Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, tuppelene skrev:

Mandag er en fin dag😉👍 Herregud det blir så spennende! Tenkte ikke på å spørre, men ringer de underveis for å oppdatere hvordan det ligger an mon tro? 

På meg gjorde de ikke det. De ringte den dagen de frøs ned embryoene.

Men jeg har ringt laben flere ganger og de har alltid vært imøtekommende. :-) Fikk du time på mandag? Jeg må ringe de på mandag og få time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Fortunatus skrev:

På meg gjorde de ikke det. De ringte den dagen de frøs ned embryoene.

Men jeg har ringt laben flere ganger og de har alltid vært imøtekommende. :-) Fikk du time på mandag? Jeg må ringe de på mandag og få time.

Ja, jeg har fått time👍 Er vel vanlig når det er frys at en må ringe inn samme dagen for å høre om embryo har overlevd opptining og da få en time. Men siden du har så mange på frys er det nesten rart du ikke får klokkeslett for innsett, for det skal jo litt til om ingen av de resterende overlever..🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppelene skrev:

Riksen skulle ringe mellom 9-10, men ringte ikke før 10.20! Snakk om å bli nervøs. Det var 19 egg som hadde blitt hentet ut i går, og av disse er 10 befruktet. Innsett blir ikke før på mandag. Herregud dette blir en lang helg! Er så redd for at alle skal falle fra, men må bare stole på den gode magefølelsen jeg har hatt nå i forkant av uttaket. Sist hadde jeg en dårlig magefølelse fra jeg startet opp med sprayen. 

Sist fikk vi ut 13 egg, 9 ble befruktet, og dag tre (innsett) var det kun 2 igjen. Det trenger jo absolutt ikke utvikle seg likt som sist, men pga det blir jeg ekstra nervøs kjenner jeg. Kryss det som krysses kan😉🤞

Herregud, så spennnde 👏🏻 krysser fingrene for at du får et perfekt delt egg satt inn på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tuppelene skrev:

Riksen skulle ringe mellom 9-10, men ringte ikke før 10.20! Snakk om å bli nervøs. Det var 19 egg som hadde blitt hentet ut i går, og av disse er 10 befruktet. Innsett blir ikke før på mandag. Herregud dette blir en lang helg! Er så redd for at alle skal falle fra, men må bare stole på den gode magefølelsen jeg har hatt nå i forkant av uttaket. Sist hadde jeg en dårlig magefølelse fra jeg startet opp med sprayen. 

Sist fikk vi ut 13 egg, 9 ble befruktet, og dag tre (innsett) var det kun 2 igjen. Det trenger jo absolutt ikke utvikle seg likt som sist, men pga det blir jeg ekstra nervøs kjenner jeg. Kryss det som krysses kan😉🤞

Så spennende, masse masse lykke til :) Det er din tur nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Juni15 skrev:

Herregud, så spennnde 👏🏻 krysser fingrene for at du får et perfekt delt egg satt inn på mandag.

1 minutt siden, Hollymolly skrev:

Så spennende, masse masse lykke til :) Det er din tur nå :) 

Takk dere😊 bare ett klarer seg blir vi overlykkelige. Og blir det fler får vi se på det som verdens beste bonus😉 sitter vi igjen med to eller fler får vi sette inn to. Super spennende!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tuppelene skrev:

Takk dere😊 bare ett klarer seg blir vi overlykkelige. Og blir det fler får vi se på det som verdens beste bonus😉 sitter vi igjen med to eller fler får vi sette inn to. Super spennende!

Da går vi for bonus og 2 egg blir satt inn. Av så mange egg, så er det veldig trist at så mange ikke overlever. Hos meg fikk de såvidt ut 6 egg. 5 ble befruktet, 1 ble satt inn og 2 på frys. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, tuppelene skrev:

Så bra! 10 egg er jo topp. 😊 Ja dette blir en lang helg. Jeg har uttak i morgen og også innsett på mandag dersom noen overlever. Da satser vi på at mandag er den store dagen hvor alt klaffer og det blir baby på alle mann. 😉😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Agitha skrev:

Så bra! 10 egg er jo topp. 😊 Ja dette blir en lang helg. Jeg har uttak i morgen og også innsett på mandag dersom noen overlever. Da satser vi på at mandag er den store dagen hvor alt klaffer og det blir baby på alle mann. 😉😄

Mandag er dagen for å lage januarbabyer😉🤞 Blir spennende å høre hvordan det går med deg i morgen da! Krysser fingrene🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 9.40, Waldfee skrev:

Det er nok ikke så uvanlig at syklusen blir litt forstyrret. Da jeg hadde negativt ferskforsøk, ble den nesten to uker forsinket dessverre. Håper den kommer snart🤞

For oss blir det nok en stund å vente. Har blødninger fortsatt, så må jeg antakelig vente en syklus og der blir nok mensen forsinket. Er jeg riktig heldig blir det ikke nytt forsøk før etter sommeren, men håper å rekke juni. 

Klem til deg 💗

Det samme sa de også på klinikken. Da får jeg bare vente.

Håper at vi begge rekker et forsøk før ferie🙏🏻🤞🏻. Klem❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomst37 skrev:

Det samme sa de også på klinikken. Da får jeg bare vente.

Håper at vi begge rekker et forsøk før ferie🙏🏻🤞🏻. Klem❤️

Klart du rekker det! Veldig lenge til juli 💗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var egguthenting endelig overstått. 6 egg fant de. 😀 Aldri hatt mer enn 4, så det var jo en positiv overraskelse. Nå er det bare å smøre seg med tolmodighet å håpe det blir innsetting på mandag. 😊

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Agitha skrev:

Da var egguthenting endelig overstått. 6 egg fant de. 😀 Aldri hatt mer enn 4, så det var jo en positiv overraskelse. Nå er det bare å smøre seg med tolmodighet å håpe det blir innsetting på mandag. 😊

Så bra med litt flere egg da👏🏻 Krysser fingrene for at mange blir befruktet🤞 Fy søren det er så spennende! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Dette er svaret jeg fikk fra trygg mammamedesin🙌🏼

Hei!

Vi tror ikke det er noen grunn til bekymring for at embryoet har tatt skade. Det er sannsynligvis mange kvinner som har opplevd det samme som deg og tatt slike sprøyter uten å vite at de allerede er gravide. Hvis medisinene var mistenkt å være veldig skadelig for embryoet/fosteret, regner jeg med at det ville vært mye oppmerksomhet rundt denne problemstillingen hos helsepersonell som arbeider med IVF-behandling.

Det er naturlig nok svært lite forskning og annen dokumentasjon på sikkerheten ved bruk av slike hormonsprøyter når kvinnen allerede er gravid. Ut fra den lille informasjonen vi har funnet, ser det likevel ikke ut til at slik utilsiktet bruk er mistenkt å være skadelig. 

Et anerkjent oppslagsverket skriver at det ikke er noen åpenbare tegn på at utilsiktet bruk av medisiner som Fonal F og Menopur er skadelig. Dette er hormoner som etterligner aktiviteten til kroppens egne hormoner i forbindelse med eggløsning og svangerskap. Så langt er det heller ikke mistenkt at det å bruke Orgalutran når man allerede er gravid, er skadelig for embryoet, selv om det som nevnt finnes såpass lite informasjon at det ikke er mulig å si noe helt sikkert.

På grunn av alt dette, synes vi altså ikke at du trenger å bekymre deg for at du har tatt disse sprøytene helt tidlig i svangerskapet. 

Håper dette svaret var til hjelp!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Agitha skrev:

Så kjempebra!! Krysser fingrene, nå må det gå 🤞

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Hollymolly skrev:

Hei. Dette er svaret jeg fikk fra trygg mammamedesin🙌🏼

Hei!

Vi tror ikke det er noen grunn til bekymring for at embryoet har tatt skade. Det er sannsynligvis mange kvinner som har opplevd det samme som deg og tatt slike sprøyter uten å vite at de allerede er gravide. Hvis medisinene var mistenkt å være veldig skadelig for embryoet/fosteret, regner jeg med at det ville vært mye oppmerksomhet rundt denne problemstillingen hos helsepersonell som arbeider med IVF-behandling.

Det er naturlig nok svært lite forskning og annen dokumentasjon på sikkerheten ved bruk av slike hormonsprøyter når kvinnen allerede er gravid. Ut fra den lille informasjonen vi har funnet, ser det likevel ikke ut til at slik utilsiktet bruk er mistenkt å være skadelig. 

Et anerkjent oppslagsverket skriver at det ikke er noen åpenbare tegn på at utilsiktet bruk av medisiner som Fonal F og Menopur er skadelig. Dette er hormoner som etterligner aktiviteten til kroppens egne hormoner i forbindelse med eggløsning og svangerskap. Så langt er det heller ikke mistenkt at det å bruke Orgalutran når man allerede er gravid, er skadelig for embryoet, selv om det som nevnt finnes såpass lite informasjon at det ikke er mulig å si noe helt sikkert.

På grunn av alt dette, synes vi altså ikke at du trenger å bekymre deg for at du har tatt disse sprøytene helt tidlig i svangerskapet. 

Håper dette svaret var til hjelp!

Så bra! Dette var jo veldig positivt. Og blodprøven var fin? Da kan du vel senke skuldrene litt😊👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Agitha skrev:

Så bra🙌🏼 Håper det blir innsetting på mandag og det blir deres tur nå😊 blir litt lang helg for alle her. Men jeg håper alle kan slappe av å nyte😃

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
58 minutter siden, Hollymolly skrev:

Så bra🙌🏼 Håper det blir innsetting på mandag og det blir deres tur nå😊 blir litt lang helg for alle her. Men jeg håper alle kan slappe av å nyte😃

Så godt å lese det svaret du fikk fra trygg mammamedisin. Da håper jeg det gjør at du ble litt roligere i hvert fall. 💜 Spennende dager for mange her nå ja. Håper virkelig det klaffer denne gangen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Agitha skrev:

Så godt å lese det svaret du fikk fra trygg mammamedisin. Da håper jeg det gjør at du ble litt roligere i hvert fall. 💜 Spennende dager for mange her nå ja. Håper virkelig det klaffer denne gangen. 😊

Ja, litt roligere. Men likevel så er det så mange som mister, så klarer ikke helt å juble eller slappe av. Kjøpte igjen test, og testet meg når jeg kom hjem i 17.tiden. Fikk da gravid 2-3, det samme som jeg fikk på tirsdag ettermiddag. Men på onsdag morgen fikk jeg gravid 3+.. ble igjen bekymret🤦🏽‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hollymolly skrev:

Ja, litt roligere. Men likevel så er det så mange som mister, så klarer ikke helt å juble eller slappe av. Kjøpte igjen test, og testet meg når jeg kom hjem i 17.tiden. Fikk da gravid 2-3, det samme som jeg fikk på tirsdag ettermiddag. Men på onsdag morgen fikk jeg gravid 3+.. ble igjen bekymret🤦🏽‍♀️ 

Huff ja, skjønner du blir urolig. Hadde ikke klart å latt vær å uroe meg jeg heller. Når man endelig blir gravid så er det jo så mye annet som kan skje, så det er nesten litt skummelt å begynne å glede seg. 😓 Men disse gtestene tror jeg ikke du skal henge deg så mye opp i. Tror nok de bare vil gjøre deg mer urolig og nervøs. Vet det er vanskelig..men det beste er nok å vente til du får tatt prøver på sykehuset. ☺💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Agitha skrev:

Huff ja, skjønner du blir urolig. Hadde ikke klart å latt vær å uroe meg jeg heller. Når man endelig blir gravid så er det jo så mye annet som kan skje, så det er nesten litt skummelt å begynne å glede seg. 😓 Men disse gtestene tror jeg ikke du skal henge deg så mye opp i. Tror nok de bare vil gjøre deg mer urolig og nervøs. Vet det er vanskelig..men det beste er nok å vente til du får tatt prøver på sykehuset. ☺💜

Takk❤️ Det blir blodprøve på mandag igjen også blir det ultralyd på tirsdag... så håper jeg de har mer info til meg da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...