Gå til innhold

Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?

Gjest Carina Maria

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Lovelulu skrev:

Jo når en ikke er sponset av noen klinikk, er det det.

NEI. Det er IKKE lov. Les linken da vel. Det er Norsk Lov. Og du kan IKKE tolke den som du vil. Det er IKKE lov. For du reklamerer om botox som er et RESEPTBELAGT preparat. Det spiller INGEN rolle om du er sponset eller ikke.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, Lovelulu skrev:

Det er lov å blogge om kosmetiske behandlinger privat på blogg.

Okei. Mener du med dette å si at bloggen din er privat? Hva innebærer det? At det bare er du og din familie som kan lese den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, princesse skrev:

Var det ikke VP som fikk veldig kritikk da hun la ut bilder og nærmest reklamerte for Botox på bloggen?

Det er flere som har brent seg på dette, flere av de som ligger på topplista. De har lagt ut navn på klinikk og hvilke stoffer de har sprøytet inn, og fått kjeft av FOmbudet. De har slettet innleggene etterpå, så advarslene må ha vært strenge. Deres innlegg har forresten vært ganske så like det @Lovelulu har lagt ut på sin blogg. Så ja, @Carina Maria, det er neppe lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, orfeus skrev:

Det er flere som har brent seg på dette, flere av de som ligger på topplista. De har lagt ut navn på klinikk og hvilke stoffer de har sprøytet inn, og fått kjeft av FOmbudet. De har slettet innleggene etterpå, så advarslene må ha vært strenge. Deres innlegg har forresten vært ganske så like det @Lovelulu har lagt ut på sin blogg. Så ja, @Carina Maria, det er neppe lov. 

Da har de fått botox sponset av klinikken, og det blir noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, orfeus skrev:

Okei. Mener du med dette å si at bloggen din er privat? Hva innebærer det? At det bare er du og din familie som kan lese den? 

Nei, jeg mener jeg ikke er sponset av en klinikk, derfor har jeg lov å skrive om botox behandling jeg har tatt. Det er ikke reklame for noen klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Lambigirl skrev:

NEI. Det er IKKE lov. Les linken da vel. Det er Norsk Lov. Og du kan IKKE tolke den som du vil. Det er IKKE lov. For du reklamerer om botox som er et RESEPTBELAGT preparat. Det spiller INGEN rolle om du er sponset eller ikke.

Jeg har lest, og du må være sponset og reklamere for en klinikk for at det ikke er lov. Nå har jeg uansett skrevet mest om restylane og juvederm. Og skrevet generelt om kosmetisk behandlinger, og ikke spesifikk om botox.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
5 minutter siden, Lovelulu skrev:

Da har de fått botox sponset av klinikken, og det blir noe helt annet.

Botox er medisin og det er ikke lov og reklamere for medisin og det hjelper ikke at du ikke er sponset. Lov er lov samme hvordan du bort forklarer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carina Maria skrev:

Botox er medisin og det er ikke lov og reklamere for medisin og det hjelper ikke at du ikke er sponset. Lov er lov samme hvordan du bort forklarer det. 

Stemmer ikke. Og er botox plutselig medisin nå, og ikke gift?..Litt dobbel moralsk nå.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lovelulu skrev:

Stemmer ikke. Og er botox plutselig medisin nå, og ikke gift?..Litt dobbel moralsk nå.

@orfeus har rett. Det er IKKE lov å reklamere for produktet. Det spiller INGEN rolle om du er sponset eller ikke. Du skriver en OFFENTLIG blogg. Og så lenge du skriver at du har tatt disse produktene og er fornødy med det driver du SKJULT reklame for et preparat som det IKKE er lov å markesføre, 

IKKE kall andre for dobbeltmoralsk på tråden. De forteller deg REELLE fakta. Jeg skjønner at det er vondt å lese FAKTA. Men Norsk lov er Norsk lov om det er deg eller toppblogger Sophie Elise.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, orfeus skrev:

Det har det. Selv om bloggere som ikke er sponset av klinikkene skriver et innlegg om hvor fantastsik flott det er å få botox driver de skult reklame. Skjult reklame for et forbudt produkt er reklame. Og det er ulovlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lambigirl skrev:

Det har det. Selv om bloggere som ikke er sponset av klinikkene skriver et innlegg om hvor fantastsik flott det er å få botox driver de skult reklame. Skjult reklame for et forbudt produkt er reklame. Og det er ulovlig.

Så hvis jeg skriver et innlegg om at jeg har migrene, og skriver jeg bruker Imigran migrenemedisin, eller for den del skriver et innlegg hvor botox hjalp mot migrene? Så er det ulovlig? Eller at jeg hadde hatt astma, og skriver et innlegg hvor jeg forklarer at i dag måtte jeg bruke ventolin astma medisinen min under trening. Ville det vært ulovlig?

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lovelulu skrev:

Så hvis jeg skriver et innlegg om at jeg har migrene, og skriver jeg bruker Imigran migrenemedisin, eller for den del skriver et innlegg hvor botox hjalp mot migrene? Så er det ulovlig?

Bare å skrive at du tok smertestillende da. 

Men sånn btw! Det høres rart ut hvis en ikke bare kan skrive på bloggen at en har fylt NOE i leppene, så lenge man ikke sier merke osv? Eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bottega skrev:

Bare å skrive at du tok smertestillende da. 

Men sånn btw! Det høres rart ut hvis en ikke bare kan skrive på bloggen at en har fylt NOE i leppene, så lenge man ikke sier merke osv? Eller?

Dette er for dumt.. Det er restylane og juvederm som fylles i leppene, ikke botox. En kan jo skrive en har sprøytet inn medisinen som gjør at rynker forsvinner da 😂

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Botox er en gift ja, som lammer muskler. Det er et legemiddel ja.

Endret av Miranda16
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Lovelulu skrev:

Dette er for dumt.. Det er restylane og juvederm som fylles i leppene, ikke botox.

Det er botox det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lovelulu skrev:

Dette er for dumt.. Det er restylane og juvederm som fylles i leppene, ikke botox. En kan jo skrive en har sprøytet inn medisinen som gjør at rynker forsvinner da 😂

Jeg snakket generelt om migrenen jeg, da. Og generelt hvis man har fylt noe i leppene

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Lovelulu skrev:

Så hvis jeg skriver et innlegg om at jeg har migrene, og skriver jeg bruker Imigran migrenemedisin, eller for den del skriver et innlegg hvor botox hjalp mot migrene? Så er det ulovlig? Eller at jeg hadde hatt astma, og skriver et innlegg hvor jeg forklarer at i dag måtte jeg bruke ventolin astma medisinen min under trening. Ville det vært ulovlig?

Reklame for reseptbelagt medisin er ikke lov. https://legemiddelverket.no/andre-temaer/reklame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bottega skrev:

Jeg snakket generelt om migrenen jeg, da. Og generelt hvis man har fylt noe i leppene

Ja og så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Lovelulu skrev:

Nå er jo ikke botox et reseptbelagt legemiddel du henter ut på apoteket.

De er resept belagt lede middel som blir brukt som medisin som det ikke er lov og blogge om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...