Gå til innhold

Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?

Gjest Carina Maria

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, orfeus skrev:

Å påstå at den som mener noe annet enn deg, er sjalu, er det rareste jeg har hørt.

Nei de som skriver innlegg/kommenterer og er ufin mot oss som bruker kosmetiske behandlinger. Les hva jeg skriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Lambigirl skrev:

De er da IKKE sjalu fordi de skriver innlegg på bloggene sine at de er mot kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner.

Jeg har lest noen blogger inkludert Styleconnection sin blogg som har skrevet om hvorfor de er i mot kosmetiske behandlinger og plastisske operasjoner har skevet ærlige innlegg. Og de mener akkurat det samme som flere av oss skriver på denne tråden. Bloggerne har de samme tankene rundt kosmetiske behandlinger som oss.

De er IKKE sjalu. Det er DU som er fordømmende fordi innleggene treffer spikeren på hodet.

Tørr ikke på grunn av folkesnakk? Vet du hva? Flere og flere tar avstand fra kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner nå enn før. Og det er fordi de ser hvor flakst denne falske trenden er.

Har ikke råd? Jeg tror Styleconnection hadde hatt mer enn god nok råd til det hun har lyst til. Men som den fornuftige bloggeren hun er har hun åpnet øynene og ber andre bloggere engasjere seg i kampen mot den falske skjønnhetstrenden.

Som sagt du mener det du mener, og jeg har min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lovelulu skrev:

Nei de som skriver innlegg/kommenterer og er ufin mot oss som bruker kosmetiske behandlinger. Les hva jeg skriver

Å være ufin/frekk har med (mangel på) dannelse å gjøre, ikke sjalusi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
50 minutter siden, Lovelulu skrev:

Nei jeg mener de som skriver innlegg/kommenterer og uttaler seg veldig ufint mot de som tar kosmetiske behandlinger er sjalu. Enten tørr de ikke ta det pga folkesnakk, eller så har de ikke råd.

Det er det teiteste jeg har lest noen gang og inndirekte sier du at dem bloggerne som er i mot botox, restilan og juviderm er sjalu for det er det du sitter og svarer Lambigirl og dem bloggerne som kritiserer botox, restilan og juviderm har forstått hva som er viktige verdier for den oppvoksede generasjon som er barna våre. 

Dem er ikke sjalu fordi dem skriver innlegg på bloggene sine at dem er i mot botox, restilan og juviderm og du som skal være en fornuftig voksen burde vere forsiktig med og dømme andre bloggere for at dem engasjerer seg om et økende problem i samfunnet. 

Innleggene og video bloggene Kristin style connection skriver er ikke fordømmende med opplysende og hun er ikke sjalu på dere som tar botox, restilan og juviderm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lambigirl skrev:

De er da IKKE sjalu fordi de skriver innlegg på bloggene sine at de er mot kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner.

Jeg har lest noen blogger inkludert Styleconnection sin blogg som har skrevet om hvorfor de er i mot kosmetiske behandlinger og plastisske operasjoner har skevet ærlige innlegg. Og de mener akkurat det samme som flere av oss skriver på denne tråden. Bloggerne har de samme tankene rundt kosmetiske behandlinger som oss.

De er IKKE sjalu. Det er DU som er fordømmende fordi innleggene treffer spikeren på hodet.

Tørr ikke på grunn av folkesnakk? Vet du hva? Flere og flere tar avstand fra kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner nå enn før. Og det er fordi de ser hvor flakst denne falske trenden er.

Har ikke råd? Jeg tror Styleconnection hadde hatt mer enn god nok råd til det hun har lyst til. Men som den fornuftige bloggeren hun er har hun åpnet øynene og ber andre bloggere engasjere seg i kampen mot den falske skjønnhetstrenden.

Har sånn respekt for henne, som er ung og sier nei til bruk av kirurgi og innsprøytninger for å "forbedre" utseendet. Hun er stolt og flott kvinne som flere burde lyttet til når det gjelder dette

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Har sånn respekt for henne, som er ung og sier nei til bruk av kirurgi og innsprøytninger for å "forbedre" utseendet. Hun er stolt og flott kvinne som flere burde lyttet til når det gjelder dette

Jeg oxo og hun er en av dem bloggerne jeg leser fast og jeg ser opp til henne for jeg liker verdiene hun speiler gjennom bloggen sin når hun går ut mot botox, restilan, juviderm og plastiske operasjoner. Mange bloggere har mye og lære av hun og budskapet hun formidler. Kristin style connection tør og være seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, orfeus skrev:

Det spiller ingen rolle hvorvidt jeg som privatperson syns sprøyte eller skalpell er verre eller like greit som krem eller barberhøvel, det handler om forskjellen på å legge på en krem eller å gjøre endringer i den underliggende strukturen. 

