AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Er det ok å la barnet (12 år) bli alene på hotellet med omgangssyke, mens man drar på dagstur selv? Anonymkode: b474f...c6a
Gjest Cocosa Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 Jeg har ikke barn, men jeg tenker at det over hodet ikke er greit!
Gjest Overrasket Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 Nå har ikke jeg barn selv, men jeg tror jeg personlig hadde foretrukket å bli på hotellet med barnet. Selv om barnet aktivt ønsket å være alene hadde jeg nok oppholdt meg i nærheten.
Måbarefåsiat... Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Jeg hadde ikke latt 12-åringen vært alene hjemme fra skolen mens jeg gikk på jobb engang. Ikke med omgangssyke! Klarer du å kose deg på sightseeing når barnet ditt ligger på et hotellrom og spyr? 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 Ikke greit. Anonymkode: 5b1f1...a87 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 Herregud. Nei, selvfølgelig forlater man ikke et barn på 12 år alene med omgangssyke på et hotell i syden! For en kjapp tur på nærbutikken, Ok, men en dagstur?! Anonymkode: 0ee00...851 6
Ulrikke Skrevet 22. november 2017 #7 Skrevet 22. november 2017 Nei... En ting er hjemme en dag etter at oppkast osv er ferdig, sånn "ligge på sofaen og sløve for å komme til hektene" - dag, HJEMME i kjente omgivelser. Da kunne jeg fint ha reist på jobb. Men jeg hadde aldri dratt fra et barn for å reise på sightseeing på ferie... Midt i den verste oppkastsjauen hadde jeg neppe reist fra min 12-åring nå heller, selv om jeg egentlig ikke har flere "sykt barn"-dager ved nyttår. Da hadde jeg blitt hjemme uansett. Men som sagt, når hun er ferdig og bare skal slappe av fordi man blir sliten av en sånn runde, da kunne jeg reist på jobb noen timer... 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #8 Skrevet 22. november 2017 Vet ikke om det heter omgangssyke når barnet har spist dårlig mat og blitt dårlig slik at man kaster opp osv...Synes det egentlig ikke er greit selv, men lurte på om det var storm i et vannglass å tenke at det var feil. Foreldrene er prøver så godt de kan, mor jobber hardt å prøver å få det til å henge sammen med alt. Hun har hjulpet barnet mye ellers og barnet ble ikke så snilt når det ble eldre. TS Anonymkode: b474f...c6a
Sh999 Skrevet 22. november 2017 #9 Skrevet 22. november 2017 Nei det er overhodet IKKE greit! Skjønner ikke en gang at du i det hele tatt har tenkt tanken. Sorry 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #10 Skrevet 22. november 2017 Med dagstur, mener jeg kanskje maks 4-6 timer. Anonymkode: b474f...c6a
altflyter Skrevet 22. november 2017 #12 Skrevet 22. november 2017 Hva ønsker ungen? Det er det viktigste her. Hvis det er slik at vedkommende sover mest nå, så ville jeg tenkt at det var ok. Er det en ansvarlig 12-åring går det nok helt fint. Man får ikke sykt barn dager etter at barnet er fylt 12, og det er tross alt fordi man tenker at en 12-åring klarer å være litt alene. Ville avklart at barnet ikke skal forlate hotellrommet og at du ikke blir alt for lenge borte. Mener folk virkelig at TS bare skal sitte på hotellrommet og se på at barnet sover/spyr? 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #13 Skrevet 22. november 2017 1 minutt siden, altflyter skrev: Hva ønsker ungen? Det er det viktigste her. Hvis det er slik at vedkommende sover mest nå, så ville jeg tenkt at det var ok. Er det en ansvarlig 12-åring går det nok helt fint. Man får ikke sykt barn dager etter at barnet er fylt 12, og det er tross alt fordi man tenker at en 12-åring klarer å være litt alene. Ville avklart at barnet ikke skal forlate hotellrommet og at du ikke blir alt for lenge borte. Mener folk virkelig at TS bare skal sitte på hotellrommet og se på at barnet sover/spyr? Ja, sånn er det og ha barn. Anonymkode: 3394f...d39 5
altflyter Skrevet 22. november 2017 #14 Skrevet 22. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, sånn er det og ha barn. Anonymkode: 3394f...d39 Sånn er det å være hysterisk mener nå jeg. Det er snakk om en som nesten er tenåring. Hvor gamle skal "barna" være før man kan la dem være litt alene? 40? 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #15 Skrevet 22. november 2017 3 minutter siden, altflyter skrev: Hva ønsker ungen? Det er det viktigste her. Hvis det er slik at vedkommende sover mest nå, så ville jeg tenkt at det var ok. Er det en ansvarlig 12-åring går det nok helt fint. Man får ikke sykt barn dager etter at barnet er fylt 12, og det er tross alt fordi man tenker at en 12-åring klarer å være litt alene. Ville avklart at barnet ikke skal forlate hotellrommet og at du ikke blir alt for lenge borte. Mener folk virkelig at TS bare skal sitte på hotellrommet og se på at barnet sover/spyr? De fleste mener nok at man skal være tilgjengelig for et barn som kaster opp/har diaré ja. Heldigvis. Spesielt i utlandet. Hallo? Anonymkode: 0ee00...851 4
Måbarefåsiat... Skrevet 22. november 2017 #17 Skrevet 22. november 2017 4 minutter siden, altflyter said: Mener folk virkelig at TS bare skal sitte på hotellrommet og se på at barnet sover/spyr? Faktisk, ja. 2
Måbarefåsiat... Skrevet 22. november 2017 #18 Skrevet 22. november 2017 2 minutter siden, altflyter said: Sånn er det å være hysterisk mener nå jeg. Det er snakk om en som nesten er tenåring. Hvor gamle skal "barna" være før man kan la dem være litt alene? 40? Her er det en konkret situasjon som er skissert og jeg synes det er langt fra hysterisk å bli på et hotellrom sammen med et sykt barn. Og ja, store gutter og jenter trenger også mammaen eller pappaen sin av og til. Særlig når det gjelder spysjuke, hvor man blir skikkelig dårlig, kanskje spyr på gulvet, får renneræv etc. 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #19 Skrevet 22. november 2017 3 minutter siden, altflyter skrev: Sånn er det å være hysterisk mener nå jeg. Det er snakk om en som nesten er tenåring. Hvor gamle skal "barna" være før man kan la dem være litt alene? 40? Det er ikke hysterisk. Man kan fort bli svært medtatt av den type sykdom. Anonymkode: 0ee00...851 3
altflyter Skrevet 22. november 2017 #20 Skrevet 22. november 2017 1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev: Faktisk, ja. Hadde ungen vært 6 år hadde jeg vært enig, men en 12-åring er nesten tenåring og klarer seg da virkelig noen timer alene med mindre det er et veldig umodent barn eller et barn med andre utfordringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå