Gå til innhold

Irritabel tarm syndrom og analsex,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har kronisk mageproblemer og det vil si diaré. Har ikke magesmerter, men har diaré hver dag. Opplever i ny og ne å få hemorider pga dette, for man kan faktisk få hemorider av diaré også, ikke bare hard mage. 

Det jeg lurer på er om jeg kan ha analsex til tross for mageproblemene mine? Ikke når jeg har hemorider selvfølgelig. Tenker litt på dette siden legen min sa at jeg helst ikke burde ta koloskopi fordi tarmene mine kan bli enda dårligere av å «rote oppi der». Gjelder det samme analsex? 

Anonymkode: ad6d1...c3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville faktisk spurt legen om det. 

• Liker 2
Skrevet

Ser virkelig ikke poenget med å rote oppi endetarmen din med en penis når du har kronisk diare og IBS. Det gjør ikke godt for noen. 

Anonymkode: 8855f...932

• Liker 11
Skrevet

Hadde jeg ikke gjort. Jeg ønsker ikke å gjøre ting værre en det er (har IBS selv). 

Prøvde analsex en gang, men kroppen responderte på det på en slik måte at vi måtte avbryte så jeg fikk løpe (!) på do med heftig diaré. Aldri aldri igjen.

Anonymkode: e8e4a...2f0

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er sånn at legen sier det er OK, så ville jeg kanskje kjøpt leketøy først for å teste litt på egen hånd :)

Skrevet
På 22.11.2017 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Jeg har kronisk mageproblemer og det vil si diaré. Har ikke magesmerter, men har diaré hver dag. Opplever i ny og ne å få hemorider pga dette, for man kan faktisk få hemorider av diaré også, ikke bare hard mage. 

Det jeg lurer på er om jeg kan ha analsex til tross for mageproblemene mine? Ikke når jeg har hemorider selvfølgelig. Tenker litt på dette siden legen min sa at jeg helst ikke burde ta koloskopi fordi tarmene mine kan bli enda dårligere av å «rote oppi der». Gjelder det samme analsex? 

Anonymkode: ad6d1...c3e

Ja.

Anonymkode: d0170...ed4

Skrevet

Jeg hadde ikke turt det.(selv om legen sa ok til det)  Hadde vært redd for at det bare ble verre.

Anonymkode: 65251...542

Skrevet

Hvorfor i all verden ønsker du å ha analsex med mageplager?? Har også IBS, og har latt meg overtalt til meget rolig analsex 1 gang. Aldri igjen, hadde vondt i rompa og var rar i magen i 3 dager etterpå.

Anonymkode: d074f...c80

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke IBS, men avstår fra analsex nettopp at den grunn at magen blri helt på bærtur og rar i 2-3 døgn etterpå. Kan ikke finne på noe sosialt dagen etter :P 

Så med IBS og diarè daglig hadde jeg rett og slett holdt meg til anal play - og såvidt det. 

Prøv med en analplugg først, eller bare det. Det i seg selv kan føre til «ulykker», så du og partner må nok tåle at det kan komme litt ut. Det kan skje med alle. 

Men jeg ser ikke helt poenget her.

Anonymkode: decbc...b05

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...