Angelheart2 Skrevet 22. november 2017 #1 Del Skrevet 22. november 2017 Er det noen av dere som har bestilt den nye Nissan Leaf som kommer til våren? Jeg vurderer veldig å kjøpe denne bilen, men er fortsatt litt skeptisk til å kjøpe helelektrisk. Noen som har den gamle Leafen som kan si noe om hvordan den er når det gjelder servicebehov, pris på verkstedbesøk og slikt? Rekkevidden på den nye og den gamle kan jo ikke sammenlignes, men jeg vil uansett gjerne høre om dere som har den gamle har vært fornøyd med rekkevidden sammenlignet med hva de reklamerer med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #2 Del Skrevet 22. november 2017 1 time siden, Angelheart2 skrev: Er det noen av dere som har bestilt den nye Nissan Leaf som kommer til våren? Jeg vurderer veldig å kjøpe denne bilen, men er fortsatt litt skeptisk til å kjøpe helelektrisk. Noen som har den gamle Leafen som kan si noe om hvordan den er når det gjelder servicebehov, pris på verkstedbesøk og slikt? Rekkevidden på den nye og den gamle kan jo ikke sammenlignes, men jeg vil uansett gjerne høre om dere som har den gamle har vært fornøyd med rekkevidden sammenlignet med hva de reklamerer med. Er rekkevidden på den nye oppgitt til 300km, holder den vel 150-200km tipper jeg? Ikke noe som klarer i praksis de er oppgitt med Anonymkode: 1bb80...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 23. november 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 23. november 2017 Rekkevidden på den nye blir oppgitt av reklamebrosjyrene til å være 380 km, men selgeren på Nissan mener de kan garantere 250. Det er jo ingen som vet helt sikkert enda hvordan det vil bli i norske forhold, da bilen ikke kommer til Norge før på nyåret. Vi var og tittet på en demobil i går, men den var japansk (rattet på feil side og kun japanske tegn i alle skjermer), så det var ingen bil vi kunne prøve. Er det ingen som kan svare noe på det med service og slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 23. november 2017 #4 Del Skrevet 23. november 2017 Jeg har en Leaf- eller Leif som vi kaller den. Den et fra 2014. Står ca 130km rekkevidde på vinterstid og det er kaldt, kjører litt over 70km hver dag til og fra jobb, og merker nå at det begynner å bli lite strøm når jeg kommet hjem, kommet ann på føret og. På sommer står det 150-160km og da er den en drøm. Har ikke hatt den et år enda, men når vi kjøpte den så hadde den hatt alle servisoppfølgninger og de har ligget på mellom 2 og 3000kr. Ikke vært noe galt med den. Fikk vite at det er ferre deler som blir ødelagt på en el-bil. Jeg er ingen ekspert. Er fornøyd, men kunne ønske den holdt litt bedre på strømmen. Er og en veldig kald bil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #5 Del Skrevet 23. november 2017 2 timer siden, melatonin skrev: Jeg har en Leaf- eller Leif som vi kaller den. Den et fra 2014. Står ca 130km rekkevidde på vinterstid og det er kaldt, kjører litt over 70km hver dag til og fra jobb, og merker nå at det begynner å bli lite strøm når jeg kommet hjem, kommet ann på føret og. På sommer står det 150-160km og da er den en drøm. Har ikke hatt den et år enda, men når vi kjøpte den så hadde den hatt alle servisoppfølgninger og de har ligget på mellom 2 og 3000kr. Ikke vært noe galt med den. Fikk vite at det er ferre deler som blir ødelagt på en el-bil. Jeg er ingen ekspert. Er fornøyd, men kunne ønske den holdt litt bedre på strømmen. Er og en veldig kald bil. Hva er da gjort for de 2-3000,-? Ser du bort fra olje og oljefilter, samt olje for automatkassa, er det nøyaktig de samme delene som slites på en battetibil som en med forbrenningsmotor😁😁 Du har bremser og hjuloppheng som er prikk lik. Og bremser på en batteribil ruster opp når de er i mindre bruk... Anonymkode: 1bb80...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #6 Del Skrevet 23. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er da gjort for de 2-3000,-? Ser du bort fra olje og oljefilter, samt olje for automatkassa, er det nøyaktig de samme delene som slites på en battetibil som en med forbrenningsmotor😁😁 Du har bremser og hjuloppheng som er prikk lik. Og bremser på en batteribil ruster opp når de er i mindre bruk... Anonymkode: 1bb80...d96 som alle unntatt alle troll vet så har elbiler mange tusen færre deler i "motoren". bremsene på en elbil ruster ikke hvis du bruker dem av og til, det samme regelen gjelder på kreftbiler som spyr ut diesel og dreper folk langs veiene. Anonymkode: 67789...449 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #7 Del Skrevet 23. november 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: som alle unntatt alle troll vet så har elbiler mange tusen færre deler i "motoren". bremsene på en elbil ruster ikke hvis du bruker dem av og til, det samme regelen gjelder på kreftbiler som spyr ut diesel og dreper folk langs veiene. Anonymkode: 67789...449 Det finnes IKKE noe hold din påstand du kommer med til slutt! Det kalles for propaganda! Og det er heller ikke flere tusen deler i en forbrenningsmotor! Det er porpaganda fra snyltere som kjøper batteribil kun for å kjøre gratis i bommer, og parkere gratis omtrent over alt! Men det siste er heldigvis på vei bort, slik at flere kan komme til forretninger der batteribilene opptok plasser HELE DAGEN!! Anonymkode: 1bb80...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #8 Del Skrevet 24. november 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes IKKE noe hold din påstand du kommer med til slutt! Det kalles for propaganda! Og det er heller ikke flere tusen deler i en forbrenningsmotor! Det er porpaganda fra snyltere som kjøper batteribil kun for å kjøre gratis i bommer, og parkere gratis omtrent over alt! Men det siste er heldigvis på vei bort, slik at flere kan komme til forretninger der batteribilene opptok plasser HELE DAGEN!! Anonymkode: 1bb80...d96 hele bilbransjen er enige om at en elbil knapt trenger noe vedlikehold i forhold til fossilbiler. Unntatt troll på kg-forumet som snakker vissvass Anonymkode: 67789...449 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 24. november 2017 #9 Del Skrevet 24. november 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: hele bilbransjen er enige om at en elbil knapt trenger noe vedlikehold i forhold til fossilbiler. Unntatt troll på kg-forumet som snakker vissvass Anonymkode: 67789...449 Joda, det er greit å si det på den måten for å lure folk trill rundt😂😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 24. november 2017 #10 Del Skrevet 24. november 2017 På 23.11.2017 den 13.36, AnonymBruker skrev: Hva er da gjort for de 2-3000,-? Ser du bort fra olje og oljefilter, samt olje for automatkassa, er det nøyaktig de samme delene som slites på en battetibil som en med forbrenningsmotor😁😁 Du har bremser og hjuloppheng som er prikk lik. Og bremser på en batteribil ruster opp når de er i mindre bruk... Anonymkode: 1bb80...d96 Du har tydeligvis ikke sett under panseret på en elbil du da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 24. november 2017 #11 Del Skrevet 24. november 2017 15 minutter siden, melatonin skrev: Du har tydeligvis ikke sett under panseret på en elbil du da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #12 Del Skrevet 24. november 2017 4 timer siden, melatonin skrev: Du har tydeligvis ikke sett under panseret på en elbil du da. Alle vet at det ikke er en forbrenningsmotor i en batteribil, men du vet ikke om alle de andre nevnte dele som er felles for alle biler😂😂😂😂 Anonymkode: 1bb80...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 24. november 2017 #13 Del Skrevet 24. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle vet at det ikke er en forbrenningsmotor i en batteribil, men du vet ikke om alle de andre nevnte dele som er felles for alle biler😂😂😂😂 Anonymkode: 1bb80...d96 Så klart må alle slitedeler skiftes innimellom. Klosser er forbruksvare ved alle kjøretøy. Du er ikke et geni som vet det. Det er heller ikke de som utgjør den store forskjellen. Lekkasjer og bevegelige deler i en motor er det som jeg gjerne vil unngå etter å ha hatt mye problemet med det. Nå skrev jeg at jeg ikke ekspert og at jeg ikke har hatt bilen et år enda, er altså i lære fasen enda. Men spørsmålet er, hvorfor et du et så ufordragelig og nedlatende? Det blir bare så teit og useriøst.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #14 Del Skrevet 25. november 2017 8 timer siden, melatonin skrev: Så klart må alle slitedeler skiftes innimellom. Klosser er forbruksvare ved alle kjøretøy. Du er ikke et geni som vet det. Det er heller ikke de som utgjør den store forskjellen. Lekkasjer og bevegelige deler i en motor er det som jeg gjerne vil unngå etter å ha hatt mye problemet med det. Nå skrev jeg at jeg ikke ekspert og at jeg ikke har hatt bilen et år enda, er altså i lære fasen enda. Men spørsmålet er, hvorfor et du et så ufordragelig og nedlatende? Det blir bare så teit og useriøst.. Det finnes en hel rekke med bakdeler med å ha elbil, som som aldri kommer fram i diskusjonen om ei de! Du bør ikke holde fartsgrensen, det går mye strøm, du bør slå av varmen i kupé for å spare strøm på vinteren, batteripakka må varmes opp for at den skal fungere optimalt. Kjørte med en betjent av meg for ikke lenge siden, som hadde fått låne en batteribil da bilen hans var inne på service. Jeg satt og titta litt hvor langt det var igjen å kjøre på ladingen, og den krøp ganske fort ned! Og det var IKKE hardkjør, men varmen måtte stå på for å holde frontruta ren for is og dugg. Lokal forurensing er det lite av, MEN, globalt er den pest og plage når du ser på hvor mye diesel som går med for å grave etter grunnstoffene batteriet består av. Hver maskin ligger nok på rundt 20liter pr.time, eller kanskje mer. Så nei, at jeg skal si noe positivt om elbil sitter alt for langt inne gitt!! Anonymkode: 1bb80...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 27. november 2017 Forfatter #15 Del Skrevet 27. november 2017 På 25.11.2017 den 8.46, AnonymBruker skrev: Det finnes en hel rekke med bakdeler med å ha elbil, som som aldri kommer fram i diskusjonen om ei de! Du bør ikke holde fartsgrensen, det går mye strøm, du bør slå av varmen i kupé for å spare strøm på vinteren, batteripakka må varmes opp for at den skal fungere optimalt. Kjørte med en betjent av meg for ikke lenge siden, som hadde fått låne en batteribil da bilen hans var inne på service. Jeg satt og titta litt hvor langt det var igjen å kjøre på ladingen, og den krøp ganske fort ned! Og det var IKKE hardkjør, men varmen måtte stå på for å holde frontruta ren for is og dugg. Lokal forurensing er det lite av, MEN, globalt er den pest og plage når du ser på hvor mye diesel som går med for å grave etter grunnstoffene batteriet består av. Hver maskin ligger nok på rundt 20liter pr.time, eller kanskje mer. Så nei, at jeg skal si noe positivt om elbil sitter alt for langt inne gitt!! Anonymkode: 1bb80...d96 Men da kanskje du skal holde deg unna tråder der det spørres om erfaringer fra de som har en slik bil også, da.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #16 Del Skrevet 27. november 2017 21 minutter siden, Angelheart2 skrev: Men da kanskje du skal holde deg unna tråder der det spørres om erfaringer fra de som har en slik bil også, da.... Litt tungt å svelge bakdelene med elbil?😁😁 Anonymkode: 1bb80...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå