Gå til innhold

Nye Nissan Leaf


Angelheart2

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har bestilt den nye Nissan Leaf som kommer til våren?
Jeg vurderer veldig å kjøpe denne bilen, men er fortsatt litt skeptisk til å kjøpe helelektrisk.
Noen som har den gamle Leafen som kan si noe om hvordan den er når det gjelder servicebehov, pris på verkstedbesøk og slikt?

Rekkevidden på den nye og den gamle kan jo ikke sammenlignes, men jeg vil uansett gjerne høre om dere som har den gamle har vært fornøyd med rekkevidden sammenlignet med hva de reklamerer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Angelheart2 skrev:

Er det noen av dere som har bestilt den nye Nissan Leaf som kommer til våren?
Jeg vurderer veldig å kjøpe denne bilen, men er fortsatt litt skeptisk til å kjøpe helelektrisk.
Noen som har den gamle Leafen som kan si noe om hvordan den er når det gjelder servicebehov, pris på verkstedbesøk og slikt?

Rekkevidden på den nye og den gamle kan jo ikke sammenlignes, men jeg vil uansett gjerne høre om dere som har den gamle har vært fornøyd med rekkevidden sammenlignet med hva de reklamerer med.

Er rekkevidden på den nye oppgitt til 300km, holder den vel 150-200km tipper jeg? Ikke noe som klarer i praksis de er oppgitt med

Anonymkode: 1bb80...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkevidden på den nye blir oppgitt av reklamebrosjyrene til å være 380 km, men selgeren på Nissan mener de kan garantere 250. Det er jo ingen som vet helt sikkert enda hvordan det vil bli i norske forhold, da bilen ikke kommer til Norge før på nyåret.
Vi var og tittet på en demobil i går, men den var japansk (rattet på feil side og kun japanske tegn i alle skjermer), så det var ingen bil vi kunne prøve.

Er det ingen som kan svare noe på det med service og slikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Leaf- eller Leif som vi kaller den. Den et fra 2014. Står ca 130km rekkevidde på vinterstid og det er kaldt, kjører litt over 70km hver dag til og fra jobb, og merker nå at det begynner å bli lite strøm når jeg kommet hjem, kommet ann på føret og. På sommer står det 150-160km og da er den en drøm. Har ikke hatt den et år enda, men når vi kjøpte den så hadde den hatt alle servisoppfølgninger og de har ligget på mellom 2 og 3000kr. Ikke vært noe galt med den. Fikk vite at det er ferre deler som blir ødelagt på en el-bil. Jeg er ingen ekspert. Er fornøyd, men kunne ønske den holdt litt bedre på strømmen. Er og en veldig kald bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, melatonin skrev:

Jeg har en Leaf- eller Leif som vi kaller den. Den et fra 2014. Står ca 130km rekkevidde på vinterstid og det er kaldt, kjører litt over 70km hver dag til og fra jobb, og merker nå at det begynner å bli lite strøm når jeg kommet hjem, kommet ann på føret og. På sommer står det 150-160km og da er den en drøm. Har ikke hatt den et år enda, men når vi kjøpte den så hadde den hatt alle servisoppfølgninger og de har ligget på mellom 2 og 3000kr. Ikke vært noe galt med den. Fikk vite at det er ferre deler som blir ødelagt på en el-bil. Jeg er ingen ekspert. Er fornøyd, men kunne ønske den holdt litt bedre på strømmen. Er og en veldig kald bil.

Hva er da gjort for de 2-3000,-? Ser du bort fra olje og oljefilter, samt olje for automatkassa, er det nøyaktig de samme delene som slites på en battetibil som en med forbrenningsmotor😁😁 Du har bremser og hjuloppheng som er prikk lik. Og bremser på en batteribil ruster opp når de er i mindre bruk...

Anonymkode: 1bb80...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er da gjort for de 2-3000,-? Ser du bort fra olje og oljefilter, samt olje for automatkassa, er det nøyaktig de samme delene som slites på en battetibil som en med forbrenningsmotor😁😁 Du har bremser og hjuloppheng som er prikk lik. Og bremser på en batteribil ruster opp når de er i mindre bruk...

Anonymkode: 1bb80...d96

som alle unntatt alle troll vet så har elbiler mange tusen færre deler i "motoren". bremsene på en elbil ruster ikke hvis du bruker dem av og til, det samme regelen gjelder på kreftbiler som spyr ut diesel og dreper folk langs veiene.

Anonymkode: 67789...449

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

som alle unntatt alle troll vet så har elbiler mange tusen færre deler i "motoren". bremsene på en elbil ruster ikke hvis du bruker dem av og til, det samme regelen gjelder på kreftbiler som spyr ut diesel og dreper folk langs veiene.

Anonymkode: 67789...449

Det finnes IKKE noe hold din påstand du kommer med til slutt! Det kalles for propaganda! Og det er heller ikke flere tusen deler i en forbrenningsmotor! Det er porpaganda fra snyltere som kjøper batteribil kun for å kjøre gratis i bommer, og parkere gratis omtrent over alt! Men det siste er heldigvis på vei bort, slik at flere kan komme til forretninger der batteribilene opptok plasser HELE DAGEN!!

