Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Hollymolly skrev:

Så bra🙌🏼 Lykke til på onsdag🙂

Takk😊 nesten nettopp tatt ovitrelle og det kjennes ut som det bobler over i eggstokkene😅 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ohhh nei, det var kjedelig å høre.. jeg skal på UL imorgen, så håper jeg det har blitt noe egg. Har hatt så vondt i magen i flere dager nå.. får nesten ikke sove😣 

i det privat så regnes det som en forsøk når man har egguttak. Uansett om det blir befrukting eller ikke.. og det andre som er kjipt i private er at de nekter å sette inn 2 egg😑 

Så kjedelig at det telles som et forsøk i det private selv om det ikke blir innsett. Det burde jo vært slik uansett. Trodde man kunne velge om man ville ha 2 egg i det private jeg.

Masse lykke til i morgen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Hollymolly skrev:

Ohhh nei, det var kjedelig å høre.. jeg skal på UL imorgen, så håper jeg det har blitt noe egg. Har hatt så vondt i magen i flere dager nå.. får nesten ikke sove😣 

i det privat så regnes det som en forsøk når man har egguttak. Uansett om det blir befrukting eller ikke.. og det andre som er kjipt i private er at de nekter å sette inn 2 egg😑 

Så uheldig du har vært med klinikken. Hvor går du? 

Anonymkode: 9eb65...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de setter inn to i det private også. Men akkurat som i det offentlige må det være gode grunner for å sette inn to. Det er ofte ikke det første man prøver, men etter flere mislykkede forsøk kan man sette inn to. Ved lav kvalitet vurderes også to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter! Nå må dere hjelpe meg. Vet ikke hva jeg skal føle. Jeg hadde ultralyd i dag. Var der for å se om eggene hadde vokst. Men så viser seg at jeg er gravid. Og den embryoen som ble satt inn til på fryseforsøk har satt seg fast. Jeg er usikker hvordan jeg skal skrive dette. Prøver så godt jeg kan. 

Jeg var på ultralyd på fredag, og legen hadde tydelig sett noe, men det delte hun ikke med meg. Nå fortalte hun meg at ja, den har vokst. 

Jeg er veldig usikker om den embryoen er da frisk da jeg har gått på hormoner i 10 dager nå😔

Skal ta blodprøve i morgen tidlig for å sjekke om jeg har høyt HCG i kroppen. 

Tok en hjemmetest nå og det viser dette. 

860B0EDC-6E98-43F6-8ADC-A7E579870A3C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Hollymolly skrev:

Hei igjen jenter! Nå må dere hjelpe meg. Vet ikke hva jeg skal føle. Jeg hadde ultralyd i dag. Var der for å se om eggene hadde vokst. Men så viser seg at jeg er gravid. Og den embryoen som ble satt inn til på fryseforsøk har satt seg fast. Jeg er usikker hvordan jeg skal skrive dette. Prøver så godt jeg kan. 

Jeg var på ultralyd på fredag, og legen hadde tydelig sett noe, men det delte hun ikke med meg. Nå fortalte hun meg at ja, den har vokst. 

Jeg er veldig usikker om den embryoen er da frisk da jeg har gått på hormoner i 10 dager nå😔

Hvor lenge er det siden du hadde fryseforsøket? Rart hun ikke sa noe da hun så den sist. Kunne hun si noe om størrelsen kontra hvor gammel dere tror den er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.4.2018 den 14.41, tuppelene skrev:

Kontroll vel overstått og mange små eggposer har blitt til mange store👍  Egguttak på onsdag. Kjenner jeg gruver meg litt, selvom jeg er tusen ganger roligere nå enn forrige gang. Men gruver meg aller mest til testdagen nå. 

@Agitha æsj så kjedelig at det er liten respons. Krysser fingrene for at gullegget straks kommer🙏

Så bra. All fremgang synes jeg føles som et lite delmål som er nådd. Lykke til med uttak og ventingen frem til testdato 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Hollymolly skrev:

Gratulerer så mye (og håper det virkelig ikke er for tidlig og feil å si mtp på din bekymring). Jeg håper virkelig at alt er i orden og at gratulasjonen ikke er for tidlig å komme med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Hollymolly said:

Blodprøvene vil nok gi mye bedre svar på hva som faktisk skjer, men det må jo være positivt at legen kunne se dette på ultralyd og faktisk se utvikling fra forrige uke. Krysser fingrene for gode resultater i morgen! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL ifbm med det forestående fryseforsøket igjen i dag. Da jeg var der på fredag var det ingenting å se, jeg visste jo det var tidlig, men ble like fullt bekymret for at det ikke ble noe av. I dag hadde slimhinnen blitt noe tykkere og jeg hadde ett egg på 10 mm (på fredag var alle under 5mm). Så det er jo fremgang hvertfall. Skal begynne med eggløsningstester på lørdag. Noen som vet om eggmodningen kan finne på å stoppe opp slik at det ikke blir noe likevel? #altmanbekymrersegfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Juni15 skrev:

Hvor lenge er det siden du hadde fryseforsøket? Rart hun ikke sa noe da hun så den sist. Kunne hun si noe om størrelsen kontra hvor gammel dere tror den er?

Jeg hadde fryseforsøk rett før påsken, så det stemmer i følge testen. 

Hun ble antageligvis like satt ut som meg, da vi så begge to at var noe der. Jeg måtte forte meg for å ta blodprøve( som jeg ikke rakk)  

eneste jeg er redd for er at embryoen er skadet etter 10 dager med høye doser av hormoner😞 får vite mer i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Butter skrev:

Gratulerer så mye (og håper det virkelig ikke er for tidlig og feil å si mtp på din bekymring). Jeg håper virkelig at alt er i orden og at gratulasjonen ikke er for tidlig å komme med. 

Jeg er kjempe redd for at den er skaddet siden jeg Har gått på høyedoser med hormoner i 10 dager. Så jeg er helt knust nå. Hvordan kunne de overse dette?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Hollymolly skrev:

Jeg er kjempe redd for at den er skaddet siden jeg Har gått på høyedoser med hormoner i 10 dager. Så jeg er helt knust nå. Hvordan kunne de overse dette?? 

På et annet forum jeg er på oppdaget de at hun hadde blitt gravid før hormonene. Der hadde de uttak og innsett også. Var ikke før på tidlig ultralyd de så at fosteret var mye eldre enn de trodde.

Der ble nå hvertfall en frisk og flott baby født :-D Men skjønner du er bekymret, tror kanskje klinikken vet mer enn vi her inne i forhold til risiko. 

Men har du hatt mensen/blødning etter fryseforsøket? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Fortunatus skrev:

På et annet forum jeg er på oppdaget de at hun hadde blitt gravid før hormonene. Der hadde de uttak og innsett også. Var ikke før på tidlig ultralyd de så at fosteret var mye eldre enn de trodde.

Der ble nå hvertfall en frisk og flott baby født :-D Men skjønner du er bekymret, tror kanskje klinikken vet mer enn vi her inne i forhold til risiko. 

Men har du hatt mensen/blødning etter fryseforsøket? 

Ja, får vente til i morgen. Håpet kanskje noen hadde gått gjennom dette før. 

Jeg tok blodprøve 1,5 uke før påsken. Fikk mensen 2 dager etter blodprøve viste at det var negativt. Blødde som vanlig i 6 dager. Så dro jeg på påskeferie, og 2 dager inn i påskeferie fikk jeg en kjempe blødning og blødde i 2 dager også ble det av og på i over en uke. Når jeg skulle på skraping, så sa hun at slimhinnen var så tynn at hun anbefalte ikke. Siden jeg blødde uregelmessig så ville hun jeg skulle ta en blodprøve til for å se hvor i syklusen jeg var. Dagen etter blodprøven så blødde jeg igjen og hadde mensensmerter. Ringte klinikken for å høre hva det kunne være. Så sa de at det er mensen, så da kan jeg starte med sprøyter dagen etter😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hollymolly said:

