Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 time siden, Kungfumamma skrev:

Hausken har vært helt supre. De har veldig fokus på å være tilgjengelig, lett å nå, særlig på mail. Og de ringer alltid tilbake innen kort tid. Ingen spørsmål er for dumme. De tok meg på alvor og ga meg en mye bedre individuell oppfølging enn riksen synes jeg da. Nå sitter jo spiren og jeg har stor tro på at det handler om at Hausken reduserte stressnivået minutt betraktelig. 

Åh gratulerer så mye!🤩👏🏻

Takk for svaret💝. Samme inntrykk har vi også fått når vi var der på samtale👌🏻. Vi gleder oss veldig. 

Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har man vært på ultralyd. Var to egg som hadde grei størrelse, men fortsatt ikke store nok, så ble satt på Bemfola i helgen sammen Menopur og Orgalutran som jeg går på fra før. Tilbake på ny UL på mandag. Kanksje egguttak onsdag. 

Du vet du ligger dårlig an når legen spør deg hvordan du stiller deg til eggdonasjon. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kokokos skrev:

Hei! Noen som kan fortelle når og hvor ofte har man normalt kontroll etter sprøytestart på Menopur?

Jeg var på første UL 6 dager etter jeg startet på Menopur. Andre ultralyd var etter 8 dager. Også tredje etter 10 dager. Hvor mange kontroller man må ha avhenger sikkert av hvor store eggene har rukket å bli for hver gang, så noen må kanskje på kontroll 2 ganger mens andre flere. Jeg gikk på andre sprøyter underveis også, så var ikke kun på Menopur hele den tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Agitha skrev:

Da har man vært på ultralyd. Var to egg som hadde grei størrelse, men fortsatt ikke store nok, så ble satt på Bemfola i helgen sammen Menopur og Orgalutran som jeg går på fra før. Tilbake på ny UL på mandag. Kanksje egguttak onsdag. 

Du vet du ligger dårlig an når legen spør deg hvordan du stiller deg til eggdonasjon. :sukk:

Hvor lenge har du gått på sprøyter da?

jeg startet på lørdag, og hadde ultralyd i dag. Legen sa siden jeg fortsatt hadde litt mensen, så ligger jeg litt etter og må gå på sprøyter til tirsdag. Også kanskje egguthenting på torsdag/fredag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hollymolly skrev:

Hvor lenge har du gått på sprøyter da?

jeg startet på lørdag, og hadde ultralyd i dag. Legen sa siden jeg fortsatt hadde litt mensen, så ligger jeg litt etter og må gå på sprøyter til tirsdag. Også kanskje egguthenting på torsdag/fredag.. 

Jeg startet også på lørdag og hadde ultralyd idag. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Agitha skrev:

Jeg startet også på lørdag og hadde ultralyd idag. :) 

Hehe, vi ligger akkurat likt ja. Blir spennende å se hva det blir til.. blir lei meg hvis jeg må avslutte denne runden med nesten ikke noe egg☹️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.4.2018 den 19.25, Fortunatus skrev:

Jepp. Snakket med de i slutten  av februar om at jeg skulle få plass i april, så har allerede ventet en mnd. Men mensen var jo en  uke forsinket nå :-/

Tenker jeg ringer på onsdag hvis jeg ikke hører noe før den tid. Har bare sendt de en mld i minjournal.

Hvordan gikk det, har du fortsatt plass i april?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å se på UL i dag (fryseforsøk, er på letrozol for å få eggløsning). Visste jo det var tidlig, syklusdag 9 bare. Fikk beskjed fra sykehuset om ny ul til tirsdag, men rakk ikke å få ringt legen før de stengte, så håper virkelig de har ledig time til tirsdag når jeg ringer til mandag. Håper også virkelig at grunnen til at kngenting å se er at det er tidlig og ikke at det ikke blir noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppelene skrev:

Hvordan gikk det, har du fortsatt plass i april?

Ja! :-D Skal på kontroll på mandag og sjekke slimhinna. Så skuldrene sank 10 hakk etter telefonsamtalen med riksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fortunatus skrev:

Ja! :-D Skal på kontroll på mandag og sjekke slimhinna. Så skuldrene sank 10 hakk etter telefonsamtalen med riksen. 

Så utrolig bra👏🏼 Mandag er dagen for gode tilbakemeldinger😉 det er jeg sikker på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hollymolly skrev:

Hehe, vi ligger akkurat likt ja. Blir spennende å se hva det blir til.. blir lei meg hvis jeg må avslutte denne runden med nesten ikke noe egg☹️

Nei la oss håpe det ikke skjer. I og med at dette er siste runde så hadde det ihvertfall vært greit å få noe å sette inn, for da har man tross alt en liten sjanse. Var så utrolig kjedelig første gangen da det ikke var et eneste egg å sette inn. Da er liksom alt håp ute før man i det hele tatt får prøvd. Du hadde vel samme opplevelse du også med umodne egg. Det er så frustrerende! Jeg skal være fornøyd om det blir ett, så lenge det blir noe å sette tilbake skal jeg ikke klage. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Blomst37 skrev:

Åh gratulerer så mye!🤩👏🏻

Takk for svaret💝. Samme inntrykk har vi også fått når vi var der på samtale👌🏻. Vi gleder oss veldig. 

Hvor langt er du på vei?

Mye kan skje ennå, jeg er bare 5+4, men etter 4 år med bare negative tester så satser vi på at det sitter nå 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tenkte eg skulle hive meg rundt å bli medlem her 😊 Vi skal i gang med ivf for første gang nå i mai. Mannen min er steril så vi visste vi måtte ha donor og bestemte oss for å prøve inseminasjon på Hausken, men på fertilitetsjekken så de at eg har alt for mange eggposer og ingen eggløsning, ihvertfall ikke denne måneden. De sa vi kunne forsøke med inseminasjon og hormoner, men at suksessraten er mye høyere med ivf. Så da bestemte vi oss for det og skal kjøpe en 3 pakk 😊 syns det er kjempe skummelt og gruer meg masse til sprøytene, men regner med eg blir vant til det etterhvert 😅  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, tuppelene skrev:

Så utrolig bra👏🏼 Mandag er dagen for gode tilbakemeldinger😉 det er jeg sikker på. 

Ja, de andre fryseforsøkene har kontrollene gått helt fint :-)

Skal du også til pers på mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fortunatus skrev:

Ja, de andre fryseforsøkene har kontrollene gått helt fint :-)

Skal du også til pers på mandag?

Ja, ny kontroll på mandag siden eggposene var litt små på torsdag. Men han regnet med eggløsningssprøyte på mandag, så vi får krysse fingrene for det🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Sisssi skrev:

Hei. Tenkte eg skulle hive meg rundt å bli medlem her 😊 Vi skal i gang med ivf for første gang nå i mai. Mannen min er steril så vi visste vi måtte ha donor og bestemte oss for å prøve inseminasjon på Hausken, men på fertilitetsjekken så de at eg har alt for mange eggposer og ingen eggløsning, ihvertfall ikke denne måneden. De sa vi kunne forsøke med inseminasjon og hormoner, men at suksessraten er mye høyere med ivf. Så da bestemte vi oss for det og skal kjøpe en 3 pakk 😊 syns det er kjempe skummelt og gruer meg masse til sprøytene, men regner med eg blir vant til det etterhvert 😅  

Hei! Spennende prosess dette her også! Sprøytene er ikke noe å grue seg for, veldig lett og ikke noe vondt ! Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
17 timer siden, Kungfumamma skrev:

Mye kan skje ennå, jeg er bare 5+4, men etter 4 år med bare negative tester så satser vi på at det sitter nå 😀

VI krysser alt vi kan krysse for at den sitter der i 9 måneder nå🙏🏻🤞🏻❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sisssi skrev:

Hei og velkommen. :) Dere har en spennende tid i møte. Det er en tøff prosess å må igjennom, men absolutt verd det, uansett hva utfallet blir. Sprøytene er ikke noe å grue seg til. De er ikke vonde, men det kan være litt vanskelig sånn mentalt sett å sette på seg selv første gangen. Men etter et par ganger så går det av seg selv uten problemer. Jeg hadde ekstrem sprøyteskrekk før jeg startet med dette, og trodde aldri jeg skulle klare det, men det gikk helt fint. Så hvis jeg klarte det så klarer alle det. :laugh: Noen lar jo partneren sin gjøre det, så det er jo også et alternativ. Ønsker deg masse lykke til framover, og håper dere får ønsket deres oppfylt. :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er kjedelig å la partneren sin sette sprøyte er at når man skal på hyttetur/reise så er det vanskelig å sette sprøyte på seg selv, fordi man har nesten glemt hvordan🙄 

Men etter par dager med øving, så jeg er inn i det igjen🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger😊 ja satser på at dette med sprøyter går seg til. Den er nok ikke så stor som jeg ser for meg heller 😂 men sånn i forhold til fravær fra jobb, så har eg forstått at man blir sykemeldt ved uttak og innsett, gjelder det perioden mellom uttak og innsett også? Og får samboer også sykemelding? Og hvordan blir det med ul timene? Tenker det er greit å vite i forhold til arbeidsgiver 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...