Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Agitha skrev:

Mens her også idag. 2 dager før testdagen, så alle gode ting er visst ikke 3 allikevel. :icon_frown: :sukk:

Uff, så ikke denne i går, jeg. Så leit, Agitha! Håper dere får fordøyet dette og finner en plan videre. Stor klem til deg 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter. Har et litt teit spørsmål. Men jeg fikk jo mensen i går, eller eg tror ihvertfall det regnes som mensen... alt var sånn som det pleier når eg får mensen, skikkelig vondt i mage og rygg, bortsett fra at den var veldig sein. Det eneste er mengden.. jeg har blødd mindre enn det eg pleier. Blør like lite i dag.. regner jeg da dagen i går som første dag? Ka regnes som spotting? Har aldri spottet før.. ååå blir så usikker av dette her! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Sisssi skrev:

Hei jenter. Har et litt teit spørsmål. Men jeg fikk jo mensen i går, eller eg tror ihvertfall det regnes som mensen... alt var sånn som det pleier når eg får mensen, skikkelig vondt i mage og rygg, bortsett fra at den var veldig sein. Det eneste er mengden.. jeg har blødd mindre enn det eg pleier. Blør like lite i dag.. regner jeg da dagen i går som første dag? Ka regnes som spotting? Har aldri spottet før.. ååå blir så usikker av dette her! 😅

Jeg opplevde det samme nå også. Etter en ikke vellykket forsøk var mensen ca 10 dager forsinket. Begynte å spotte 3-4 dager før mensen (det pleier jeg ikke å gjøre). Trodde det var mensen, men synes det var så lite. Skulle på kontroll for å sjekke om det var mensen. Men så kom den😊 blødde mye fersk blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tlf fra klinikken. 2 av 8 ble befruktet og ser fine ut i dag🙏🏻 👏🏻 Nå er det bare å håpe på at de utvikler seg mer i løpet av helgen 🙏🏻🤞🏻

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Blomst37 said:

Jeg opplevde det samme nå også. Etter en ikke vellykket forsøk var mensen ca 10 dager forsinket. Begynte å spotte 3-4 dager før mensen (det pleier jeg ikke å gjøre). Trodde det var mensen, men synes det var så lite. Skulle på kontroll for å sjekke om det var mensen. Men så kom den😊 blødde mye fersk blod.

Takk for svar 😚 Eg har ikke hatt noe forsøk enda, så blir så usikker. Skal eg begynne på menopur I dag eller ikke? Kan jo bare hende eg ikke har så sterk blødning denne syklusen 🤔 det har vært friskt rødt blod hele veien bare ikke så mye. Hadde det ikke vært for at eg skulle i gang med medisiner, hadde eg regnet det som ordentlig mensen. Overanalyserer alt fortiden 😅😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Blomst37 said:

Da har jeg fått tlf fra klinikken. 2 av 8 ble befruktet og ser fine ut i dag🙏🏻 👏🏻 Nå er det bare å håpe på at de utvikler seg mer i løpet av helgen 🙏🏻🤞🏻

Krysser fingrene 😘

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte klinikken eg, begynner på sprøyter i dag 😅 for et tankekjør dette er! Og eg har ikke begynt en gang 😅 all kudos til dere som har prøvd lenge, det må være sinnsykt vanskelig. Og takk for at dere tar dere tid til nybegynneren 😘 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tuppelene skrev:

Huff så trist😔 Hva tenker dere om veien videre nå? Stor klem💛

Jeg hadde ikke de store forhåpningene om at det skulle gå, men skuffelsen blir jo uansett enorm. Siden mitt første forsøk ble avbrutt så har jeg en gratis runde igjen. Legen mente jeg skulle vente med det til over sommeren, for nå har jeg hatt 3 runder på 5 måneder, så hun mente det var på tide å la kroppen ta en pause. Er jo forsåvidt enig, men det blir en lang sommer hvor ingenting skjer, og det en nesten verre. Tror ikke eggene mine er av god nok kvalitet, så hadde det vært lov i Norge så hadde jeg gått for eggdonasjon rimelig kjapt. Må vel bruke sommeren på å sette meg inn i eggdonasjon i utlandet..stygt redd for at vi aldri kommer til å ha råd til det når jeg leser hva folk bruker på den prosessen. :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Waldfee skrev:

Uff, så ikke denne i går, jeg. Så leit, Agitha! Håper dere får fordøyet dette og finner en plan videre. Stor klem til deg 💗

Takk for det. :hjerte:  Ja det føles ekstremt tungt akkurat nå, selv om jeg ikke hadde store forhåpninger. Den følelsen av å savne barnet sitt som man aldri har møtt er så hjerteskjærende og vanskelig å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Agitha skrev:

Jeg hadde ikke de store forhåpningene om at det skulle gå, men skuffelsen blir jo uansett enorm. Siden mitt første forsøk ble avbrutt så har jeg en gratis runde igjen. Legen mente jeg skulle vente med det til over sommeren, for nå har jeg hatt 3 runder på 5 måneder, så hun mente det var på tide å la kroppen ta en pause. Er jo forsåvidt enig, men det blir en lang sommer hvor ingenting skjer, og det en nesten verre. Tror ikke eggene mine er av god nok kvalitet, så hadde det vært lov i Norge så hadde jeg gått for eggdonasjon rimelig kjapt. Må vel bruke sommeren på å sette meg inn i eggdonasjon i utlandet..stygt redd for at vi aldri kommer til å ha råd til det når jeg leser hva folk bruker på den prosessen. :icon_frown:

Ja ofte kan kroppen ha godt av og slappe av. På en annen måte klarer vi jo ikke slappe helt av mellom forsøkene, tiden går så altfor sakte og tankene blir fort ekstra tunge. Det er synd det ikke er lov med eggdonasjon i Norge. Mannen min har to barndomsvenner som tidligere har vært igjennom eggdonasjon i Finland. Det ble til slutt barn etter noen forsøk og mange penger brukt. Krysser fingrene for at det plutselig blir bedre kvalitet og at dere får det til på neste forsøk 🤞❤️ 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok eggdonasjon på Ava i Riga. Er veldig glad for det valget. Er nå gravid i uke 12 etter over 8 år som prøver. 😍 Det koster litt, men selvfølgelig verdt hver krone. Er glad for at jeg ikke fortsatte med IVF med egne egg, da tror jeg jeg hadde forblitt barneløs. 

Anonymkode: 9ce7b...973

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2018 den 20.50, Waldfee skrev:

Så flott 👍😊 Heier masse på deg!

Har også vært på kontroll, får glede meg over at alt så ut til å være ute og alt Ok. Jeg er så redd for kreft og alt mulig rart, så godt det så Ok ut. Dessverre må jeg vente på neste mens, det kan ta 4-8 uker før den kommer og er jeg heldig rekker jeg da ikke forsøk før sommeren... håper så inderlig å rekke enten kort protokoll eller frys i juni. Ellers blir det stakkars familien mens jeg har nesespray hele sommerferie før forsøk i august.... legen var sånn « det blir vel godt med en pause» men hallo! Jeg vil jo bare i gang, ventetiden er verst med dette, synes jeg. Sorry, ble litt klaging fra min kant her.

angående lutinus brukte jeg 1 per dag etter de første 14 på ferskforsøket da jeg fikk sønnen. Husker ikke hvor lenge, uke 7-8 kanskje. 

Kjenner meg så godt igjen i at det eneste man vil er å igang igjen. Og forhåpentligvis få noe nytt å glede seg over. Det var det som holdt meg oppe etter aborten i slutten av februar, at jeg forhåpentligvis skulle ha et nytt forsøk om bare fem-seks uker. Så ble jo det dessverre avbrutt. Nå ser jeg frem til forsøket i stimulert syklus, regner med et innsett i første halvdel av juni hvertfall. Inntil videre forsøker jeg å glede meg over det jeg kan gjøre nå som jeg ikke kan gjøre som gravid....liten trøst, men likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Blomst37 skrev:

👍 Bra! Krysser fingrene for at begge to er like fine på mandag!! Klem 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Agitha skrev:

Takk for det. :hjerte:  Ja det føles ekstremt tungt akkurat nå, selv om jeg ikke hadde store forhåpninger. Den følelsen av å savne barnet sitt som man aldri har møtt er så hjerteskjærende og vanskelig å forholde seg til.

Ja, det skjønner jeg veldig, veldig godt. 💗Men er jo mange som lykkes på tredje og fjerde forsøk også. Denne gangen har jeg hatt to fersk og to frys pluss et avbrutt frys, gravid to ganger men en exu og en MA. Forrige gang ble jeg gravid på første forsøk. Så kanskje du heller er av dem som trenger noen forsøk denne runden, men så sitter nr.  2 veldig raskt! Husker ikke hvor gammel du er, men tenker at du ikke trenger å gi opp egne egg helt enda. Kan fortsatt bare være kjip uflaks at det ikke har klaffet. Håper veldig at det snart skal ordne seg for deg 💗

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Butter skrev:

Kjenner meg så godt igjen i at det eneste man vil er å igang igjen. Og forhåpentligvis få noe nytt å glede seg over. Det var det som holdt meg oppe etter aborten i slutten av februar, at jeg forhåpentligvis skulle ha et nytt forsøk om bare fem-seks uker. Så ble jo det dessverre avbrutt. Nå ser jeg frem til forsøket i stimulert syklus, regner med et innsett i første halvdel av juni hvertfall. Inntil videre forsøker jeg å glede meg over det jeg kan gjøre nå som jeg ikke kan gjøre som gravid....liten trøst, men likevel. 

Ja, det er bedre å føle at man gjør noe, enn å vente! Og er man i forsøk er det håp om at det skal gå bra. Med stimulert syklus i juni blir det fint, da har man mye bedre kontroll over at ting går som de skal. For min del føler jeg endelig nå i helga at jeg er over den verste kneika etter MA, nydelig vær og mye fridager fremover så det blir fint. Håper juni blir en ny bra måned for mange av oss 💗

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sisssi skrev:

Ringte klinikken eg, begynner på sprøyter i dag 😅 for et tankekjør dette er! Og eg har ikke begynt en gang 😅 all kudos til dere som har prøvd lenge, det må være sinnsykt vanskelig. Og takk for at dere tar dere tid til nybegynneren 😘 

Akkurat skulle til å spørre om du har ringt klinikken. Bra du kunne begynne med medisiner👏🏻 Masse lykke til! 🙏🏻❤️ Er ikke du på Hausken også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Waldfee skrev:

👍 Bra! Krysser fingrene for at begge to er like fine på mandag!! Klem 😊

🙏🏻❤️ Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

Ja, det er bedre å føle at man gjør noe, enn å vente! Og er man i forsøk er det håp om at det skal gå bra. Med stimulert syklus i juni blir det fint, da har man mye bedre kontroll over at ting går som de skal. For min del føler jeg endelig nå i helga at jeg er over den verste kneika etter MA, nydelig vær og mye fridager fremover så det blir fint. Håper juni blir en ny bra måned for mange av oss 💗

Så godt å høre ar du føler deg bedre 🙏🏻 Nyt fridager og sol, og det er ikke lenge til juni heller😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Blomst37 said:

Akkurat skulle til å spørre om du har ringt klinikken. Bra du kunne begynne med medisiner👏🏻 Masse lykke til! 🙏🏻❤️ Er ikke du på Hausken også? 

Takk 😘 ja det er godt å komme i gang selv om alt har skjedd veldig fort den siste tiden 😅 sprøyten var jo piece of cake, kjente ingenting, og eg som hadde gruet meg sånn 😅 jo er på Hausken  I Bergen, er du i Bergen og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Sisssi skrev:

Takk 😘 ja det er godt å komme i gang selv om alt har skjedd veldig fort den siste tiden 😅 sprøyten var jo piece of cake, kjente ingenting, og eg som hadde gruet meg sånn 😅 jo er på Hausken  I Bergen, er du i Bergen og? 

Så bra at det gikk så bra 👍🏻. Nei jeg er i Oslo.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...