Gå til innhold

Sykt barn i syden- sightseeing?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke hysterisk. Man kan fort bli svært medtatt av den type sykdom.

Anonymkode: 0ee00...851

Jeg syntes det er hysterisk jo. En tolvåring er nesten tenåring. Skulle tro barnet ønsket å være alene.

Videoannonse
Annonse
Gjest GoldenLioness
Skrevet
8 minutter siden, altflyter skrev:

Sånn er det å være hysterisk mener nå jeg. Det er snakk om en som nesten er tenåring. Hvor gamle skal "barna" være før man kan la dem være litt alene? 40?

Å spy og ha diaré er ille nok hjemme. Men på et hotellrom i utlandet?

Hallo i luken! Da er man sammen med barnet og sørger for at det har det så komfortabelt som mulig. 

Hadde kjøpt inn brus/snacks og så leier man film og tar vare på ungen.

Skrevet
1 minutt siden, GoldenLioness skrev:

Å spy og ha diaré er ille nok hjemme. Men på et hotellrom i utlandet?

Hallo i luken! Da er man sammen med barnet og sørger for at det har det så komfortabelt som mulig. 

Hadde kjøpt inn brus/snacks og så leier man film og tar vare på ungen.

Som sagt. Hadde barnet vært yngre, hadde jeg vært enig. Også om barnet uttrykker ønske om at du skal være der, men her snakker vi  om en (nesten) ungdom

Skrevet

Det handler vel ikke nødvendigvis om at barnet ikke KLARER seg alene. Det går vel mer på at man ønsker å holde barnet med selskap når ferien blir delvis spolert av sykdom istedenfor å gå ut og more seg selv.

Mannen min ble syk i sommer da vi var i utlandet. Da dro jentungen og jeg på sightseeing. Men det blir noe helt annet. Han er godt over 40 og følte seg ikke "forlatt" ;) Hadde det vært jentungen på 12 som ble syk i en tilsvarende setting hadde vi aldri reist fra henne, rett og slett for at hun skulle slippe å føle seg ensom på ferie.

• Liker 6
Gjest GoldenLioness
Skrevet
2 minutter siden, altflyter skrev:

Som sagt. Hadde barnet vært yngre, hadde jeg vært enig. Også om barnet uttrykker ønske om at du skal være der, men her snakker vi  om en (nesten) ungdom

En syk 12 åring alene forlatt på et hotellrom i utlandet er ikke ok uansett

Skrevet

Nope. Nå forteller jo ts også at dette er matforgiftning, og ikke ordinær omgangssyke. Jeg ville ikke forlatt 12-åringen i noe tilfelle, altså, og alldeles ikke ved matforgiftning. Denslags kan være litt uforutsigbart. Datteren vår fikk matforgiftning i syden da hun var 16, og hun var ordentlig dårlig. Selvsagt ble hun ikke overlatt til seg selv! Matforgiftning kan oppleves ganske voldsomt, og man må passe på mtp dehydrering, osv, spesielt i varmen. En tolvåring skal ikke bli betrodd et så viktig ansvar alene.

Store barn trenger også omsorg når de er syke, spesielt i et fremmed land. Hjemme hadde jeg gått på jobb om 12- eller 16åringen hadde omgangssyke.

Anonymkode: ebda1...d73

• Liker 9
Skrevet

Altså. Du blir hjemme med barnet. Slutt å tenk å¨deg selv

Anonymkode: 447ec...8d8

• Liker 1
Skrevet

Ville nok holdt meg på hotellrommet, ja.

Skrevet

Takk til alle som har svart og dere bekrefter det jeg tenker om saken selv.

Anonymkode: b474f...c6a

• Liker 2
Skrevet

Hvor mange timer er det snakk om for 12-åringen? Er barnet veldig dårlig (type oppkast hele tiden)? Eller er barnet kun litt slapp etter det verste er over? 

Dersom det var snakk om noen få timer og barnet kun er slapp og ikke skikkelig syk, så ville jeg vurdert å gjort det ja. Det måtte ha vært greit for barnet og det måtte ha vært mulighet for telefonisk kontakt. Dessuten ville jeg maks ha vært borte i ca 2-3 timer tenker jeg. 

Har barnet skikkelig omgangssyke på sitt verste så ville jeg ikke dratt. Da er det godt å ha en omsorgsperson rundt seg. 

Anonymkode: c4369...fde

Skrevet

Ah, ser nå at det var snakk om matforgiftning. Da tenker jeg det ikke er greit nei. Det kan man jo ikke ane hvordan det ender og hvordan barnet har det etter hvert. Man kan jo plutselig få enorme smerter og det kan skje fort. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det heter omgangssyke når barnet har spist dårlig mat og blitt dårlig slik at man kaster opp osv...Synes det egentlig ikke er greit selv, men lurte på om det var storm i et vannglass å tenke at det var feil. Foreldrene er prøver så godt de kan, mor jobber hardt å prøver å få det til å henge sammen med alt. Hun har hjulpet barnet mye ellers og barnet ble ikke så snilt når det ble eldre.

TS

Er du rusa eller? Det er ingen unnskyldning for å forlate et barn som er sykt.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ok å la barnet (12 år) bli alene på hotellet med omgangssyke, mens man drar på dagstur selv?

Nei, bare nei. En ting er at barnet sikkert er gammel nok til å være hjemme alene noen timer, i den alderen. MEN barnet er sykt og i et fremmet land så det bekymrer meg egentlig litt at dere egentlig vurderer dette som en mulighet...

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det heter omgangssyke når barnet har spist dårlig mat og blitt dårlig slik at man kaster opp osv...Synes det egentlig ikke er greit selv, men lurte på om det var storm i et vannglass å tenke at det var feil. Foreldrene er prøver så godt de kan, mor jobber hardt å prøver å få det til å henge sammen med alt. Hun har hjulpet barnet mye ellers og barnet ble ikke så snilt når det ble eldre.

TS

Hæ? " barnet ble ikke så snilt når det ble eldre"?! Forklar!

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor mange timer er det snakk om for 12-åringen? Er barnet veldig dårlig (type oppkast hele tiden)? Eller er barnet kun litt slapp etter det verste er over? 

Dersom det var snakk om noen få timer og barnet kun er slapp og ikke skikkelig syk, så ville jeg vurdert å gjort det ja. Det måtte ha vært greit for barnet og det måtte ha vært mulighet for telefonisk kontakt. Dessuten ville jeg maks ha vært borte i ca 2-3 timer tenker jeg. 

Har barnet skikkelig omgangssyke på sitt verste så ville jeg ikke dratt. Da er det godt å ha en omsorgsperson rundt seg. 

Det var omsorgsaspektet i det jeg tenkte på eller en mulig mangel på det siden foreldrene ikke var der når barnet var sykt, men foreldeldre er mennesker som kan gjøre feil også.

Skrevet
1 hour ago, Evilposelos said:

Er du rusa eller? Det er ingen unnskyldning for å forlate et barn som er sykt.

Ikke rusa nei, jeg tenker som deg at det ikke er så ok å forlate en unge, men man prøver å se det gode i foreldre.

Skrevet
22 minutter siden, Torfa said:

Hæ? " barnet ble ikke så snilt når det ble eldre"?! Forklar!

Barnet det gjelder fikk noen adferdsufordringer da det ble eldre. Flere årsaker.

Skrevet

Å bi borte 4 til 6 timer - overhodet ikke greit. 

Å ta en tur ned i kiosken for å kjøpe cola og noe snaks er helt ok. 

Skrevet

Så saken er at noen du vet om har gjort dette, og nå kjører du KG-pollen for å sjekke at flere er enig med deg?

Skrevet

Jeg hadde ikke etterlatt min syke 12-åring alene på hotellrommet for å dra på sightseeing. Ville vært tilgjengelig for hjelp og støtte. Kunne satt meg på verandaen og solt meg når barnet sov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...