AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #1 Skrevet 23. november 2017 Det ligger en del jobber på kundesenter på Nav.no og Finn.no. Hvordan er disse jobbene? Lønn? Vurderer søke på en med innkommende samtaler (ikke telefonsalg). Jeg hører ofte mye negativt om disse jobbene, men har aldri snakket med noen som har jobbet på et slikt sted. Jeg trenger litt erfaringer, både positive og negative. Anonymkode: 4a6dc...563
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #2 Skrevet 23. november 2017 Det er helt greit, men det kommer helt an på hvor det er. Kundesenteret til parkeringsselskaper (les: folk som klager på bøter) og inkassobyråer (les: folk som ikke vil betale regninger) er garantert kjipere enn kundeservice hos feks en nisjebutikk. Du bør være normalt hyggelig å prate med, klare å forstå folk som formulerer seg dårlig (eller på dårlig norsk), og ikke hisse deg opp over dumme spørsmål. Og ikke fyre deg opp selv om den i andre enden tømmer seg på deg. Hvis det er en plass med en mindre, men stødig kundebase, kan det være ganske hyggelig. Anonymkode: 22504...190 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #3 Skrevet 23. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt greit, men det kommer helt an på hvor det er. Kundesenteret til parkeringsselskaper (les: folk som klager på bøter) og inkassobyråer (les: folk som ikke vil betale regninger) er garantert kjipere enn kundeservice hos feks en nisjebutikk. Du bør være normalt hyggelig å prate med, klare å forstå folk som formulerer seg dårlig (eller på dårlig norsk), og ikke hisse deg opp over dumme spørsmål. Og ikke fyre deg opp selv om den i andre enden tømmer seg på deg. Hvis det er en plass med en mindre, men stødig kundebase, kan det være ganske hyggelig. Anonymkode: 22504...190 Tak for svar! Det sto ikke hvilket firma dette var. Som arbeidsledig kan jeg jo ikke velge og vrake, så tror jeg slenger inn en søknad. Vet du hva gjennomsnittelig lønn er? Anonymkode: 4a6dc...563
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #4 Skrevet 23. november 2017 Jeg har jobbet med innkommne samtaler. Det var en helt ok jobb. Noen sure kunder, men flest greie. Lønnen var helt overkommelig, ca 180kr i timen pluss tillegg. Kunne gjerne hatt en sånn jobb igjen. Det er noe helt annet enn telefonsalg, her ringer faktisk kunden til deg og ikke omvendt. Anonymkode: a49ed...582 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #5 Skrevet 23. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt greit, men det kommer helt an på hvor det er. Kundesenteret til parkeringsselskaper (les: folk som klager på bøter) og inkassobyråer (les: folk som ikke vil betale regninger) er garantert kjipere enn kundeservice hos feks en nisjebutikk. Anonymkode: 22504...190 Dette er veldig sant. Jeg har tidligere jobbet på kundeservice hos mobiloperatører, og du vil ikke tro hvor ufyselige folk blir når mobilen deres ikke fungerer (les: som regel fordi de ikke har betalt regninger). Nå jobber jeg på kundeservice hos en bedrift som lager bildeprodukter, og det er en helt annen verden. Hos begge mobiloperatørene jeg jobbet hos var det en enorm utskifting av personalet, og du møtte sjeldent noen på første linje som hadde jobbet der lenger enn et år. Nå jobber jeg nesten kun med folk som har vært der i 3-4 år. Det sier vanvittig mye om arbeidsmiljøet, og er noe jeg ville spurt om på et eventuelt intervju. Det er fremdeles en kjip jobb, men jeg slipper drapstrusler og å bli kjeftet ut daglig. Det er fremdeles frustrerte kunder daglig som tar det ut på oss, og kunder som klarer å rote seg inn i situasjoner som du aldri har vært borti før. Når det gjelder lønn så kan det oppsummeres enkelt: du vil aldri bli rik av å jobbe på kundeservice. Jeg har hatt mellom 150 og 158kr/t hos tre forskjellige firmaer. Anonymkode: 2bfde...4ea
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #6 Skrevet 23. november 2017 Jeg stortrivdes på kundesenter. Skulle bare jobbe der en kort stund, men likte meg så godt at jeg ble i 7 år. Viktig at det er et seriøst firma, og at du er glad i å snakke med folk. Å håndtere vanskelige kunder lærer man seg. Det er nesten ekstra kjekt med de samtalene der folk ringer inn sure, men er godt fornøyd når man legger på, fordi man har forklart godt, og/eller løst kundens problem. For mange, også for meg, åpner det seg ofte muligheter andre steder i firmaet om man gjør en god jobb. Mange i mitt firma begynte på kundesenteret, og har nå gode stillinger. Jeg har fremdeles flere av mine kolleger fra kundesenteret som kolleger, selv om jeg har avansert, for det har de også. Anonymkode: fd98e...6df 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #7 Skrevet 23. november 2017 Det verste er når du egentlig er enig med kunden, men pga firmaets regler må du stå på ditt og ikke gi etter. Det suger. Jeg jobbet mye med reklamasjoner. Firmaet hadde betingelser der de hadde sikret seg i huet og ræva. Kom du innenfor kriteriene slik at du hadde rett på erstatning var vi ikke vanskelige (og mange takket og var storfornøyd med servicen), men om du ikke innfridde kriteriene.. Sorry mac. Bestemora di kunne dødd og huset brent ned, men punkt 3a er ikke oppfylt, så takk til deg og lykke til videre. Det var ikke alltid like kult. Man har jo sympati med folk. Du kan ikke være helt steinansikt i en sånn jobb. Eller kanskje det er nettopp det man bør være, skikkelig careface. Farlig å ta med seg jobben og utskjelling hjem. Anonymkode: 22504...190
Tibbie Skrevet 23. november 2017 #8 Skrevet 23. november 2017 Jeg har jobbet med det. Tro meg, uansett hvilken plattform det er på, så får du telefoner av idiotiske mennesker som skal kjefte på deg uten at du fortjener det. Så er du sjenert eller veldig sensitiv, så passer det kanskje ikke kjempebra. Ellers er det en helt ok jobb Jeg ble litt lei siden dagene ble for like. Men til at du er litt desperat, så er dette absolutt ikke en av verstingjobbene. Mener at jeg fikk 179 kr i timen eller noe. Da var jeg 25 år, så om du er dobbelt så gammel som meg, så får du neppe samme lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå