AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Jordmor i byen tilbyr celleprøve, men jeg er ikke gravid. Kan jeg enda bruke henne, eller er jordmødre kun for gravide? Anonymkode: 46c0c...8ae 1
Gjest chisandra Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 En jordmor er da ikke kvalifisert til å ta celleprøver?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 9 minutter siden, chisandra skrev: En jordmor er da ikke kvalifisert til å ta celleprøver? Det står på hjemmesiden at jordmødre tilbyr celleprøver og prevensjon (spiral/p-stav) foruten svangerskapskontroll o.l. fastlegen min er i samme bygg, men vil ikke ta celleprøve hos han Anonymkode: 46c0c...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står på hjemmesiden at jordmødre tilbyr celleprøver og prevensjon (spiral/p-stav) foruten svangerskapskontroll o.l. fastlegen min er i samme bygg, men vil ikke ta celleprøve hos han Anonymkode: 46c0c...8ae Du må snakke med jordmoren direkte. Vi her inne vet ikke hvilken jordmor det er og hva hun driver med. Trodde ikke jordmødre hadde lov til å ta celleprøver, det skal vel være en legejobb? Er du under 20 år? Anonymkode: 8ade8...99a 1
Gjest chisandra Skrevet 23. november 2017 #5 Skrevet 23. november 2017 Jordmødrene er faktisk så smått i gang med dette; ble nysgjerrig og måtte søke litt: https://www.helsesmart.no/jordmor/celleprove-av-livmorhalsen-jordmor Dette høres jo bra ut
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #6 Skrevet 23. november 2017 3 timer siden, chisandra skrev: Jordmødrene er faktisk så smått i gang med dette; ble nysgjerrig og måtte søke litt: https://www.helsesmart.no/jordmor/celleprove-av-livmorhalsen-jordmor Dette høres jo bra ut Fått bestilt time, kostet kun 400 kr Er ikke blitt 25 enda, men søsteren min har hatt endringer, så vil bare være på den sikre siden Anonymkode: 46c0c...8ae
Gjest chisandra Skrevet 23. november 2017 #7 Skrevet 23. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fått bestilt time, kostet kun 400 kr Er ikke blitt 25 enda, men søsteren min har hatt endringer, så vil bare være på den sikre siden Anonymkode: 46c0c...8ae Helt enig. Det er på tide å ta celleprøve når du føler at det er det, ikke et bestemt årstall
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #8 Skrevet 23. november 2017 Jordmødre fikk dette sammen med utvidet rekvisisjonsrett på hormonprevansjon 1.jan 2016. Det vil si at alle nyutdannede jordmødre kan gjøre dette, og de jordmødrene som ble ferdig utdannet før det kan gjøre det når de har gjennomgått opplæring. Et løft for kvinnehelse i Norge vil jeg si, et steg nærmere den svenske modellen der jordmor er en slags ivaretaker av kvinnehelse hos kvinner fra ungdomsårene og til eldre. Så ja, celleprøve hos jordmor er det meningen å gjøre når en ikke er gravid Anonymkode: 10395...2db 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #9 Skrevet 24. november 2017 Jeg vil å ta celleprøve. Hvilken jordmor er dette snakk om?:) Anonymkode: 68b1b...203
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå