Sisssi Skrevet 26. april 2018 #1641 Del Skrevet 26. april 2018 6 hours ago, Blomst37 said: Skjønner godt at du gruer deg og alt er veldig skummelt når man går gjennom dette første gang. Vi er i gang med 2 forsøk og er fortsatt livredd for sprøyter🙉😂 ( er redd sprøyter generelt😑). Ligger i kvarter før min samboer får «grønt lys»😂🙉. Jeg hadde aldri klart å ta de sprøytene selv, men jeg er jo veldig pisete 😂. Det kommer til å gå veldig bra tro meg👍🏻. Tidspunkt har fått av sykepleier. Helfo skjema får du på klinikken. Husk å samle alle kviteringer, det er veldig viktig! Og de skal være spesifisert, (dine opplysninger, legen sine, stempel, underskrift). Håper mensen kommer snart og du kan sette i gang🤞🏻. Jeg er på dag 2 med sprøyter. Masse lykke til!❤️ Takk for betryggende ord 😊 skal nok få det til 😅 masse lykke til til deg også 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisssi Skrevet 26. april 2018 #1642 Del Skrevet 26. april 2018 10 minutter siden, Juni15 said: Okei, jeg har ikke testet vanlige sprøyter selv, så kan ikke berolige deg 🙈 Men det går nok helt fint, mange andre som har kommet seg igjennom det 😄 Høres fornuftig ut å sette den kl 22, virker som de anbefaler at det gjøres rett før leggetid. Måtte nok gjort det samme selv, for kl 23 er ganske sent for meg i hverdagen. Jeg er mye roligere i dag enn jeg var i går 😂 i mitt hodet var sprøytene mye større enn de var i virkeligheten 😂 så nå må bare mensen komme, helst i dag, men mest sannsynlig på mandag 😥 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 26. april 2018 #1643 Del Skrevet 26. april 2018 På 24.4.2018 den 21.56, Hollymolly skrev: Så mye å tenke på når det gjelder denne IVF. Aldri noe som går helt av seg selv, mye man skal gjennom. Håper du får gode nyheter i morgen🤞🏼🤞🏼 Var dessverre som jeg fryktet. Folikkelen hadde gått tilbake og slimhinnen tynnere, så blir ikke du fryseforsøk denne syklusen. Avtalte fryskeforsøk i stimulert syklus før sommeren, så skal inn til ul 1605. Nei, sant det, ingenting går av seg selv, alltid noe uforutsett. Kjenner jeg er litt deppa nå, men samtidig var jeg egentlig forberedt på det. Har jo hatt varierende hell med letrozol før. Håper bare inderlig at ikke det blir noe tull med den stimulerte syklusen nå. Vil så gjerne rekke et forsøk før sommeren, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Popkorn Skrevet 26. april 2018 #1644 Del Skrevet 26. april 2018 Uff... Fikk en sjokkbeskjed i dag. Synes det var så rart at jeg ikke hadde fått noe brev fra Riksen etter henvisning fra spesialist. Ringte spesialisten i går og de skulle sjekke opp og så ringe meg (noe de ikke gjorde). Ringte igjen i dag, resepsjonen sa at hun skulle sjekke opp. Kort tid etter ringer spesialisten meg og spør om jeg visste at jeg har hepatitt B. Jeg ble veldig sjokkert og det tok meg fullstendig på senga. Har kun hatt sex med mannen min og har vært ekstremt forsiktig med alt. Mannen min er heldigvis negativ. Legen skulle høre om det kunne være en feil, men det var det visst ikke. Har nå prøvd å lese meg opp på hepatitt B, men blir ikke akkurat klokere. Er ikke født i Norge, så mye mulig at jeg har hatt dette siden jeg var baby, men at det nå viser på prøvene. Har bedt mamma om å sjekke seg. Har selv ingen symptomer. Det spesialisten kunne fortelle meg var at ingen sykehus i Norge vil hjelpe oss med prøverør på grunn av smittefaren, men at det var to sykehus i Sverige som gjør det.... Gud altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #1645 Del Skrevet 26. april 2018 5 minutter siden, Popkorn said: Uff... Fikk en sjokkbeskjed i dag. Synes det var så rart at jeg ikke hadde fått noe brev fra Riksen etter henvisning fra spesialist. Ringte spesialisten i går og de skulle sjekke opp og så ringe meg (noe de ikke gjorde). Ringte igjen i dag, resepsjonen sa at hun skulle sjekke opp. Kort tid etter ringer spesialisten meg og spør om jeg visste at jeg har hepatitt B. Jeg ble veldig sjokkert og det tok meg fullstendig på senga. Har kun hatt sex med mannen min og har vært ekstremt forsiktig med alt. Mannen min er heldigvis negativ. Legen skulle høre om det kunne være en feil, men det var det visst ikke. Har nå prøvd å lese meg opp på hepatitt B, men blir ikke akkurat klokere. Er ikke født i Norge, så mye mulig at jeg har hatt dette siden jeg var baby, men at det nå viser på prøvene. Har bedt mamma om å sjekke seg. Har selv ingen symptomer. Det spesialisten kunne fortelle meg var at ingen sykehus i Norge vil hjelpe oss med prøverør på grunn av smittefaren, men at det var to sykehus i Sverige som gjør det.... Gud altså! Oj! Skjønner du ble sjokkert. De må vel ta en ny prøve for å være sikker? Hvis ikke ville jeg bedt fastlegen om ny blodprøve Mine barn er made in sweden. Fint land det.. Anonymkode: d21b5...7d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barneønske90 Skrevet 26. april 2018 #1646 Del Skrevet 26. april 2018 Har i dag fått telefon fra Ullevål og time for kilkkhull. Fikk først beskjed om 25 mai. Forklarte at jeg skulle i gang med et nytt forsøk i slutten av mai og hun på telefonen sa at man ikke kan være i gang med et forsøk ved kikkhull. Spurte om jeg ville sette meg på avbestillingsliste, noe jeg sa ja til. 1 time etterpå ringer de opp og har time til meg 2 mai!!! Kjenner jeg både gruer og gleder meg. Mensen burde dukke opp rundt 1 eller 2 mai, hvis jeg ikke har klart å bli gravid selv. Spent på om de finner noen som kanskje gjør det lettere for oss å bli gravid etterpå. Har en eggstokk som ikke lar seg vise på ul, så det er først og fremt den de skal se etter og se om de evt kan flytte på den. Noen her som har vært igjennom en slik operasjon og har noen erfaringer de vil dele? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 26. april 2018 #1647 Del Skrevet 26. april 2018 36 minutter siden, Barneønske90 skrev: Har i dag fått telefon fra Ullevål og time for kilkkhull. Fikk først beskjed om 25 mai. Forklarte at jeg skulle i gang med et nytt forsøk i slutten av mai og hun på telefonen sa at man ikke kan være i gang med et forsøk ved kikkhull. Spurte om jeg ville sette meg på avbestillingsliste, noe jeg sa ja til. 1 time etterpå ringer de opp og har time til meg 2 mai!!! Kjenner jeg både gruer og gleder meg. Mensen burde dukke opp rundt 1 eller 2 mai, hvis jeg ikke har klart å bli gravid selv. Spent på om de finner noen som kanskje gjør det lettere for oss å bli gravid etterpå. Har en eggstokk som ikke lar seg vise på ul, så det er først og fremt den de skal se etter og se om de evt kan flytte på den. Noen her som har vært igjennom en slik operasjon og har noen erfaringer de vil dele? Den operasjonen jeg var igjenom kunne jeh ikke ha mensen ved. Fordi da fikk de ikke sjekket det de skulle:-) så vet ikke det er den samme som du skal igjenom, men gikk veldig greit og fikk bare beskjed om at jeg hadde en treg eggleder. Hadde en del vondt i de første dagene 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barneønske90 Skrevet 26. april 2018 #1648 Del Skrevet 26. april 2018 2 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Den operasjonen jeg var igjenom kunne jeh ikke ha mensen ved. Fordi da fikk de ikke sjekket det de skulle:-) så vet ikke det er den samme som du skal igjenom, men gikk veldig greit og fikk bare beskjed om at jeg hadde en treg eggleder. Hadde en del vondt i de første dagene 😁 Da får jeg nesten ringe i morgen og fortelle at jeg muligens får mensen. Ikke alltid lett å si helt sikkert at jeg får det bør syklusen noen ganger er rar. Håper ikke at det har noe å si om jeg får mensen. Godt å høre at operasjon gikk greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 26. april 2018 #1649 Del Skrevet 26. april 2018 1 minutt siden, Barneønske90 skrev: Da får jeg nesten ringe i morgen og fortelle at jeg muligens får mensen. Ikke alltid lett å si helt sikkert at jeg får det bør syklusen noen ganger er rar. Håper ikke at det har noe å si om jeg får mensen. Godt å høre at operasjon gikk greit. Ja kanskje greit og si i fra bare. Håpe for din del at det ikke er samme operasjon som meg da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barneønske90 Skrevet 26. april 2018 #1650 Del Skrevet 26. april 2018 4 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Ja