Einus Skrevet 25. november 2017 #21 Del Skrevet 25. november 2017 De bilene som har lock funksjon, har et fortrinn. Med "lock" funksjonen inne så låser man firehjulstrekk systemet, slik at når du trykker på bremsen, så låses alle hjul likt, og dette kan være avgjørende om man må snike seg ned en bakke og holder seg inntil veikanten som oftest har best grep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 25. november 2017 #22 Del Skrevet 25. november 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Audi Quattro, en av de første "ordinære" 4x4 bilene pleide å ha dobbelt så høye forsikringspremier på firehjulsdrift som fremhjulsdrift - fordi folk glemmer at det er glatt når de har god fremdrift. Bremsing derimot er lik for alle. Det er klart dekk er svært avgjørende, men det er likt for alle biler. Anonymkode: e27b6...28c I 1972 kom Subaru med sin Leone stasjonsvogn, det første firehjulsdrevne kjøretøy med valgbar firehjulstrekk som ble serieprodusert i stor skala. I 1980 presenterte Audi sin Quattro, med permanent firehjulstrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå