AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #1 Skrevet 24. november 2017 Hei. Som ung var jeg alltid så usikker, trodde ikke jeg var verdt noe og hadde det litt vanskelig på hjemmefronten. Utviklet anoreksia når jeg var 5-6 år og det fulgte meg gjennom oppveksten. Men alle trodde jeg var naturlig tynn siden jeg alltid hadde vært det. Fikk litt hjelp i 16 års alderen, men stoppet det selv. Nå er jeg 25, og jeg hater meg selv. Jeg føler jeg er så stygg og at ingenting med meg er godt nok. Jeg gruer meg til jeg og kjæresten skal på ferie og jeg må gå i bikini. Jeg gruer meg til å ha sex med han fordi jeg føler meg så ufattelig ekkel, tynn og tykk på samme tid. På bilder av meg selv ser jeg hvor jævlig jeg ser ut i overkroppen, ryggvirvlene vises, hoftebeina, ribbeina og skulderbein. Underkroppen er mer fettete og klumpete... Jeg føler meg rett og slett tynn og tykk på samme tid!! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, føler meg så forferdelig stygg.. Jeg er forresten 162 cm høy og veien 46 kg. Anonymkode: b7f83...7f4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #2 Skrevet 24. november 2017 Du er veldig tynn, så du har ingen grunn til å tenke at du er tykk og tynn. Du er bare tynn. Jeg ville begynt å trene mer, særlig styrke. Og spise mer samtidig. Da vil du bli kvitt den "knoklete kroppen", uten at du blir tykk på noen som helst måte. Mulig du vil føle deg strammere faktisk, fordi muskler er harde, og gir en definert og flott kropp. Men husk, jenter SKAL ha en del kroppsfett. Det er viktig at du følger med på menstruasjonssyklusen din, hvis den er uregelmessig eller forsvinner helt, så drar du til legen. Kan hende den lave vekten gjør at du går rundt med for lite østrogen i kroppen, og det er ikke bra over tid. Da vil legen vurdere om du bør ta tilskudd før vekten din er mer på plass. Du bør MINST ha BMI på over 18,5. Anonymkode: 9f4f8...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #3 Skrevet 24. november 2017 Du bør få hjelp for dette. Ta det opp med fastlegen din med en gang. At du fikk litt behandling i tenårene hjelper ikke din situasjon nå. Ikke kast bort ungdommen din på disse tankene, livet er mer verdifullt enn at du skal stå foran speilet og hate kroppen din. Oppsøk hjelp. Anonymkode: 41728...88d 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #4 Skrevet 24. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er veldig tynn, så du har ingen grunn til å tenke at du er tykk og tynn. Du er bare tynn. Jeg ville begynt å trene mer, særlig styrke. Og spise mer samtidig. Da vil du bli kvitt den "knoklete kroppen", uten at du blir tykk på noen som helst måte. Mulig du vil føle deg strammere faktisk, fordi muskler er harde, og gir en definert og flott kropp. Men husk, jenter SKAL ha en del kroppsfett. Det er viktig at du følger med på menstruasjonssyklusen din, hvis den er uregelmessig eller forsvinner helt, så drar du til legen. Kan hende den lave vekten gjør at du går rundt med for lite østrogen i kroppen, og det er ikke bra over tid. Da vil legen vurdere om du bør ta tilskudd før vekten din er mer på plass. Du bør MINST ha BMI på over 18,5. Anonymkode: 9f4f8...ed4 Jeg trener 4 ganger i uken. Relativt hard styrke, føler ikke kroppen blir strammere. Får derrimot helt panikk når lårene blir bredere fordi jeg trener en del rumpe og lår. Jeg vil ikke dra til legen.. Vet ikke hva jeg skal si til han. Jeg vil ha hjelp og samtidig ikke, jeg vil ha hjelp fordi jeg er lei av å føle det slik og jeg vil ikke ha hjelp fordi jeg ikke vil bli tykkere. ts Anonymkode: b7f83...7f4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #5 Skrevet 24. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg trener 4 ganger i uken. Relativt hard styrke, føler ikke kroppen blir strammere. Får derrimot helt panikk når lårene blir bredere fordi jeg trener en del rumpe og lår. Jeg vil ikke dra til legen.. Vet ikke hva jeg skal si til han. Jeg vil ha hjelp og samtidig ikke, jeg vil ha hjelp fordi jeg er lei av å føle det slik og jeg vil ikke ha hjelp fordi jeg ikke vil bli tykkere. ts Anonymkode: b7f83...7f4 Ts, du må faktisk ha hjelp. Eller har du lyst å ha det sånn som dette i 20 år til? Bli voksen og slutt å motarbeid deg selv å søk hjelp. Det er sykdommen som gjør at du føler deg tykk, for i følge vekta de er du langt i fra det. Du vil aldri bli fornøyd med deg selv om du ikke får fikset psyken. Og tro meg, verden er en mye finrre plass når man er frisk. Så søk hjelp. Nå. Anonymkode: 27fb8...34a 1
Blod Skrevet 25. november 2017 #6 Skrevet 25. november 2017 Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Lykke til, Blod, mod 1
Fremhevede innlegg