Og, det ser svært sjeldent bra ut, og jo eldre forsøkskaniner, jo verre resultat. 

Nå var jeg noen og 30 år når jeg startet med kosmetisk behandling, og holdt det vedlike siden. Det er vel strengt tatt de som er rundt 40-50 år som trenger dette, ikke 20 åringer. De tar botox for å forebygge rynker, og restylane blir mest brukt i leppene til unge folk. Alt med måte, og resultatet blir bra uansett alder. En 50 åring tar ikke botox og restylane for å se ut som en 20 åring, men for å få en finere og freshere hud. Det er der mange misforstår.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inntrykk av (og håpet inderlig) at du var ferdig med denne tråden @Lovelulu, etter denne kommentaren:

"Jeg har skrevet min mening om dette nå. Trenger ikke utdype det noe mer."

Men det var jo litt naivt av meg. 

Endret av elisaday
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er behandlinger som folk ikke trenger før de er 40-50, hvorfor startet du såvidt over 30 da? Problemer med matte, eller meningene dine? :P

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lovelulu skrev:

Nå var jeg noen og 30 år når jeg startet med kosmetisk behandling, og holdt det vedlike siden. Det er vel strengt tatt de som er rundt 40-50 år som trenger dette, ikke 20 åringer. De tar botox for å forebygge rynker, og restylane blir mest brukt i leppene til unge folk. Alt med måte, og resultatet blir bra uansett alder. En 50 åring tar ikke botox og restylane for å se ut som en 20 åring, men for å få en finere og freshere hud. Det er der mange misforstår.

Av en eller annen grunn sier du at de som ikke er enig med deg misforstår. Jeg (og de fleste andre) misforstår ikke, jeg har aldri trodd eldre damer tar kosmetiske inngrep for å se ut som en tjueåring, jeg observerer og ser at middelaldrende/eldre kvinner slett ikke blir freshere av fillers og botox, tvert om. Botoxen fjerner naturlig muskelbruk og mimikk, fillers gjør at de ser oppblåste ut. Det er mulig de føler seg freshere, men de ser ikke freshere ut, bare litt syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Zoey skrev:

Hvis dette er behandlinger som folk ikke trenger før de er 40-50, hvorfor startet du såvidt over 30 da? Problemer med matte, eller meningene dine? :P

Det er fordi jeg hadde et stort vekttap i 30 årene, og ansiktet mistet mye volum. Jeg så derfor eldre ut enn jeg var. Til vanlig har ikke 30 åringer slapp hud og mye rynker i 30 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på din alder, Lovelulu, og jeg har aldri foretatt noen kosmetiske inngrep. Etter mange år med hard kamp mot traumer og depresjon der jeg har lengtet etter å dø har jeg kommet meg på bena igjen, og det har jeg feiret med å slutte å farge håret. Nå har jeg min naturlige hårfarge, en fantastisk askeblond tone med mye grått i seg, og den gjør underverker for hudtonen min. Rynkene mine bærer jeg med stolthet, for hver eneste av dem er bevis på at jeg lever. Jeg feirer daglig at jeg klarte meg, jeg overlevde kampen og er klar for å omfavne den jeg er med alder og alt. Jeg synes det er helt magisk å være så gammel som jeg er, og jeg har ingen intensjoner om å lure omverdenen til å tro at jeg er yngre. For i realiteten lurer jeg bare meg selv.

Etter dine uttalelser å dømme er jeg enten sjalu på deg (se over for avkreftelse) eller så har jeg ikke råd. Vel, jeg har råd til å ta både det ene og det andre inngrepet, men de pengene bruker jeg heller på å reise. Jeg vil mye heller være rik på minner med rynker enn å sitte hjemme med glatt hud. 

Jeg fatter ikke at du kan forsvare en bransje som lever av å fortelle kvinner at utseendet deres er feil.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, orfeus skrev:

Av en eller annen grunn sier du at de som ikke er enig med deg misforstår. Jeg (og de fleste andre) misforstår ikke, jeg har aldri trodd eldre damer tar kosmetiske inngrep for å se ut som en tjueåring, jeg observerer og ser at middelaldrende/eldre kvinner slett ikke blir freshere av fillers og botox, tvert om. Botoxen fjerner naturlig muskelbruk og mimikk, fillers gjør at de ser oppblåste ut. Det er mulig de føler seg freshere, men de ser ikke freshere ut, bare litt syke.

Jeg sier at mange tror at når kvinner tar fillers og botox i voksen alder gjør de det for å se ut som 20 år. Men det er der mange misforstår, ikke misforstår meg.. Har du vurdert og sett på alle 40 åringer og oppover som har tatt fillers og botox du da? Mange har tatt dette uten at du ser det  og vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fantastica skrev:

Jeg er på din alder, Lovelulu, og jeg har aldri foretatt noen kosmetiske inngrep. Etter mange år med hard kamp mot traumer og depresjon der jeg har lengtet etter å dø har jeg kommet meg på bena igjen, og det har jeg feiret med å slutte å farge håret. Nå har jeg min naturlige hårfarge, en fantastisk askeblond tone med mye grått i seg, og den gjør underverker for hudtonen min. Rynkene mine bærer jeg med stolthet, for hver eneste av dem er bevis på at jeg lever. Jeg feirer daglig at jeg klarte meg, jeg overlevde kampen og er klar for å omfavne den jeg er med alder og alt. Jeg synes det er helt magisk å være så gammel som jeg er, og jeg har ingen intensjoner om å lure omverdenen til å tro at jeg er yngre. For i realiteten lurer jeg bare meg selv.

Etter dine uttalelser å dømme er jeg enten sjalu på deg (se over for avkreftelse) eller så har jeg ikke råd. Vel, jeg har råd til å ta både det ene og det andre inngrepet, men de pengene bruker jeg heller på å reise. Jeg vil mye heller være rik på minner med rynker enn å sitte hjemme med glatt hud. 

Jeg fatter ikke at du kan forsvare en bransje som lever av å fortelle kvinner at utseendet deres er feil.

Jeg sa at de som skriver nedlatende innlegg og kommenterer ufint enten er sjalu eller ikke har råd, ikke andre. Fint at du er bedre. Men en tar ikke fillers og botox fordi en syns utseende sitt er feil, men fordi man vil holde huden vedlike. Man tar heller ikke dette for å lure folk med at man er yngre. Jeg er 44 år, og ser ut som det også. Hvertfall er det det jeg gjør dette for. Skal man forandre utseende må man ta plastik operasjon, for det går ikke med fillers og botox. Bortsett fra lippfillers da kanskje, som forandrer leppene litt.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lovelulu skrev:

Jeg sier at mange tror at når kvinner tar fillers og botox i voksen alder gjør de det for å se ut som 20 år. Men det er der mange misforstår, ikke misforstår meg.. Har du vurdert og sett på alle 40 åringer og oppover som har tatt fillers og botox du da? Mange har tatt dette uten at du ser det  og vet det.

Det er visst ingen ting som når inn. Samme svadasvar hele tiden. Litt frekk er du også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, orfeus skrev:

Det er visst ingen ting som når inn. Samme svadasvar hele tiden. Litt frekk er du også. 

Jeg svarer det jeg mener og står for, akkurat som du gjør. Og syns du det er svadasvar kan ikke jeg gjøre noe med det. Ikke har jeg vært frekk heller, men svart veldig saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fantastica skrev:

Jeg er så enig med deg, livet er bedre uten juks og jeg elsker det hvite håret jeg fikk som noenogtretti. Det tok litt tid og noen penger til frisør før jeg forsto at det er slik jeg er og at det egentlig er kult å skille seg ut. Frisørpengene bruker jeg på andre ting, og det kunne ikke falle meg inn å ødelegge fjeset mitt med innsprøytede giftstoffer.  Selv om huden blir slappere etter hvert og det dukker opp rynker her og der vil det være et bevis på at jeg har levd. Jeg prøver heller å smile mye, da får jeg kanskje smilerynker etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lovelulu skrev:

De tror at vi ikke ser det, men det syns altså veldig godt. 

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Fantastica skrev:

Det beste jeg har lest så langt i debatten :smilyblomst:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...