Gå til innhold

Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?

Gjest Carina Maria

Anbefalte innlegg

2 timer siden, orfeus skrev:

@Lovelulu Jeg tror selv de iherdigste tilhengere av kosmetiske inngrep er i stand til å skille mellom det overfladiske som sminke og barbering, og inngrep som fillers og botox, og hårfjerning med laser. Du er den eneste jeg har vært borti som påstår at det er det samme.

Jeg har ikke sagt det er det samme, men at det kan sammenlignes. Stor forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Lovelulu skrev:
2 timer siden, orfeus skrev:

@Lovelulu Jeg tror selv de iherdigste tilhengere av kosmetiske inngrep er i stand til å skille mellom det overfladiske som sminke og barbering, og inngrep som fillers og botox, og hårfjerning med laser. Du er den eneste jeg har vært borti som påstår at det er det samme.

Jeg har ikke sagt det er det samme, men at det kan sammenlignes. Stor forskjell!

Okei. Kan du si litt om den sammenligningen? Jeg skjønner ikke helt hva du mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lovelulu skrev:

Vi må jo ikke fikse på noen ting, hvis vi vil la alt gro og gå uten sminke ovs :D. Men vi gjør jo det hele tiden. Vi fikser på hår, flere steder på kroppen, negler, sminke, kremer, klær, vi putter i oss mye årlig mat, tatoveringer. Ja det er mye som ikke er naturlig av det vi gjør.

Men i all verden. Du kan da ikke sammenligne disse tingene. Jeg snakker om det vi sprøyter inn i kroppen via nåler,de plastisk kirurgi man får utført.

Dette er ikke sammenlignbart med sminke, klippe håret eller klær.

Gud hjelpe meg

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, orfeus skrev:

Er det så vanskelig å skille mellom utenpåting som sminke o.l. - og inngrep? Eller er det vrangt i viljen?

Ja nå er hun vrang i viljen... .

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, orfeus skrev:

Okei. Kan du si litt om den sammenligningen? Jeg skjønner ikke helt hva du mener. 

Det jeg mener er at det å sminke seg, bruke kremer, fjerne/farge hår, kunstige negler, vipper ol. det er heller ikke naturlig. Det er ikke noe naturen har gitt oss. Det er unaturlig. Men selvsagt vet jeg forskjell på injeksjoner av juvederm og fjerning av hår på kroppen, akkurat som jeg vet forskjellen på kunstige negler og vipper. Ingenting av dette har naturen gitt oss, derfor kan det sammenlignes.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Carina Maria skrev:

Herre gud ass det kan ikke sammenliknes og det er det dummeste jeg har hør.

Det er jo ikke dumt, det er riktig. Men for all del du må bare syns det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lovelulu skrev:

Det jeg mener er at det å sminke seg, bruke kremer, fjerne/farge hår, kunstige negler, vipper ol. det er heller ikke naturlig. Det er ikke noe naturen har gitt oss. Det er unaturlig. Men selvsagt vet jeg forskjell på injeksjoner av juvederm og fjerning av hår på kroppen, akkurat som jeg vet forskjellen på kunstige negler og vipper. Ingenting av dette har naturen gitt oss, derfor kan det sammenlignes.

Jeg mangler fremdeles en utdypning av hvordan inngrep kan sidestilles med utenpå-pynt. Det holder ikke å komme med den samme regla om at det er «unaturlig» og derfor like bra eller dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg lurer på hos blant annet deg @Lovelulu Du mener ofte at de som er mot kosmetiske behandlinger er sjalu. Mener du i fullt alvor det? Og hvor i huleste tar du det fra?

Jeg er 49 år gammel. Og jeg er ikke sjalu på dere som tar kosmetiske behandlinger og platiske operasjoner. Om jeg fikk tilbudt penger for det hadde jeg ALDRI i verden tatt en kosmetisk behandling.

Jeg har mange gode venninner deriblant syforeningsvenninner som er i alderen 45-55 år. Og INGEN av mine venninner har NOE positivt å si om kosmetisk behandling og plastisk kirurgi. Felles for oss venninnene er at vi har barn. Og vi har diskutert emnet kroppspress med kosmetiske behandlinger og plastsike kirurgi. Felles for oss venninnene er at vi er mot sånn behandling. Vi er IKKE sjalu.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lambigirl skrev:

Noe jeg lurer på hos blant annet deg @Lovelulu Du mener ofte at de som er mot kosmetiske behandlinger er sjalu. Mener du i fullt alvor det? Og hvor i huleste tar du det fra?

Jeg er 49 år gammel. Og jeg er ikke sjalu på dere som tar kosmetiske behandlinger og platiske operasjoner. Om jeg fikk tilbudt penger for det hadde jeg ALDRI i verden tatt en kosmetisk behandling.

Jeg har mange gode venninner deriblant syforeningsvenninner som er i alderen 45-55 år. Og INGEN av mine venninner har NOE positivt å si om kosmetisk behandling og plastisk kirurgi. Felles for oss venninnene er at vi har barn. Og vi har diskutert emnet kroppspress med kosmetiske behandlinger og plastsike kirurgi. Felles for oss venninnene er at vi er mot sånn behandling. Vi er IKKE sjalu.

Nei jeg mener de som skriver innlegg/kommenterer og uttaler seg veldig ufint mot de som tar kosmetiske behandlinger er sjalu. Enten tørr de ikke ta det pga folkesnakk, eller så har de ikke råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, orfeus skrev:

Jeg mangler fremdeles en utdypning av hvordan inngrep kan sidestilles med utenpå-pynt. Det holder ikke å komme med den samme regla om at det er «unaturlig» og derfor like bra eller dårlig. 

Det finnes ingen utdypning på det. I mine øyne er det like greit å ta en restylane sprøyte, som å vokse brynene. Det er ikke store inngrep og ta kosmetiske behandlinger. Da er selvsagt plastik operasjonen noe annet, og bør være mer gjennomtenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lovelulu skrev:

Nei jeg mener de som skriver innlegg/kommenterer og uttaler seg veldig ufint mot de som tar kosmetiske behandlinger er sjalu. Enten tørr de ikke ta det pga folkesnakk, eller så har de ikke råd.

1; jeg har ikke råd

2: jeg hadde gitt blanke i hva naboen hadde sagt om jeg hadde gjort det.

Men jeg er så glad for at jeg har skjønt at restylane, injeksjoner og silikon er noe forbanna tull.

Og jeg har to vakre døtre på 14 og 18 år og jeg forteller de hver dag hvor fine de er akkurat slik de er skapt. Å heldigvis har de samme syn som meg,de fatter ikke at folk gidder

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lovelulu skrev:

Det finnes ingen utdypning på det. I mine øyne er det like greit å ta en restylane sprøyte, som å vokse brynene. Det er ikke store inngrep og ta kosmetiske behandlinger. Da er selvsagt plastik operasjonen noe annet, og bør være mer gjennomtenkt.

Sprøyte restylane er det samme som og vokse bryna??? Halloooooooooo

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, princesse skrev:

Sprøyte restylane er det samme som og vokse bryna??? Halloooooooooo

Jeg sa ikke det var det samme, men for meg er det ikke verre og ta restylane enn å vokse brynene. Det betyr ikke at det er det for deg og alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, princesse skrev:

1; jeg har ikke råd

2: jeg hadde gitt blanke i hva naboen hadde sagt om jeg hadde gjort det.

Men jeg er så glad for at jeg har skjønt at restylane, injeksjoner og silikon er noe forbanna tull.

Og jeg har to vakre døtre på 14 og 18 år og jeg forteller de hver dag hvor fine de er akkurat slik de er skapt. Å heldigvis har de samme syn som meg,de fatter ikke at folk gidder

Du mener det du mener og syns er riktig, og jeg mener det jeg mener er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lovelulu skrev:

Jeg sa ikke det var det samme, men for meg er det ikke verre og ta restylane enn å vokse brynene. Det betyr ikke at det er det for deg og alle andre.

Jeg gir opp.. ha en fortreffelig kveld med eller uten restylane,Botox og silikon.

Håper flertallet av kvinnene her inne er fornøyd med seg selv uten at de må fylle på gift i ansiktet

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, princesse skrev:

Jeg gir opp.. ha en fortreffelig kveld med eller uten restylane,Botox og silikon.

Håper flertallet av kvinnene her inne er fornøyd med seg selv uten at de må fylle på gift i ansiktet

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lovelulu skrev:

De er da IKKE sjalu fordi de skriver innlegg på bloggene sine at de er mot kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner.

Jeg har lest noen blogger inkludert Styleconnection sin blogg som har skrevet om hvorfor de er i mot kosmetiske behandlinger og plastisske operasjoner har skevet ærlige innlegg. Og de mener akkurat det samme som flere av oss skriver på denne tråden. Bloggerne har de samme tankene rundt kosmetiske behandlinger som oss.

De er IKKE sjalu. Det er DU som er fordømmende fordi innleggene treffer spikeren på hodet.

Tørr ikke på grunn av folkesnakk? Vet du hva? Flere og flere tar avstand fra kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner nå enn før. Og det er fordi de ser hvor flakst denne falske trenden er.

Har ikke råd? Jeg tror Styleconnection hadde hatt mer enn god nok råd til det hun har lyst til. Men som den fornuftige bloggeren hun er har hun åpnet øynene og ber andre bloggere engasjere seg i kampen mot den falske skjønnhetstrenden.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Lovelulu skrev:

Å påstå at den som mener noe annet enn deg, er sjalu, er det rareste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lovelulu skrev:

Det spiller ingen rolle hvorvidt jeg som privatperson syns sprøyte eller skalpell er verre eller like greit som krem eller barberhøvel, det handler om forskjellen på å legge på en krem eller å gjøre endringer i den underliggende strukturen. 

Og, det ser svært sjeldent bra ut, og jo eldre forsøkskaniner, jo verre resultat. 

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...