen videre. Vi setter i gang med runde nr.3 med en gang mensen kommer. Og den bør vel komme i løpet av ca 2 uker tenker jeg. 

Får andre medisiner nå og enda større doser. Åh synes livet er så urettferdig noen ganger😔. Selv om hjertet mitt gråter men jeg har noen krefter igjen til et forsøk til før sommerferie. Men som noen her har sagt, spørs hvor mange forsøk man orker😳

Så trist og kjedelig. Forferdelig beskjed å få. Får håpe at du får mens om ikke alt for lenge og at du rekker et (vellykket) forsøk før sommeren. 

Selv måtte jeg avbryte fryseforsøket i stimulert naturlig syklus fordi jeg ikke fikk eggløsning. Skal i gang med forsøk i stimulert syklus nå snart med ul neste onsdag og oppstart på progynova dersom alt er ok. Håper virkelig at det er det, men kjenner at jeg må stålsette meg både mot negativ beskjed neste onsdag og evt at jeg ikke reagerer «riktig» på progynova. 

Ja, hele denne prosessen er urettferdig. Føler det urettferdig at jeg/vi i det hele tatt er i denne prosessen og på toppen av det hele går det ikje likevel når det liksom gikk ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Noen andre her som har litt reisevei til klinikken? Får dere sykemelding når dere har uttak eller innsett? Jeg må ta fri fra jobb hele dagen når jeg har innsett, og har ikke så mye avspasering til gode, men har samtidig skjønt at de fleste heller ikke sykemelder... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, Sisti skrev:

Noen andre her som har litt reisevei til klinikken? Får dere sykemelding når dere har uttak eller innsett? Jeg må ta fri fra jobb hele dagen når jeg har innsett, og har ikke så mye avspasering til gode, men har samtidig skjønt at de fleste heller ikke sykemelder... 

Man får sykemelding fra uttak til innsett 

Anonymkode: 2170a...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
Just now, AnonymBruker said:

Ikke på generell basis, nei. Fikk ingen sykemelding ved første forsøk, men da hadde jeg fleksibel jobb så jeg trengte det ikke. Ser at klinikken min ikke pleier å gi sykemelding med mindre det er nødvendig av helsemessige årsaker... Men er det da meningen at man skal bruke feriedager på prøverør? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Jeg har fått sykemelding begge gangene. Har hatt et forsøk privat og da fikk jeg fra uttak og til testdato. Ved det offentlig forsøket fikk jeg fra uttak til og med innsettdag. Er på Riksen og fikk beskjed at de har ikke kapasitet til å følge opp lengre sykemeldinger, så hvis det er behov for lengre må man ta det med fastlegen. Jeg har ikke måtte bruke feriedager og har fått permisjon med lønn ved alle kontroller jeg har vært på. Men vil tro det kanskje et forskjellig fra jobb til jobb. Min arbeidsgiver er veldig forståelsesfull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Sisti skrev:

Jeg fikk sykmelding ifbm uttak (dagen for uttak + to dager). Satt inn blastocyst på dag 6 og måtte da bruke fleksitid. Sykmelding ifbm uttak er medisinsk begrunnet og sånn sett hjemlet i folketrygdloven. Du har ikke rett til sykmelding bare fordi det er lang reisevei. Sykmelding krever arbeidsuførhet. Dersom det er medisinske årsaker til det kan du selvsagt få sykmelding utover uttak. 

Endret av Butter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm. På riksen er det rutine fikk jeg inntrykk av. Fikk beskjed om det på forsamtale. Da jeg måtte avbryte forsøket mitt, fikk jeg 1 ukes sykemelding av dem fordi det ble for tøft å gå på jobb. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
5 hours ago, Aaa08 said:

Har hørt ar velferdspermisjon kan brukes under ivf behandling

Det er leder som bestemmer det (hvis ikke bestemt i personalhåndbok), og ledersituasjonen min på jobb gjør dessverre at jeg ikke kan/bør spørre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...