Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte Lutinus til uke 10/11. Etter dette tar morkaken helt over.

Ikke farlig å fortsette med Lutinus, men det har ikke effekt senere 

Anonymkode: d21b5...7d2

Kommer til å fortsette😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte Lutinus til uke 10/11. Etter dette tar morkaken helt over.

Ikke farlig å fortsette med Lutinus, men det har ikke effekt senere 

Men du brukte det vel i forbindelse med fryseforsøk? Jeg skal også bruke det til uke 10/11. Sammen med progynova. Tror ikke det er samme på ferskforsøk.

Så rart at du har testdato fem dager før meg @tuppelene. Skal ikke ta blodprøve før mandag ;-) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fortunatus skrev:

Men du brukte det vel i forbindelse med fryseforsøk? Jeg skal også bruke det til uke 10/11. Sammen med progynova. Tror ikke det er samme på ferskforsøk.

Så rart at du har testdato fem dager før meg @tuppelene. Skal ikke ta blodprøve før mandag ;-) 

Tror kanskje jeg har testdato før deg siden jeg hadde ferskforsøk? Vet ikke. Ellers har legen regnet feil😅 de ringte aldri opp igjen i dag, så da håper jeg de ringer før jeg skal i begravelse i morgen eller svarer inne på minjournal. Lenge å vente helt til fredag😜 når testet du positivt forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tuppelene skrev:

Tror kanskje jeg har testdato før deg siden jeg hadde ferskforsøk? Vet ikke. Ellers har legen regnet feil😅 de ringte aldri opp igjen i dag, så da håper jeg de ringer før jeg skal i begravelse i morgen eller svarer inne på minjournal. Lenge å vente helt til fredag😜 når testet du positivt forresten?

Hehe, ja, ikke godt å si. Måtte engang ta negativ blodprøve to ganger da sykepleier mente jeg hadde tatt den for tidlig.. Det var unødvendig!!! Så nå er det greit at den ikke er for tidlig..

Jeg testet positivt på søndag, 6 dager etter jeg satt inn :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fortunatus skrev:

Hehe, ja, ikke godt å si. Måtte engang ta negativ blodprøve to ganger da sykepleier mente jeg hadde tatt den for tidlig.. Det var unødvendig!!! Så nå er det greit at den ikke er for tidlig..

Jeg testet positivt på søndag, 6 dager etter jeg satt inn :-) 

Såpass ja. Huff kjedelig, spesielt når det er negativt da. Jeg har dobbeltsjekket arket noen ganger ja, 2.mai sto det alle gangene😅 det er jo 14 dager etter uttak, men ikke 12 dager etter innsett, siden innsett var på dag 5. Så da blir det spennende å høre om jeg må ta på nytt. Håper egentlig ikke det. Fysj så trøtt jeg har vært de siste dagene.. legger meg i 21-tiden og sover som en stein til rett før klokka ringer. Er trøtt hele dagen😴😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, Fortunatus said:

Min klinikk anbefalte Lutinus så lenge ved ferskforsøk også.. Men jeg tror progesterontilskudd egentlig er oppskrytt... Viktig for dem med mangel på det, men for de fleste er det nok for sikkerhetsskyld

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min klinikk anbefalte Lutinus så lenge ved ferskforsøk også.. Men jeg tror progesterontilskudd egentlig er oppskrytt... Viktig for dem med mangel på det, men for de fleste er det nok for sikkerhetsskyld

Såpass ja! På fryseforsøk med progynova har man ikke hatt eggløsning, så da tror jeg det er nødvendig.  men kanskje litt lenge helt til uke 10? Gleder meg til å slutte på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tuppelene skrev:

Dette lurer også jeg på! Riksen har nok for mange på lista si til at de rekker å ringe meg tilbake i dag virker det som. Fikk jo i utgangspunktet beskjed om å slutte med det etter i dag (for da hadde jeg ikke hatt mere igjen heller). Men så har jeg igjen fra avbrutt fryseforsøk, og er plutselig blitt litt redd for å slutte med det. Det kan vel ikke skade å fortsette med det, eller ?

Første gangen brukte jeg Lutinus bare i 14 dager. Har hørt at man bør bruke den lengre og har spurt Riks om å få mer, men det fikke jeg ikke. De mente at det ikke er nødvendig. Nå går jeg på privat klinikk og fikk den også bare for 14 dager. Har hørt at det kan også være grunn at man mister.🤔 Hvorfor vil de ikke gi den lengre? Som dere sier, det skader ikke.

Har vært på kontroll i dag. Fant 6 fine egg🙏🏻 Da blir det uttak på fredag og forhåpentligvis innsett på mandag🙏🏻🤞🏻. Uff håper det går denne gangen...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Blomst37 skrev:

Første gangen brukte jeg Lutinus bare i 14 dager. Har hørt at man bør bruke den lengre og har spurt Riks om å få mer, men det fikke jeg ikke. De mente at det ikke er nødvendig. Nå går jeg på privat klinikk og fikk den også bare for 14 dager. Har hørt at det kan også være grunn at man mister.🤔 Hvorfor vil de ikke gi den lengre? Som dere sier, det skader ikke.

Har vært på kontroll i dag. Fant 6 fine egg🙏🏻 Da blir det uttak på fredag og forhåpentligvis innsett på mandag🙏🏻🤞🏻. Uff håper det går denne gangen...

Veldig mye ulik praksis, og det er egentlig litt rart. Jeg har lest at det gjør at man kanskje ikke mister hvis man har mistet flere ganger. Gudene må vite hva som er rett🤔 jeg tenkte jeg skulle hente ut resten på reseptene jeg har. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomst37 skrev:

Så flott 👍😊 Heier masse på deg!

Har også vært på kontroll, får glede meg over at alt så ut til å være ute og alt Ok. Jeg er så redd for kreft og alt mulig rart, så godt det så Ok ut. Dessverre må jeg vente på neste mens, det kan ta 4-8 uker før den kommer og er jeg heldig rekker jeg da ikke forsøk før sommeren... håper så inderlig å rekke enten kort protokoll eller frys i juni. Ellers blir det stakkars familien mens jeg har nesespray hele sommerferie før forsøk i august.... legen var sånn « det blir vel godt med en pause» men hallo! Jeg vil jo bare i gang, ventetiden er verst med dette, synes jeg. Sorry, ble litt klaging fra min kant her.

angående lutinus brukte jeg 1 per dag etter de første 14 på ferskforsøket da jeg fikk sønnen. Husker ikke hvor lenge, uke 7-8 kanskje. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Noen som har opplevd exu her ? :-) 

Ja, jeg hadde i desember. Hvordan går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Waldfee skrev:

Ja, jeg hadde i desember. Hvordan går det med deg? 

Mye vondt enda :-( hvor lenge etter den fikk du mensen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Uff da! Jeg hadde bare vondt akkurat når embryoet løsnet i egglederen, det ordnet seg selv og jeg måtte ikke operere. Sikkert mye verre i ditt tilfelle, stakkars! Jeg tok HCG målinger en ukes tid, når den var nede på null fikk jeg mensen rett etterpå. Tror det tok litt over 2 uker fra jeg fikk smertene i egglederen der embryoet satt, til mensen kom. Klem til deg 💗 Fæle greier! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Håper mamma i 2018 said:

Jeg ble verken operert eller fikk cellegift, så for meg tok det en evighet før mens. Tror faktisk operasjon/cellegift forkorter tiden. Tror jeg målte hcg i 4 uker før det var på null. 

Har hatt 2 vellykkede graviditeter etter ex.u

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble verken operert eller fikk cellegift, så for meg tok det en evighet før mens. Tror faktisk operasjon/cellegift forkorter tiden. Tror jeg målte hcg i 4 uker før det var på null. 

Har hatt 2 vellykkede graviditeter etter ex.u

Jeg er redd for og bli gravid igjen etter som jeg får forskjellig beskjed om den siste egglederen, men håper at når jeg blir det beste gang sy det sitter:-) men kan hende jeg må begynne ivf igjen:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 minutter siden, Waldfee skrev:

Uff da! Jeg hadde bare vondt akkurat når embryoet løsnet i egglederen, det ordnet seg selv og jeg måtte ikke operere. Sikkert mye verre i ditt tilfelle, stakkars! Jeg tok HCG målinger en ukes tid, når den var nede på null fikk jeg mensen rett etterpå. Tror det tok litt over 2 uker fra jeg fikk smertene i egglederen der embryoet satt, til mensen kom. Klem til deg 💗 Fæle greier! 

Oki. Jeg hadde vondt føre de opererte, men enda vondere nå men det er vel pga av at jeg er operert. Fikk ikke beskjed om at det var noe annen løsning jeg :-( egglederen var helt ødelagt :-( får dra til legen i løpet av uka ig ta en HCG den var jo på 282 på mandag så sikkert sunket mye alt kanskje den synker med en gang fordi de tar ut foster og alt med eb gang:-) takk ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Oki. Jeg hadde vondt føre de opererte, men enda vondere nå men det er vel pga av at jeg er operert. Fikk ikke beskjed om at det var noe annen løsning jeg :-( egglederen var helt ødelagt :-( får dra til legen i løpet av uka ig ta en HCG den var jo på 282 på mandag så sikkert sunket mye alt kanskje den synker med en gang fordi de tar ut foster og alt med eb gang:-) takk ❤❤

Nei, hvis egglederen blir ødelagt og man blør mye i buken må man operere. Jeg var nok heldig at det ikke ble noen stor blødning på meg og at egglederen ikke sprakk. Da trengte jeg ikke operasjon eller noe annet, kroppen ordnet det selv. I ditt tilfelle trengte du nok operasjonen. Er nok vondt nå pga operert, ja. HCG sank ganske fort hos meg, fra 130 til null på en ukes tid tror jeg. Håper det går fort hos deg også!! God bedring 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Noen som har opplevd exu her ? :-) 

Jeg har også hatt exu :-( 

Jeg ble operert da jeg var 9 uker på vei og hadde hcg på over 5000. Hadde ganske vondt etter operasjonen i ca en uke. Syklusen etterpå var et par uker lengre enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fortunatus skrev:

Jeg har også hatt exu :-( 

Jeg ble operert da jeg var 9 uker på vei og hadde hcg på over 5000. Hadde ganske vondt etter operasjonen i ca en uke. Syklusen etterpå var et par uker lengre enn vanlig.

Jeg har også blitt temmelig dårlig spyr som en gris og diaré:-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...