kanskje greit og si i fra bare. Håpe for din del at det ikke er samme operasjon som meg da :-) Hva skulle de sjekke hos deg? Hos meg står det nok bare det med høyre eggstokk. Har ingen tegn til pcos eller endometriose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 26. april 2018 #1651 Del Skrevet 26. april 2018 1 minutt siden, Barneønske90 skrev: Hva skulle de sjekke hos deg? Hos meg står det nok bare det med høyre eggstokk. Har ingen tegn til pcos eller endometriose. Jeg måtte ta den operasjonen føre jeh fikk lov til of gå i gang med ivf. Altså de skulle sjekke om jeg hadde enometriose og skulle ha blåfarge i livmor og sånn for og sjekke at alt var åpent og at alt gikk som det skulle :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 26. april 2018 #1652 Del Skrevet 26. april 2018 2 timer siden, Butter skrev: Var dessverre som jeg fryktet. Folikkelen hadde gått tilbake og slimhinnen tynnere, så blir ikke du fryseforsøk denne syklusen. Avtalte fryskeforsøk i stimulert syklus før sommeren, så skal inn til ul 1605. Nei, sant det, ingenting går av seg selv, alltid noe uforutsett. Kjenner jeg er litt deppa nå, men samtidig var jeg egentlig forberedt på det. Har jo hatt varierende hell med letrozol før. Håper bare inderlig at ikke det blir noe tull med den stimulerte syklusen nå. Vil så gjerne rekke et forsøk før sommeren, Ohhh nei😞 veldig kjedelig å høre. Jeg som håpet på at det gikk bra til slutt hos deg. Men da krysser vi 🤞🏼 For det blir en runde før sommer❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 26. april 2018 #1653 Del Skrevet 26. april 2018 2 timer siden, Popkorn skrev: Uff... Fikk en sjokkbeskjed i dag. Synes det var så rart at jeg ikke hadde fått noe brev fra Riksen etter henvisning fra spesialist. Ringte spesialisten i går og de skulle sjekke opp og så ringe meg (noe de ikke gjorde). Ringte igjen i dag, resepsjonen sa at hun skulle sjekke opp. Kort tid etter ringer spesialisten meg og spør om jeg visste at jeg har hepatitt B. Jeg ble veldig sjokkert og det tok meg fullstendig på senga. Har kun hatt sex med mannen min og har vært ekstremt forsiktig med alt. Mannen min er heldigvis negativ. Legen skulle høre om det kunne være en feil, men det var det visst ikke. Har nå prøvd å lese meg opp på hepatitt B, men blir ikke akkurat klokere. Er ikke født i Norge, så mye mulig at jeg har hatt dette siden jeg var baby, men at det nå viser på prøvene. Har bedt mamma om å sjekke seg. Har selv ingen symptomer. Det spesialisten kunne fortelle meg var at ingen sykehus i Norge vil hjelpe oss med prøverør på grunn av smittefaren, men at det var to sykehus i Sverige som gjør det.... Gud altså! For en trist beskjed å få, og jeg skjønner at du ble fullstendig sjokkert. Skal de ta flere blodprøve av deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 26. april 2018 #1654 Del Skrevet 26. april 2018 56 minutter siden, Hollymolly skrev: Ohhh nei😞 veldig kjedelig å høre. Jeg som håpet på at det gikk bra til slutt hos deg. Men da krysser vi 🤞🏼 For det blir en runde før sommer❤️ Ja, takk for det. Ivf og langtidsprøving består i mange nedturer og å hele tiden innstille seg på endringer og å hele tiden måtte se frem mot neste forsøk og tenke at «nå går det»... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barneønske90 Skrevet 26. april 2018 #1655 Del Skrevet 26. april 2018 2 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev: Jeg måtte ta den operasjonen føre jeh fikk lov til of gå i gang med ivf. Altså de skulle sjekke om jeg hadde enometriose og skulle ha blåfarge i livmor og sånn for og sjekke at alt var åpent og at alt gikk som det skulle :-) Da håper jeg det går fint for min del. Har lest et sted at mensen ikke er et hinder, men det var fra et annet sykehus. Gratulere så masse med graviditet forresten 😊 Håper det går veien for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 26. april 2018 #1656 Del Skrevet 26. april 2018 4 timer siden, Butter skrev: Var dessverre som jeg fryktet. Folikkelen hadde gått tilbake og slimhinnen tynnere, så blir ikke du fryseforsøk denne syklusen. Avtalte fryskeforsøk