Gå til innhold

Anbefalt bruktbilkjøp - SUV


Lamoramp

Anbefalte innlegg

Hei! 

Skal kjøpe meg bruktbil, og trenger litt hjelp! Har følgende kriterier:

SUV, lave serviceutgifter, maks 150.000kr

Ønsker selvfølgelig også en viss kjørekomfort, men det aller viktigste for meg er at jeg slipper å bruke masse penger på verksted. 

Jeg har sett på Kia sportage, Volvo xc90 og drømmen som er en BMW X5. Men har skjønt at for å ha noe sånt bør man være bemidlet! 

Setter pris på deres tanker og anbefalninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Lamoramp skrev:

Hei! 

Skal kjøpe meg bruktbil, og trenger litt hjelp! Har følgende kriterier:

SUV, lave serviceutgifter, maks 150.000kr

Ønsker selvfølgelig også en viss kjørekomfort, men det aller viktigste for meg er at jeg slipper å bruke masse penger på verksted. 

Jeg har sett på Kia sportage, Volvo xc90 og drømmen som er en BMW X5. Men har skjønt at for å ha noe sånt bør man være bemidlet! 

Setter pris på deres tanker og anbefalninger!

Har for ikke veldig lenge siden selv lett etter SUV, men dog i en høyere prisklasse, inntrykket jeg sitter igjen med er at for å få en SUV i nærheten av prisen du oppgir må du på biler som har gått langt. Noe som igjen gir en langt større fare for feil og påfølgende kostnader.

Ville absolutt vurdert hvor stort behovet for SUV er, da du fort får langt mer for pengene dersom ikke et av hovedkriteriene er at det må være en SUV. 

Anonymkode: 6cd0b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo og BMW er dyyre å fikse. Det er dyre biler og hvis du skal kjøpe en til 150k er den enten gammel eller har gått langt. Med andre ord kommer mest sannsynlig reprasjoner på løpende bånd. 

Toyota har gode biler og er billigere å reparere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lamoramp skrev:

Hei! 

Skal kjøpe meg bruktbil, og trenger litt hjelp! Har følgende kriterier:

SUV, lave serviceutgifter, maks 150.000kr

Ønsker selvfølgelig også en viss kjørekomfort, men det aller viktigste for meg er at jeg slipper å bruke masse penger på verksted. 

Jeg har sett på Kia sportage, Volvo xc90 og drømmen som er en BMW X5. Men har skjønt at for å ha noe sånt bør man være bemidlet! 

Setter pris på deres tanker og anbefalninger!

Styr unna BMW og Volvo’n! Du kommer desidert billigst unna med Kia’n du har sett på. Får garantert en nyere bil for den prisen mot de to andre. BMW har et kjent torboproblem, om den ikke har vært bytta. Volvo har ududgelige bremser, for tung mot det bremsene er dimensjonert for. Toyota er en overprisa populær bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lamoramp skrev:

Hei! 

Skal kjøpe meg bruktbil, og trenger litt hjelp! Har følgende kriterier:

SUV, lave serviceutgifter, maks 150.000kr

Ønsker selvfølgelig også en viss kjørekomfort, men det aller viktigste for meg er at jeg slipper å bruke masse penger på verksted. 

Jeg har sett på Kia sportage, Volvo xc90 og drømmen som er en BMW X5. Men har skjønt at for å ha noe sånt bør man være bemidlet! 

Setter pris på deres tanker og anbefalninger!

Kia Sportage er en veldig god bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia Sportage er det desidert beste valget innenfor din begrensning. Men...med mindre du virkelig trenger SUV er du så mye bedre tjent med en flerbruksbil. Mer plass, mindre forbruk, mye mindre kostnader i innkjøp og drift. En kamerat har akkurat bytta ut en eldre X5 - som koster tusenlapper i reparasjoner hver eneste måned - med en Toyota Previa. Han er helt begeistret. Men jeg er usikker på om det er firehjulsdrift på Previaen, tror det er en 2005 modell.

Anonymkode: cf02a...edb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.11.2017 den 7.05, tdm900 skrev:

Styr unna BMW og Volvo’n! Du kommer desidert billigst unna med Kia’n du har sett på. Får garantert en nyere bil for den prisen mot de to andre. BMW har et kjent torboproblem, om den ikke har vært bytta. Volvo har ududgelige bremser, for tung mot det bremsene er dimensjonert for. Toyota er en overprisa populær bil!

Girkassa er også en svakhet på X5'er med 3 liter diesel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En SUV til 150K av et prestigemerke er en latent utgiftsbombe. Det blir en dyr bil. Et japansk merke er heller å foretrekke, men du snakker om en bil på bortimot 10 år. Asiatiske SUV fra den tiden er gjerne driftssikre, men jevnt over ikke spesielt innbydende. Høy lasteterskel upraktiske løsninger , lite bagasjerom , støy, middelmådige seter, dårlige kjøreegenskaper, enkel interiørkvalitet og lite sofistikerte firehjulsdriftsysten er blant de svake sidene som du bør være oppmerksom på. Du vil sikkert finne en modell som er akseptabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2017 den 16.38, Ella Grisella skrev:

Hva med Subaru Forester?

Jeg vil si at jeg har ganske bra greie på bil, mine venner vil nok si at jeg er Toyotas beste representant i Norge, men jeg har da sidesyn. En kamerat driver en BileXtra butikk og han sa alltid tidligere at det bilmerket han solgt minst deler til var Toyota, men dette har snudd sier han. Dette gjelder da biler laget i Europa og ikke i Japan som f.eks Land Cruiser, i dag leder Subaru denne trenden sier han. Subaru Forester er uansett en veldig bra bil, men de har fryktlig dyre deler på linje med Audi, BMW, Honda og Mitsubishi.

Når det gjelder såkalt SUV, så gjelder ikke dette slike biler som Rav4, Kia Sportage osv, men Subaru Forester,  MB-ML, BMW x5, Pajero, Land Cruiser og de store bilene. Det er feil å kalle en Rav4 for SUV. Nok om det.

Men ops ops!!! Land Cruiser er vel og bra, men styr unna 2005 og 2006 og spesielt om den er importert fra Tyskland, jeg vet ikke hvorfor, men de fleste har eller får motorhavari før eller senere, om du tviler spør NAF.

Velg gjerne en Land Cruiser 120 2003 og 2004 modell. Dette er VELDIG bra biler. Modellen før og da 2001 og 2002 som har modellbetegnelsen KDJ95 altså 90, er også en veldig bra bil, jeg har selv en 2001 med 450.000km på telleren og samme automatgirkassen, MEN jeg har vedlikeholdt den og byttet olje på girkassen oftere enn det som står i instruksjonsboken, ide senere årene kan man flushe girkassen og dette anbefales strekt om du skal ha bilen noen år.

Endret av Einus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Land Cruiser er jo toppen av kransekaka - og prismessig utenfor for TS. Personlig foretrekker jeg en annen Land Cruiser dog...

wallpapers_studebaker_land_cruiser_1951_

Uansett, dettemed delepriser er sant. Vi har hatt en Honda i noen år. Helt grei sjuseter, som er rask, praktisk - til en viss grad - og pålitelig. Men, du verden, så jævlig dyr delene er. Hondaforhandlere må man bare styre unna.

Anonymkode: cf02a...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...