Gå til innhold

Backpacke i Jakarta

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heihei!  

Vi er en reisegruppe på 12 personer som skal til Indonesia på backpacking tur. Vi har flybilletter til Jakarta og skal være der i ca 10 dager om jeg husker rett. 

Vi har veldig lyst til og treffe noen urfolk, noen som vet hvordan vi kan få fikset det?

Har dere eventuelt tips til et sted vi kan dra med buss/tog eller noe som ikke er for langt unna jakarta, men med muligheter for å gjøre noe? 

Vi er også interessert i å dra til regnskogen, møte lokale mennesker, se historiske steder.  Kanskje dere har noe tips?
Har dere noe tips til billig overnatting blir det også tatt godt imot! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er spent på om noen at testet dette ut. Veldig varm, lummert, tett trafikkert, litt småhissige innbyggere som ikke er keen på europeere. Man bør ha sjåfør og være forsiktig i mange deler av byen. Og hva opplever man der? Aner ikke om der er severdigheter i det hele tatt. (nå svartmaler jeg, og det skyldes ikke at jeg har vært der men kjenner folk som bor der) Hva mener du med urfolk? I en millionby? Der er indonesere, og det er det.

Anonymkode: b40f1...690

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er spent på om noen at testet dette ut. Veldig varm, lummert, tett trafikkert, litt småhissige innbyggere som ikke er keen på europeere. Man bør ha sjåfør og være forsiktig i mange deler av byen. Og hva opplever man der? Aner ikke om der er severdigheter i det hele tatt. (nå svartmaler jeg, og det skyldes ikke at jeg har vært der men kjenner folk som bor der) Hva mener du med urfolk? I en millionby? Der er indonesere, og det er det.

Anonymkode: b40f1...690

Du har nok flere urfolk stammer i Indonesia, men neppe noen av de som holder til i Jakarta.

Skrevet

Jeg ville nok gjerne reist til Yogyakarta, på samme øy. Det er ganske nær to veldig fine severdigheter; Borobodur og Prambanan. Det er jo og mange vulkaner dere kan se på øya. Jeg har ikke vært der selv, men har iallefall hørt at Yogyakarta er koseligere enn Jakarta, og at Jakarta er en veldig stor og masete storby.

Skrevet

Jakarta er farlig, være forsiktig.

mye kulere reis her:

PNG Kokoda trail.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...