Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, tuppelene skrev:

Kjedelig at det ikke ble noe frys denne gangen. Men egget som er satt inn trenger ikke være dårlig, og ofte trives de mye bedre i livmor enn i varmeskap. Må krysse fingrene for det🤞

Når har du testdag? Tenker jeg skal teste hjemme i morgen, blodprøvedag er onsdag. Føler absolutt ingenting, akkurat som sist da det ikke gikk. Men føler jeg har et mye bedre utgangspunkt med to blasto kontra et 2-dagers da. Hadde en del murring i ryggen torsdag-lørdag, og har til tider følt meg litt tung i livmora om jeg kan si det slik. Vet det er normalt med lite symptomer tidlig, men blir litt nervøs av det læll. Den ene gangen jeg var gravid kom symptomene i uke 5 ca. Blir smågal av all denne analyseringen🤷🏼‍♀️

Ja, de gjør jo det, men man blir litt motløs når man enda ikke har hatt et eneste egg med god kvalitet etter 3 runder. Har testdag neste mandag, så er akkurat halvveis idag. Føler ingenting jeg heller bortsett fra det Lutinusen gjør, og siden den gir deg mange symptomer, så har jeg lært å ikke analysere noe mens man enda går på den. Man kan jo ikke vite hva som er hva uansett, også blir man så utrolig skuffet hvis det viser seg at alle symptomer var pga Lutinusen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Sikkert rart spørsmål. Men sier man at man er 6 uker eller sier man at man er 5+5. Altså sier man gravid uker eller foster uker ? 

Da er du 5 uker på vei. Dersom det trenges helt detaljert, feks i kontakt med sykehus/fastlege etc, sier man 5+5. 

Anonymkode: 6734b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg @tuppelene. Har du testet enda? Du er vel 12 dpo i dag, eller tar jeg feil? Jeg er så spent på dine vegne :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Hvordan går det med deg @tuppelene. Har du testet enda? Du er vel 12 dpo i dag, eller tar jeg feil? Jeg er så spent på dine vegne :) 

Stemmer, 12 dpo i dag og begynner å bli skikkelig nervøs. Skal teste hjemme i morgen tenkte jeg. Har hele veien hatt en god magefølelse, men nå er den plutselig helt tom gitt. Begynt å tenke litt for mye.. hehe.. Åååååå, håper det funker nå! ;) kryss alt du har :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, 12 dpo i dag og begynner å bli skikkelig nervøs. Skal teste hjemme i morgen tenkte jeg. Har hele veien hatt en god magefølelse, men nå er den plutselig helt tom gitt. Begynt å tenke litt for mye.. hehe.. Åååååå, håper det funker nå! ;) kryss alt du har :) 

Ååå, har du klart å holde deg frem til nå?? Imponert, tålmodig er du :) Men så utrolig spennende. Jeg krysser alt jeg har for to streker i morgen. Nå må det gå!!! Tvi-tvi :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tuppelene skrev:

Masse masse lykke til🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 hours ago, Agitha said:

Dårlig start på uken. Fikk telefon om at det andre egget mitt stoppet å utvikle seg, så da ble det ikke noe egg på frys. Kjenner jeg virkelig mistet all håp om at det egget som ble satt inn skal klare seg nå..sikkert like dårlig kvalitet på det også. 1 uke siden innsett nå.. :sukk:

De setter alltid inn det beste egget. Så at det ikke ble fryseegg sier ingenting om den du ruger på.

Med storebror fikk jeg aldri fryseegg, men han ble jo til :)

Med lillebror hadde jeg første gang ett negativt ferskforsøk, og to negative fryseforsøk. (Også positiv ferskforsøk). Det er nok mer tilfeldig dette spillet enn vi liker å tenke på...

Anonymkode: d21b5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Ååå, har du klart å holde deg frem til nå?? Imponert, tålmodig er du :) Men så utrolig spennende. Jeg krysser alt jeg har for to streker i morgen. Nå må det gå!!! Tvi-tvi :hjerte:

Haha.. Ja jeg er helt latterlig god på å vente ;)  Men nå har det vært så mye annet med at stemor døde og planlegging til begravelse etc, så har ikke orket evnt negative tester. Greit å vente til det er litt mer sikkert at testen viser riktig. Heldigvis er det litt kortere ventetid når en setter inn 5-dagers ;) For sist kjentes det ut som en evighet med tre dager mer..

4 minutter siden, Hollymolly skrev:

Masse masse lykke til🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Ja jeg er helt latterlig god på å vente ;)  Men nå har det vært så mye annet med at stemor døde og planlegging til begravelse etc, så har ikke orket evnt negative tester. Greit å vente til det er litt mer sikkert at testen viser riktig. Heldigvis er det litt kortere ventetid når en setter inn 5-dagers ;) For sist kjentes det ut som en evighet med tre dager mer..

Takk :) 

Å nei, husket du sa for noen måneder siden at det gikk bedre med stemor. Så trist å høre at det ikke gikk bra- kondolerer :hjerte:

Nå trenger virkelig du og mannen en god nyhet å forholde dere til. Jeg unner dere virkelig en positiv test! 

5dagers egg er med å korte ned ventetiden ja. Tenk, jeg begynte å teste tre dager etter innsett og fikk til og med positiv test (dette var på kvelden). Helt sykt, hadde ikke trodd! Bare sånn til info, så har jeg sterkere tester på kvelden enn på morgenen, sånn i tilfelle du ikke klarer å holde deg i kveld :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Å nei, husket du sa for noen måneder siden at det gikk bedre med stemor. Så trist å høre at det ikke gikk bra- kondolerer :hjerte:

Nå trenger virkelig du og mannen en god nyhet å forholde dere til. Jeg unner dere virkelig en positiv test! 

5dagers egg er med å korte ned ventetiden ja. Tenk, jeg begynte å teste tre dager etter innsett og fikk til og med positiv test (dette var på kvelden). Helt sykt, hadde ikke trodd! Bare sånn til info, så har jeg sterkere tester på kvelden enn på morgenen, sånn i tilfelle du ikke klarer å holde deg i kveld :fnise: 

Takk:hjerte: Ja, for noen mnd sider så alt veldig lyst ut, før det raskt gikk rett nedover. Hun visste at vi kunne få sette inn to, så far sier hun har bestemt at det går bra. Ellers er det vel noen der oppe som får juling tenker jeg.. Vi satt inn dagen før hun døde, så rakk å hviske i øret hennes at vi fikk sette inn to og at de var veldig fine. Siste dagene lå hun bare og sov, men de sier jo at det siste vi mister er hørselen, så da håper jeg hun fikk det med seg. 

Hehe, ja jeg får se om jeg klarer å holde meg til i morgen tidlig da, regner med det, er jo blitt så god på slikt ;) Men for å si det slik har jeg sjekket åpningstider i Sverige i morgen tilfelle jeg trenger flere tester :fnise: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden må reise bort i mai, blir det ikke noe egguttak i mai.. må utsette til juni... skal på kontroll på 5-6 syklus dag og da er allerede borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen her som vet om IVF på Haukeland har stengt i sommer? Eller er avdelingen i drift som vanlig? 

Anonymkode: d8d6b...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tuppelene skrev:

Kjedelig at det ikke ble noe frys denne gangen. Men egget som er satt inn trenger ikke være dårlig, og ofte trives de mye bedre i livmor enn i varmeskap. Må krysse fingrene for det🤞

Når har du testdag? Tenker jeg skal teste hjemme i morgen, blodprøvedag er onsdag. Føler absolutt ingenting, akkurat som sist da det ikke gikk. Men føler jeg har et mye bedre utgangspunkt med to blasto kontra et 2-dagers da. Hadde en del murring i ryggen torsdag-lørdag, og har til tider følt meg litt tung i livmora om jeg kan si det slik. Vet det er normalt med lite symptomer tidlig, men blir litt nervøs av det læll. Den ene gangen jeg var gravid kom symptomene i uke 5 ca. Blir smågal av all denne analyseringen🤷🏼‍♀️

Lykke til med testingen..

Jeg har selv testet positivt :-D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Agitha skrev:

Dårlig start på uken. Fikk telefon om at det andre egget mitt stoppet å utvikle seg, så da ble det ikke noe egg på frys. Kjenner jeg virkelig mistet all håp om at det egget som ble satt inn skal klare seg nå..sikkert like dårlig kvalitet på det også. 1 uke siden innsett nå.. :sukk:

Du må ikke tenke sånn! Mange som ikke får noen på frys som har blitt gravide og fått nydelige barn. Krysser for at det samme skjer med deg 🤞☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tuppelene skrev:

Masse lykke til! Jeg krysser også 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Fortunatus skrev:

Oj, så herlig!!! Gratulerer så mye! Det var flott å høre 👍😊👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, fikk en dårlig start på uken. Fikk telefon fra Ullevål om at lapraskopien jeg skulle hatt på onsdag må utsette grunnet akkutte tilfellet de har fått inn! Fikk en telefon litt senere om at de har holdt av til meg 11 mai, men at legen nå hadde lurt på om jeg i det hele tatt trenger å gå igjennom operasjonen. Han sa det stod så lite i hensvinignen og at han skulle prate med legen som henviste meg på onsdag. De skulle ringe meg tilbake etter det. Kjenner jeg blir så frustrerte, hele kroppen var innstilt på å gjennomføre og jeg har endelig kommet til ro med at jeg skal i narkose. 

Meningen er å se om den høyre eggstokken er der eller om den har lagt seg et sted de muligens kan få flyttet på den. Har hittil hatt to forsøk og aldri fått på frys, da det bare har vært egg fra venstre eggstokk! Håper inderlig at jeg får operasjonen og at de kanskje får en ledig time før 11. Har fått høre at jeg burde kjefte litt på de, siden det har vært mye frem og tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Fortunatus skrev:

Åh, gratulerer! Så bra det endelig gikk💛 Var det en eller to de satt inn denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Agitha skrev:

Ja, de gjør jo det, men man blir litt motløs når man enda ikke har hatt et eneste egg med god kvalitet etter 3 runder. Har testdag neste mandag, så er akkurat halvveis idag. Føler ingenting jeg heller bortsett fra det Lutinusen gjør, og siden den gir deg mange symptomer, så har jeg lært å ikke analysere noe mens man enda går på den. Man kan jo ikke vite hva som er hva uansett, også blir man så utrolig skuffet hvis det viser seg at alle symptomer var pga Lutinusen. :sukk:

Jeg må bare kommentere fordi jeg kjenner meg igjen. Få egg ut, få som klarte seg til innsett på dag to, og aldri noen på frys. Jeg begynte å miste motet da forsøk 1 og 2 ble dårlige og negative, og nr. 3 ikke så videre lovende ut det heller. Men så ble jeg gravid på 3. forsøk. Ingen på frys da heller, så jeg regnet med at kvaliteten var dårlig på alle. Det kan ta tid å få tak i et godt egg når det er slik, men det er mulig. Krysser fingrene for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Jeg må bare kommentere fordi jeg kjenner meg igjen. Få egg ut, få som klarte seg til innsett på dag to, og aldri noen på frys. Jeg begynte å miste motet da forsøk 1 og 2 ble dårlige og negative, og nr. 3 ikke så videre lovende ut det heller. Men så ble jeg gravid på 3. forsøk. Ingen på frys da heller, så jeg regnet med at kvaliteten var dårlig på alle. Det kan ta tid å få tak i et godt egg når det er slik, men det er mulig. Krysser fingrene for deg! 

Jeg hadde 3-på frys, en satt inn. Ble ikke gravid, og ingen av 3-har overlevd opptining... utrolig kjip beskjed å få, faktisk verre enn negativ test. Vet ikke som er grunn til dette, sikkert kvalitet på de, men rart de var gode nok til frys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...