Jeg tok blodprøve 1,5 uke før påsken. Fikk mensen 2 dager etter blodprøve viste at det var negativt. Blødde som vanlig i 6 dager. Så dro jeg på påskeferie, og 2 dager inn i påskeferie fikk jeg en kjempe blødning og blødde i 2 dager også ble det av og på i over en uke. Når jeg skulle på skraping, så sa hun at slimhinnen var så tynn at hun anbefalte ikke. Siden jeg blødde uregelmessig så ville hun jeg skulle ta en blodprøve til for å se hvor i syklusen jeg var. Dagen etter blodprøven så blødde jeg igjen og hadde mensensmerter. Ringte klinikken for å høre hva det kunne være. Så sa de at det er mensen, så da kan jeg starte med sprøyter dagen etter😔

Har ingen erfaring med dette, men krysser fingrene for at alt går bra for deg. Dette må være utrolig sårt og vanskelig 🙁 får helt vondt i magen på dine vegne 😔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det ikke det ene så er det sannelig det andre. :sukk: Hvorfor i alle dager sa hun ikke noe til deg når hun så noe der? Det var utrolig merkelig å la deg fortsette på medisiner dersom hun faktisk trodde at hun så noe. Hva med å sjekke saken nærmere for å bekrefte/avkrefte?! Skjenner jeg ble skikkelig frustrert på dine vegne. Håper virkelig alt er i orden, og lykke til i morgen. :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Butter skrev:

Var på UL ifbm med det forestående fryseforsøket igjen i dag. Da jeg var der på fredag var det ingenting å se, jeg visste jo det var tidlig, men ble like fullt bekymret for at det ikke ble noe av. I dag hadde slimhinnen blitt noe tykkere og jeg hadde ett egg på 10 mm (på fredag var alle under 5mm). Så det er jo fremgang hvertfall. Skal begynne med eggløsningstester på lørdag. Noen som vet om eggmodningen kan finne på å stoppe opp slik at det ikke blir noe likevel? #altmanbekymrersegfor. 

Bra de har utviklet seg da. :) Jeg har ikke opplevd at eggene har sluttet å modne mens jeg gikk på hormoner i hvert fall. Eggene reagerer jo forskjellig, men når de først har begynt å vokse så har de ikke stoppet opp, bare vokst i forskjellig tempo. De store dominerende eggene har liksom tatt over og skviser de minste ut på sidelinjen, slik at de ikke får vokst seg store nok. Var det legen min sa i hvert fall, siden jeg har få egg og det er veldig tydelig i mitt tilfelle at det er det som skjer. Håper de vokser seg store og fine de neste dagene da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hollymolly skrev:

Så rart. Krysser fingrene for deg og at dette går bra 🤞Håper du får klarere svar i morgen, og prøv å tenke positivt! Men høres litt rart ut at klinikken ikke oppdsget og sa fra om dette før. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker alle med uttak/innsett i disse dager masse lykke til 😊 Nå må det komme en strøm av positive resultater her! Jeg er ganske langt nede etter MA forrige uke fortsatt, men prøver å komme meg oppover igjen. Har fortsatt blødninger. Fantastisk oppi det hele å ha verdens beste treåring som holder de verste tunge tankene på avstand, vi er virkelig heldige 💗 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2018 den 8.42, Aaa08 skrev:

Dere som går offentlig- fikk dere tatt noen ekstra prøver? Karyotype f.eks?

I forhold til hva? Da vi mistet i uke 20 ble det foretatt mikroarray som er en grundig analyse av kromosomene. 

http://www.sbu.se/sv/publikationer/SBU-utvarderar/fosterdiagnostik-med-mikroarray-for-utokad-analys-av-kromosomer/

De fant derimot ingenting... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...