Anonymkode: 1bb80...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes IKKE noe hold din påstand du kommer med til slutt! Det kalles for propaganda! Og det er heller ikke flere tusen deler i en forbrenningsmotor! Det er porpaganda fra snyltere som kjøper batteribil kun for å kjøre gratis i bommer, og parkere gratis omtrent over alt! Men det siste er heldigvis på vei bort, slik at flere kan komme til forretninger der batteribilene opptok plasser HELE DAGEN!!

Anonymkode: 1bb80...d96

hele bilbransjen er enige om at en elbil knapt trenger noe vedlikehold i forhold til fossilbiler. Unntatt troll på kg-forumet som snakker vissvass:fart2:

Anonymkode: 67789...449

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hele bilbransjen er enige om at en elbil knapt trenger noe vedlikehold i forhold til fossilbiler. Unntatt troll på kg-forumet som snakker vissvass:fart2:

Anonymkode: 67789...449

Joda, det er greit å si det på den måten for å lure folk trill rundt😂😂😂😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2017 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Hva er da gjort for de 2-3000,-? Ser du bort fra olje og oljefilter, samt olje for automatkassa, er det nøyaktig de samme delene som slites på en battetibil som en med forbrenningsmotor😁😁 Du har bremser og hjuloppheng som er prikk lik. Og bremser på en batteribil ruster opp når de er i mindre bruk...

Anonymkode: 1bb80...d96

Du har tydeligvis ikke sett under panseret på en elbil du da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, melatonin skrev:

Du har tydeligvis ikke sett under panseret på en elbil du da. 

Alle vet at det ikke er en forbrenningsmotor i en batteribil, men du vet ikke om alle de andre nevnte dele som er felles for alle biler😂😂😂😂

Anonymkode: 1bb80...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle vet at det ikke er en forbrenningsmotor i en batteribil, men du vet ikke om alle de andre nevnte dele som er felles for alle biler😂😂😂😂

Anonymkode: 1bb80...d96

Så klart må alle slitedeler skiftes innimellom. Klosser er forbruksvare ved alle kjøretøy.  Du er ikke et geni som vet det.  Det er heller ikke de som utgjør den store forskjellen. Lekkasjer og bevegelige deler i en motor er det som jeg gjerne vil unngå etter å ha hatt mye problemet med det. Nå skrev jeg at jeg ikke ekspert og at jeg ikke har hatt bilen et år enda, er altså i lære fasen enda. Men spørsmålet er, hvorfor et du et så ufordragelig og nedlatende? Det blir bare så teit og useriøst.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, melatonin skrev:

Så klart må alle slitedeler skiftes innimellom. Klosser er forbruksvare ved alle kjøretøy.  Du er ikke et geni som vet det.  Det er heller ikke de som utgjør den store forskjellen. Lekkasjer og bevegelige deler i en motor er det som jeg gjerne vil unngå etter å ha hatt mye problemet med det. Nå skrev jeg at jeg ikke ekspert og at jeg ikke har hatt bilen et år enda, er altså i lære fasen enda. Men spørsmålet er, hvorfor et du et så ufordragelig og nedlatende? Det blir bare så teit og useriøst.. 

Det finnes en hel rekke med bakdeler med å ha elbil, som som aldri kommer fram i diskusjonen om ei de! Du bør ikke holde fartsgrensen, det går mye strøm, du bør slå av varmen i kupé for å spare strøm på vinteren, batteripakka må varmes opp for at den skal fungere optimalt.

Kjørte med en betjent av meg for ikke lenge siden, som hadde fått låne en batteribil da bilen hans var inne på service. Jeg satt og titta litt hvor langt det var igjen å kjøre på ladingen, og den krøp ganske fort ned! Og det var IKKE hardkjør, men varmen måtte stå på for å holde frontruta ren for is og dugg. Lokal forurensing er det lite av, MEN, globalt er den pest og plage når du ser på hvor mye diesel som går med for å grave etter grunnstoffene batteriet består av. Hver maskin ligger nok på rundt 20liter pr.time, eller kanskje mer. Så nei, at jeg skal si noe positivt om elbil sitter alt for langt inne gitt!!

Anonymkode: 1bb80...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎11‎.‎2017 den 8.46, AnonymBruker skrev:

Det finnes en hel rekke med bakdeler med å ha elbil, som som aldri kommer fram i diskusjonen om ei de! Du bør ikke holde fartsgrensen, det går mye strøm, du bør slå av varmen i kupé for å spare strøm på vinteren, batteripakka må varmes opp for at den skal fungere optimalt.

Kjørte med en betjent av meg for ikke lenge siden, som hadde fått låne en batteribil da bilen hans var inne på service. Jeg satt og titta litt hvor langt det var igjen å kjøre på ladingen, og den krøp ganske fort ned! Og det var IKKE hardkjør, men varmen måtte stå på for å holde frontruta ren for is og dugg. Lokal forurensing er det lite av, MEN, globalt er den pest og plage når du ser på hvor mye diesel som går med for å grave etter grunnstoffene batteriet består av. Hver maskin ligger nok på rundt 20liter pr.time, eller kanskje mer. Så nei, at jeg skal si noe positivt om elbil sitter alt for langt inne gitt!!

Anonymkode: 1bb80...d96

Men da kanskje du skal holde deg unna tråder der det spørres om erfaringer fra de som har en slik bil også, da....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Men da kanskje du skal holde deg unna tråder der det spørres om erfaringer fra de som har en slik bil også, da....

Litt tungt å svelge bakdelene med elbil?😁😁

Anonymkode: 1bb80...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...