i stimulert syklus før sommeren, så skal inn til ul 1605. Nei, sant det, ingenting går av seg selv, alltid noe uforutsett. Kjenner jeg er litt deppa nå, men samtidig var jeg egentlig forberedt på det. Har jo hatt varierende hell med letrozol før. Håper bare inderlig at ikke det blir noe tull med den stimulerte syklusen nå. Vil så gjerne rekke et forsøk før sommeren, Æsj, så kjedelig! Fælt så mye problemer du skal møte på. Får satse på at stimulert syklus går fint, da har man jo mye bedre kontroll. Krysser fingre 🤞☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 26. april 2018 #1657 Del Skrevet 26. april 2018 6 minutter siden, Barneønske90 skrev: Da håper jeg det går fint for min del. Har lest et sted at mensen ikke er et hinder, men det var fra et annet sykehus. Gratulere så masse med graviditet forresten 😊 Håper det går veien for deg! Tusen takk ❤venter på hcg nr 2 i morgen så håper det har stigi 😁 krysser alt som kan krysses 🤰👶 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 26. april 2018 #1658 Del Skrevet 26. april 2018 3 timer siden, Barneønske90 skrev: Har i dag fått telefon fra Ullevål og time for kilkkhull. Fikk først beskjed om 25 mai. Forklarte at jeg skulle i gang med et nytt forsøk i slutten av mai og hun på telefonen sa at man ikke kan være i gang med et forsøk ved kikkhull. Spurte om jeg ville sette meg på avbestillingsliste, noe jeg sa ja til. 1 time etterpå ringer de opp og har time til meg 2 mai!!! Kjenner jeg både gruer og gleder meg. Mensen burde dukke opp rundt 1 eller 2 mai, hvis jeg ikke har klart å bli gravid selv. Spent på om de finner noen som kanskje gjør det lettere for oss å bli gravid etterpå. Har en eggstokk som ikke lar seg vise på ul, så det er først og fremt den de skal se etter og se om de evt kan flytte på den. Noen her som har vært igjennom en slik operasjon og har noen erfaringer de vil dele? Jeg hadde kikkhull (laparoskopi) på ullevål for noen år siden. Skulle sjekke at eggledere var åpne og om endometriose på eggstokker mv. Mener jeg hadde mensen da under operasjonen og at det ikke var noe problem, tvertimot at det for endometriose var enklere å se under mensen pga da blør det endo-vevet. Skal ikke garantere at jeg husker rett altså, det er jo flere år siden, og de kan ha endret prosedyrene. Så sjekk med dem for sikkerhets skyld☺️ Operasjonen var helt ukomplisert, litt ubehag noen dager etter men gikk fort over og ikke synlige arr i dag. Masse lykke til! Håper det kan løse problemet i ditt tilfelle! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 26. april 2018 #1659 Del Skrevet 26. april 2018 3 timer siden, Popkorn skrev: Uff... Fikk en sjokkbeskjed i dag. Synes det var så rart at jeg ikke hadde fått noe brev fra Riksen etter henvisning fra spesialist. Ringte spesialisten i går og de skulle sjekke opp og så ringe meg (noe de ikke gjorde). Ringte igjen i dag, resepsjonen sa at hun skulle sjekke opp. Kort tid etter ringer spesialisten meg og spør om jeg visste at jeg har hepatitt B. Jeg ble veldig sjokkert og det tok meg fullstendig på senga. Har kun hatt sex med mannen min og har vært ekstremt forsiktig med alt. Mannen min er heldigvis negativ. Legen skulle høre om det kunne være en feil, men det var det visst ikke. Har nå prøvd å lese meg opp på hepatitt B, men blir ikke akkurat klokere. Er ikke født i Norge, så mye mulig at jeg har hatt dette siden jeg var baby, men at det nå viser på prøvene. Har bedt mamma om å sjekke seg. Har selv ingen symptomer. Det spesialisten kunne fortelle meg var at ingen sykehus i Norge vil hjelpe oss med prøverør på grunn av smittefaren, men at det var to sykehus i Sverige som gjør det.... Gud altså! Huff, stakkars deg! Sikkert lurt å ta en kontrollprøve. Håper det løser seg uansett, om du så må til utlandet ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 26. april 2018 #1660 Del Skrevet 26. april 2018 3 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Tusen takk ❤venter på hcg nr 2 i morgen så håper det har stigi 😁 krysser alt som kan krysses 🤰👶 Lykke til, håper dette går fint 🤞😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå