AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #1 Skrevet 24. november 2017 I én uke har jeg hatt en følelse av klump i halsen. Den blir ikke borte uansett hva jeg gjør. Har prøvd å kaste opp, "rape" den opp, svelge store porsjoner med mat og drikke mye. Av og til kjennes det ut som om den er på vei ned, men plutselig så er den på plass igjen. Det er litt bedre når jeg våkner om morgenen, men så kommer følelsen tilbake etter en time eller to. Uten om det er den konstant. Sliter også med oppgulp og sure oppstøt i forbindelse med dette. Har lest litt og kjenner meg igjen i spiserørkramper. Er det noen her som har det, og som kan beskrive hvordan de opplever det? Eventuelt noen som har de samme symptomene, men en annen diagnose? Skal jeg se det an en uke til, og så gå til legen? Har så lyst til å utsette det så lenge jeg kan, ettersom jeg sliter med bekymringsangst og helseangst i tillegg. Må legge til at jeg har hatt en slik følelse før, men da gjerne etter at jeg har svelget tabletter. Får da en følelse av at de sitter fast i svelget, og følelsen kan sitte i en dag eller to, før jeg endelig greier å "svelge" den bort. Anonymkode: 1da75...646
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #2 Skrevet 24. november 2017 Dette høres ut som noe psykisk. Jeg vet at angst kan skape følelsen av å ha en klump i halsen. Har en lege kikket nedi der? Anonymkode: 10333...cdf
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #3 Skrevet 24. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette høres ut som noe psykisk. Jeg vet at angst kan skape følelsen av å ha en klump i halsen. Har en lege kikket nedi der? Anonymkode: 10333...cdf Takk for svar, har vært inne på tanken, men får man smerter i rygg og bryst (spiserøret) av det? Har ikke vært hos legen enda. Sliter sånn med angst og frykt rundt sykdommer. Ts Anonymkode: 1da75...646
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 Ville tatt opp dette med legen. Har hatt det lignende selv og startet opp med Somac som jeg synes funker veldig fint 😊 Anonymkode: eeaac...11e
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 Har det slik selv. Har angst og magekatarr/refluks. Spiserørsbrokk kan det muligens også være. Jeg ville prøvd redugas og gaviscon fra apoteket (reseptfritt). Anonymkode: 2c357...7a1
Duff Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 snakk med legen så får du eliminert det som ikke er iallefall. Angst for klump i halsen og brystet, veldig ubehagelig og ikke minst vanskelig å spise og drikke.
Gjest HEB1234 Skrevet 30. november 2017 #7 Skrevet 30. november 2017 Jeg får den samme følelsen med en gang jeg har halsbrann. Pleier å drikke én eller to pakker med Samarin, så går det over på flekken! :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå