Gå til innhold

Betyr samboer kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Saboer er "ekteskap uten papirer". Kjæreste er kjæreste - relativt useriøst

Samboer over tid er seriøst, aka livspartner/kjærnefamilie. 

Anonymkode: 2ae38...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelte bruker "samboer" om noen de deler hjem med, men det er ytterst sjelden. Hadde han hatt noen interesse for deg, hadde han valgt et ord som ikke kunne misforstås.

Anonymkode: 42cde...14c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker samboer om de jeg bor med, men hvis det er en jeg er interessert i, som jeg vil skal se på meg som potensiell partner så sørger jeg for å si "de jeg bor i kollektiv med", evnt. "kameraten/venninna jeg bor med".

Anonymkode: f344e...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Ingen sjanse her. Mannen har samboer. Det betyr ekteskap uten papir

Anonymkode: 30db0...bb2

I alle dager. Jeg har samboer, men det betyr da slett ikke at vi har lovet hverandre å være sammen for alltid, hvilket man gjør når man gifter seg. Du høres dum ut. Og livredd for at noen skal komme og forsyne seg av samboeren din. :P 

Anonymkode: 46c40...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Arabella skrev:

Særboerskap kan være like seriøst, sikkert ofte mer behagelig ettersom man ikke bor sammen.

Det har jeg forsøkt å forklare noen ganger her inne på KG også, men det pleier ikke å synke inn. Mange har rett og slett ikke forståelse for alternative måter å være sammen på.

Folk nekter å godta at man kan være samboer uten å planlegge et liv sammen med partneren, og folk nekter å godta at man kan være særboere og gjøre nettopp det. Vi får vel tilskrive det umodenhet.

Anonymkode: 46c40...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en mannelig kollega fortalte om han og hans mannelige samboer. Tenke ikke noe mer enn det før jeg så han klinte heftig med en jente på byen og han sa senere at det hadde blitt en heftig runde hjemme. Spurte han rett ut om det da var slutt med samboeren. Neida, han var der enda. 

Tok meg litt tid før jeg forstod han mente romkamerat. Alle på jobben har jo trodd han var homofil 😂

Anonymkode: 5f1a1...eb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...