Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Sisssi skrev:

Takk for lykkeønskninger😊 ja satser på at dette med sprøyter går seg til. Den er nok ikke så stor som jeg ser for meg heller 😂 men sånn i forhold til fravær fra jobb, så har eg forstått at man blir sykemeldt ved uttak og innsett, gjelder det perioden mellom uttak og innsett også? Og får samboer også sykemelding? Og hvordan blir det med ul timene? Tenker det er greit å vite i forhold til arbeidsgiver 😊

Slik jeg har forstått det får man sykemelding for uttaksdag til og med innsettingsdag. Partner får ikke sykemelding, så der må det avklares med arbeidsgiver i forhold til fravær. UL timer må også avklares, men noen arbeidsgivere gir fri i arbeidstiden hvis det ikke er mulighet til å gjennomføre utenfor arbeidstiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 timer siden, Juni15 skrev:

Slik jeg har forstått det får man sykemelding for uttaksdag til og med innsettingsdag. Partner får ikke sykemelding, så der må det avklares med arbeidsgiver i forhold til fravær. UL timer må også avklares, men noen arbeidsgivere gir fri i arbeidstiden hvis det ikke er mulighet til å gjennomføre utenfor arbeidstiden :)

På uttaksdagen får partner erklæring om at han har hatt time i spesialisthelsetjenesten. Han skal jo også gjøre en jobb den dagen.

Anonymkode: 2170a...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2018 den 11.24, Blomst37 skrev:

VI krysser alt vi kan krysse for at den sitter der i 9 måneder nå🙏🏻🤞🏻❤️

Ja det håper jeg inderlig ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

På uttaksdagen får partner erklæring om at han har hatt time i spesialisthelsetjenesten. Han skal jo også gjøre en jobb den dagen.

Min mann skal ikke gjøre noen jobb, da vi bruker donorsperm. Men regner med at han får fri også. Vil jo gjerne ha ham der både på uttak og innsett, er jo begge to sin baby som forhåpentligvis skal bli laget 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for info :) Vi skal igjennom første forsøk om noen uker, så greit å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt ikke store nok egg, mer sprøyter fram til onsdag og ny UL sjekk da. Fikk vite noe nytt idag som ingen leger har fortalt meg og noe jeg ikke har lest noen plass, og det er at når man ikke får noe egg å sette inn etter egguttak, så teller ikke det forsøket, og man får et 4. forsøk gratis. DET visste jeg ikke! Sikkert noe ALLE vet, men det har gått meg helt hus forbi, så det var jo en gledelig nyhet. Kan ikke forstå at jeg ikke har blitt fortalt dette av noen leger, sykesøstre eller at det har kommet opp på en av mange samtaler. Men en gledelig nyhet da. :)

Noen andre her som merker godt hvor annerledes leger og sykesøstre er når man har vært inn og hatt flere runder med IVF? Første par gangene er alle veldig positive og samtalen går ganske lett. Nå ser alle på meg med litt triste øyne og spør hvordan det går og hvordan jeg føler meg og om det er vanskelig. Når man har snakket med de samme legene og sykesøstrene hundre ganger så er det jo ikke så rart. Ikke noe galt i det altså, er jo bare positivt at de er sympatiske, men bare la så godt merke til det idag. Er jo 3. runde på 5 måneder, så de vet vel hvem jeg er nå...hun gamle kjærringa med gamle støvete egg. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll vel overstått og mange små eggposer har blitt til mange store👍  Egguttak på onsdag. Kjenner jeg gruver meg litt, selvom jeg er tusen ganger roligere nå enn forrige gang. Men gruver meg aller mest til testdagen nå. 

@Agitha æsj så kjedelig at det er liten respons. Krysser fingrene for at gullegget straks kommer🙏

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tuppelene skrev:

Kontroll vel overstått og mange små eggposer har blitt til mange store👍  Egguttak på onsdag. Kjenner jeg gruver meg litt, selvom jeg er tusen ganger roligere nå enn forrige gang. Men gruver meg aller mest til testdagen nå. 

@Agitha æsj så kjedelig at det er liten respons. Krysser fingrene for at gullegget straks kommer🙏

Bra det gikk bra på kontroll :-)

Her gikk det også bra, blir innsett neste mandag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tuppelene skrev:

Så bra å høre. :) Masse lykke til på onsdag, det går nok helt fint. Synes også testdagen er den verste, og de to ukene med ventetid er uutholdelig til tider. :bond: Takk for det. Satser på at fredag blir den store egguthentingsdagen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fortunatus skrev:

Bra det gikk bra på kontroll :-)

Her gikk det også bra, blir innsett neste mandag. 

Så bra👏🏼 Fy søren jeg er så spent!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Agitha skrev:

Så bra å høre. :) Masse lykke til på onsdag, det går nok helt fint. Synes også testdagen er den verste, og de to ukene med ventetid er uutholdelig til tider. :bond: Takk for det. Satser på at fredag blir den store egguthentingsdagen. :) 

Takk😊 Ja fredag må være din dag😉🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på kontroll og sprøyteopplæring. Skal begynne med Puregon på onsdag, syklusdag 9. Skal på kontroll igjen neste tirsdag. I etterkant kom jeg til å tenke på at min naturlige eggløsning er samme dag som kontroll. Kommer eggløsning til å bli utsatt pga medisinene jeg går på, eller skulle jeg hatt en sprøyte som hemmer eggløsning i tillegg til Puregon?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Agitha skrev:

Fortsatt ikke store nok egg, mer sprøyter fram til onsdag og ny UL sjekk da. Fikk vite noe nytt idag som ingen leger har fortalt meg og noe jeg ikke har lest noen plass, og det er at når man ikke får noe egg å sette inn etter egguttak, så teller ikke det forsøket, og man får et 4. forsøk gratis. DET visste jeg ikke! Sikkert noe ALLE vet, men det har gått meg helt hus forbi, så det var jo en gledelig nyhet. Kan ikke forstå at jeg ikke har blitt fortalt dette av noen leger, sykesøstre eller at det har kommet opp på en av mange samtaler. Men en gledelig nyhet da. :)

Noen andre her som merker godt hvor annerledes leger og sykesøstre er når man har vært inn og hatt flere runder med IVF? Første par gangene er alle veldig positive og samtalen går ganske lett. Nå ser alle på meg med litt triste øyne og spør hvordan det går og hvordan jeg føler meg og om det er vanskelig. Når man har snakket med de samme legene og sykesøstrene hundre ganger så er det jo ikke så rart. Ikke noe galt i det altså, er jo bare positivt at de er sympatiske, men bare la så godt merke til det idag. Er jo 3. runde på 5 måneder, så de vet vel hvem jeg er nå...hun gamle kjærringa med gamle støvete egg. :fnise:

Ohhh nei, det var kjedelig å høre.. jeg skal på UL imorgen, så håper jeg det har blitt noe egg. Har hatt så vondt i magen i flere dager nå.. får nesten ikke sove😣 

i det privat så regnes det som en forsøk når man har egguttak. Uansett om det blir befrukting eller ikke.. og det andre som er kjipt i private er at de nekter å sette inn 2 egg😑 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tuppelene skrev:

Så bra🙌🏼 Lykke til på onsdag🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å høre hvordan det går med dere alle sammen!

Etter to innsett (ett fersk og ett frys) uten å bli gravid, valgte legen i dag å henvise meg til lapraskopi med sanering av endometriose. Han sa også at jeg måtte være forberedt på å kanskje fjerne den ene egglederen hvis den var tett. Litt skummelt dette her, men det sies jo at det er bedre prognoser etter operasjon, så det er vel verdt et forsøk😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Hollymolly skrev:

Ohhh nei, det var kjedelig å høre.. jeg skal på UL imorgen, så håper jeg det har blitt noe egg. Har hatt så vondt i magen i flere dager nå.. får nesten ikke sove😣 

i det privat så regnes det som en forsøk når man har egguttak. Uansett om det blir befrukting eller ikke.. og det andre som er kjipt i private er at de nekter å sette inn 2 egg😑 

Setter de ikke inn 2 på privat?? Det visste jeg ikke😳. På riks fikk jeg beskjed om at man kan velge når man er 38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Livi skrev:

Etter to innsett (ett fersk og ett frys) uten å bli gravid, valgte legen i dag å henvise meg til lapraskopi med sanering av endometriose. Han sa også at jeg måtte være forberedt på å kanskje fjerne den ene egglederen hvis den var tett. Litt skummelt dette her, men det sies jo at det er bedre prognoser etter operasjon, så det er vel verdt et forsøk😳

Uff masse lykke til!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Livi skrev:

Ja, ganske skummelt å fjerne egglederen. Men hvis det hjelper, så er det ingenting som er bedre. Må lese hva lapraskopi er. Har selv hatt en fersk og en fryseforsøk uten å lykkes😏

Endret av Hollymolly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blomst37 skrev:

Setter de ikke inn 2 på privat?? Det visste jeg ikke😳. På riks fikk jeg beskjed om at man kan velge når man er 38.

Iallfall ikke der jeg går. Jeg fylte 37 for noen mnd siden.. men de sa sjansen er større at en setter seg fast enn 2. Også har de ikke lyst til å bruke 2 fine egg, sjansen er større å fryse dem dag 5. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...