Gå til innhold

Alle dere - Noen av dere!


Gjest PaN

Anbefalte innlegg

Jeg må personlig innrømme at jeg begynner å bli lei når noen skal generalisere kvinner eller menn når man skriver "Alle menn ditt" "Alle kvinner datt" 

Hvorfor føler mange av dere nødvendigheten ved å generalisere absolutt alle i et tema noen menn og kvinner har helt forskjellige meninger om? Alle har egne meninger, og jeg syns det er unødvendig å skrive i titler man starter hvor man begynner med "Alle". 

Tråden kan virke sytete men jeg må da få dufte mening om dette? Hva er det dere syns? Er det greit at når et tema åpnes at folk skriver "alle mannfolk" "Alle kvinner" ? Er ikke det med på å åpne et negativt bilde av den generelle befolkningen ved å generalisere slikt? 

Mulig jeg er helt på jorde, men det får så være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har på pekt dette flere ganger.

Det er uvitenhet og ignoranse som gjør at folk skriver dette- "alle ditt" og "alle datt". For at det skal stemme må vi ha en kollektiv tankegang hos alle disse som gjør at alle tenker og gjør det samme. Det har aldri skjedd og vil heller aldri skje.

Da hadde alle blitt tannlege, alle hadde kjørt Honda, alle hadde elsket Tone osv.

Folk som skriver slike setninger har ikke tenkt gjennom hvordan det hadde vært i praksis, enkelt og greit.

Anonymkode: b6dfb...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...