Gå til innhold

Vanlig å bli kvalm ved sult?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja. Er det? Sultfølelsen min er helt på tryne etter flere mnd med lavt matinntak, blir aldri sulten, er bare konstant kvalm. Håpløst å vite om jeg egentlig er sulten eller mett eller syk eller hva! Begynner nesten å lure på om det er noe annet galt. Noen flere her som blir kvalme av å spise for lite?

Anonymkode: 24067...2c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig. Hvis man ikke spiser/spiser lite får man mye magesyre. Jeg blir også kvalm. Noen ganger spyr jeg bare magesyre og så slutter jeg å være kvalm. Men hvis du har dårlig matlyst på grunn av psykiske ting, bør du prøve å få deg litt. Som et glass Biola, salte kjeks, en banan. Et eller annet. Det er helt vanlig å bli kvalm! :) 

Anonymkode: faa5d...f00

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt vanlig. Hvis man ikke spiser/spiser lite får man mye magesyre. Jeg blir også kvalm. Noen ganger spyr jeg bare magesyre og så slutter jeg å være kvalm. Men hvis du har dårlig matlyst på grunn av psykiske ting, bør du prøve å få deg litt. Som et glass Biola, salte kjeks, en banan. Et eller annet. Det er helt vanlig å bli kvalm! :) 

Ok, da får jeg vel bare fortsette å prøve å spise mer og se om det hjelper.. Lettere sagt enn gjort når man føler man må spy😅 ts

Skrevet

Ja

Anonymkode: d3ae0...c62

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da får jeg vel bare fortsette å prøve å spise mer og se om det hjelper.. Lettere sagt enn gjort når man føler man må spy😅 ts

Mm jeg vet godt hvordan det er. Men det er normalt, og ikke farlig. :) 

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn noe mat som er kvalmedempende. For meg så er det for eksempel brød med gulost. Også spiser du litt, men veldig ofte. Ikke tenk på å få i deg et måltid, men heller en liten matbit. Og om du spiser en munnfull hvert kvarter eller halvtime, så er du godt på vei 👍

Anonymkode: 3938f...984

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Er det? Sultfølelsen min er helt på tryne etter flere mnd med lavt matinntak, blir aldri sulten, er bare konstant kvalm. Håpløst å vite om jeg egentlig er sulten eller mett eller syk eller hva! Begynner nesten å lure på om det er noe annet galt. Noen flere her som blir kvalme av å spise for lite?

Hvorfor spiser du lite da?

Anonymkode: 53ca0...43e

• Liker 1
Skrevet

Det er nok mest vanlig å bli kvalm av andre årsaker. Men du kan forsøke å spise lite og heller litt oftere om du har problemer med å få i deg mat. 

Anonymkode: e5fb9...418

Skrevet

Finn noe mat som er kvalmedempende. For meg så er det for eksempel brød med gulost. Også spiser du litt, men veldig ofte. Ikke tenk på å få i deg et måltid, men heller en liten matbit. Og om du spiser en munnfull hvert kvarter eller halvtime, så er du godt på vei 👍

Et par skiver med gulost innimellom høres ikke dumt ut, det er jo nøytralt og godt. Skal prøve å sette på alarm på mobilen, så jeg husker å få i meg noe👍

Hvorfor spiser du lite da?

Anonymkode: 53ca0...43e

Det har bare blitt litt sånn i det siste. Er deprimert og har hatt en tung periode nå, så har bare ikke vært interessert i mat. TS

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et par skiver med gulost innimellom høres ikke dumt ut, det er jo nøytralt og godt. Skal prøve å sette på alarm på mobilen, så jeg husker å få i meg noe👍

Det har bare blitt litt sånn i det siste. Er deprimert og har hatt en tung periode nå, så har bare ikke vært interessert i mat. TS

Lykke til, og ikke minst god bedring :klemmer: 

Skrevet

Jeg blir kvalm av det ja. Da jeg jobbet nattevakt så greide jeg aldri prise på vakt og da ble jeg sykt kvalm. Var jo sulten, men greide ikke å få i meg mat på natten.

Anonymkode: a4bca...0b3

Skrevet

Helt normalt, ja. Om du er mye på farten kan du ha noen barer i vesken, så du kan få litt påfyll ihvertfall. 

Anonymkode: f0a8d...7dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...