AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #1 Skrevet 24. november 2017 Jeg har hatt angst så lenge jeg kan huske, og gått i terapi i over 10 år. Prøvd ulike medisiner, eksponeringsterapi, kognitiv terapi, psykoterapi, mindfullness uten virkning. Har noen prøvd alternative metoder for å bli bedre og har tips? Er det håp? Per i dag har jeg generell angst, panikkangst og sosial angst, så i bunn og grunn får jeg bare fred når jeg sover. Er veldig sliten. Anonymkode: 9bc7b...c21
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #2 Skrevet 24. november 2017 Prøvd å glemme angsten og bare vite at det er en illusjon neste gang hodet finner på noe slike fantestreker med deg? For meg hjelper det å komme meg ut. Spessielt i naturen. Bare lytte på lydene, se og gå. Stoppe opp og bruke sansene mine. Mens jeg har lagt angsten igjen hjemme. Kanskje man bygger en stor dørterskel ved å ha angst for dette. Da er det veldig viktig å komme over den dørterskelen ASAP. Føler jeg sosial angst. Vet jeg at jeg må ut og prate med folk fort. Før dette vokser og dørterskelen med. Bare å trene opp angsten sin og gjøre det stikk motsatte av hva den skal lure deg til å tro. Gjenkjenne angsten og si NEI til den! Anonymkode: 3a13b...bc2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #3 Skrevet 24. november 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøvd å glemme angsten og bare vite at det er en illusjon neste gang hodet finner på noe slike fantestreker med deg? For meg hjelper det å komme meg ut. Spessielt i naturen. Bare lytte på lydene, se og gå. Stoppe opp og bruke sansene mine. Mens jeg har lagt angsten igjen hjemme. Kanskje man bygger en stor dørterskel ved å ha angst for dette. Da er det veldig viktig å komme over den dørterskelen ASAP. Føler jeg sosial angst. Vet jeg at jeg må ut og prate med folk fort. Før dette vokser og dørterskelen med. Bare å trene opp angsten sin og gjøre det stikk motsatte av hva den skal lure deg til å tro. Gjenkjenne angsten og si NEI til den! Anonymkode: 3a13b...bc2 Jeg prøver såklart å fortelle meg at det bare er hodet som tuller med meg, men de kroppslige symptomene blir så sterke og jeg "blacker ut" mer eller mindre.. Jeg trener stadig på angsten, men opplever aldri at den avtar annet enn naturlige svingninger etter dagsform. Anonymkode: 9bc7b...c21
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #4 Skrevet 24. november 2017 Jeg sliter med noe av det samme, men hos meg er det en spesifikk fobi jeg ikke blir kvitt og som jeg ikke klarer å mestre uansett hva jeg prøver. Jeg har forsøkt mye av det samme som deg, og er helt utslitt av det!! Jeg vet det ikke er mye til hjelp, men det kan kanskje være en trøst at det er flere av oss. Det var i alle fall en trøst for meg å se at du skrev det du gjorde, for jeger så lei meg for at jeg 1. har angstlidelse og 2. ikke «får til» å mestre angsten Anonymkode: 82378...24b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå