Gå til innhold

Vondt mellom rompeballene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et pinlig problem

Jeg har så enormt vondt mellom rompeballene hvis jeg sitter lenge. Det stikker og svir; og jeg må bytte stilling hele tiden. Det er egentlig verst i det jeg reiser/løfter meg eller en side av rompen opp. 

Det såre området ligger ovenfor anus, og kjennes ut som en liten strek/byll. Det er ømt og litt tørt 

Jeg er student og må sitte mye i løpet av dagen. 

Nettopp flyttet til utlandet så vet ikke helt hvordan jeg kan få forklare dette til helsepersonell. Noen andre som har opplevdt noe lignende. 

Anonymkode: a6b89...e5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bestille deg tolk og ha med til legen. Mest sannsynlig en byll du må fjerne, ofte kalt tvilling.

Anonymkode: cc264...ffd

Skrevet

Tror det er det som kalles hermoider.
Det er fordi du sitter feil på do, eller om du sitter mye det skjer. :) 
Anbefaler å skifte sittestilling på do, hjalp meg. 
Har ikke lenger problemer når jeg sitter etter at jeg endret måten jeg sitter på do. 

Anonymkode: a9ec2...6c5

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et pinlig problem

Jeg har så enormt vondt mellom rompeballene hvis jeg sitter lenge. Det stikker og svir; og jeg må bytte stilling hele tiden. Det er egentlig verst i det jeg reiser/løfter meg eller en side av rompen opp. 

Det såre området ligger ovenfor anus, og kjennes ut som en liten strek/byll. Det er ømt og litt tørt 

Jeg er student og må sitte mye i løpet av dagen. 

Nettopp flyttet til utlandet så vet ikke helt hvordan jeg kan få forklare dette til helsepersonell. Noen andre som har opplevdt noe lignende. 

Sacral cyste er internasjonalt. Da vet de hvor problemet sitter. Er det det du har, så blir du ikke kvitt vondtet før du har fått legehjelp.

Anonymkode: b3839...726

Skrevet

Prøv med sinksalve i området en ukes tid. Kan være et rift/sprekk. Kjenner du en kul/byll så oppsøker du lege for en sjekk.

Anonymkode: 22b07...9a4

Skrevet

Hemorider er det ikke, da jeg vet godt hva det er :) 

Jeg falt også på rumpa under en sportsaktivitet for en 5-6 uker siden. Er litt usikker på om dette har en sammenheng eller om det er helt tilfeldig at de startet nokså likt. Jeg husker ikke hva som kom først. 

Smertene er verst hvis jeg har måttet sitte uten ryggstøtte feks på krakk, og derfor hatt dårlig holdning og lent meg mye fremover. 

Jeg får ta meg en tur til legen og se om jeg klarer å gjøre meg forstått. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...