Lano-mannen Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Jeg tror de fleste av dere er oppegående menn som er med i en rivende utvikling hvor kjønnsrollemønstrene endres og samtidig står opp for det dere står for når noen går for langt i feminismens navn. Andre igjen har havnet i skyttergropene og har erklært kvinner som et slags fiendtlig innstilt vesen som motkjemper dere. Den første delen av KG-menn klarer seg fint. Den andre delen, er de jeg ønsker å adressere etter å ha lest utallige tråder hvor kjønnsrollemønster dukker opp. For det første, hvorfor er dere her? Hvis ikke det var for at så mange kvinner skriver her inne? Hvorfor ikke bare frekventere alle de andre fora der ute hvor det finnes uendelig mange tråder om sløyd, maskiner og fotball? Der hvor menn alene, stort sett, diskuterer med stor entusiasme funksjonaliteten av hjullager? Hvorfor belemre KG med deres bitre syn på at verden endrer seg og hvorfor klandre kvinner for det? Det er veldig få kvinner som ønsker å ta fra deg din manndom. Snarere tvert i mot. Men manndom er ikke å klage, syte og lage en haug med tråder om at fortiden var så mye bedre. I gamle dager ville du ha vært "Jeppe på Bjerget." Nei, jeg prøver ikke å innynde meg hos kvinner med dette innlegget. Jeg har mine egne meninger. Og noen kvinner kan fremstå som de ble bitt av en lam rotte i bakhodet. Men det er ikke saken kjerne. Det er en ganske stor forskjell på å skrive noe provoserende med et glimt i øyet og det å skrive det med total mangel på selvinnsikt. Jeg kan skrive mye rart, men jeg generaliserer sjeldent. Jeg blir flau av den konstante gnålingen om at norske kvinner hater menn. Eller skal leve uten oss. Noen få forkvaklede kvinner er like ille som dere. Og da foreslår jeg at dere kan gå sammen og laget et forum hvor dere kan hate hverandre. Så kan resten av oss prøve å oppføre oss noenlunde saklig. Jeg har litt å gå på akkurat der selv, men jobber med saken. De fleste kvinner ønsker en mann som tår opp for sine meninger. Det er derimot ikke det samme som å klage. Det er for mange tråder og kommentarer om at vi menn er overlegne eller at kvinner "driter i oss." De prøver å komme seg gjennom hverdagen like mye som deg. Se deg i speilet. Se deg fra utsiden der du skriver. Nei, jeg er langt fra perfekt. Hvorfor ikke bare gå til vgd.no? Ikke? Nei, fordi det er gørrkjedelig for at andelen menn som skriver er for stor. Men vil du vite hvordan en motor fungerer, finner du det der. Men det meste som betyr noe i livet glimrer med sitt fravær. 10
Lano-mannen Skrevet 22. november 2017 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2017 hehe... kanskje det kan fremstå sånn. Det var ikke meningen. Jeg skal stå for det jeg har skrevet, men akkurat nå må jeg logge av. 2
WubWub Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Tja. Fordi jeg liker forumet - er ikke verre enn det. Moderatorteamet er dyktige, det finnes mange alrighte og hyggelige bruker. Sløyd, fotball og maskineri interesserer meg ikke med mindre det er kunstig intelligens vi prater om. Ikke har jeg et bittert syn på verden, tvert imot ser jeg på livet som en stor gave som jeg er meget glad for å ha mottatt og jeg klandrer ikke på kvinner for noe som helst. De som historisk sett har behandlet meg best i verden er kvinner så med dette i bakhodet er det ikke unaturlig at jeg trives godt på et forum hvor majoriteten er kvinner og ikke menn. Kjønnsroller er jeg ikke spesielt opp tatt av, de er flytende og i stadig forandring. At ting var bedre i gamle dager er jeg ikke helt enig i, på enkelte få områder var det kanskje men på de fleste andre måter har vi aldri hatt det bedre enn vi har det idag. Ellers ser jeg ikke på noe kjønn som overlegent - menn og kvinner utfyller hverandre, vi konkurrerer ikke. 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker said: Anonymkode: 4305e...91b Vi trenger flere som ts men ikke flere som deg. Anonymkode: 798fc...561 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi trenger flere som ts men ikke flere som deg. Anonymkode: 798fc...561 Anonymkode: 4305e...91b 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #7 Skrevet 22. november 2017 VI har også mange gode menn her inne, det er viktig å få frem. Anonymkode: 8d001...1b5 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #8 Skrevet 22. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: VI har også mange gode menn her inne, det er viktig å få frem. Anonymkode: 8d001...1b5 Men TS ønsker å få frem at han er den eneste gode mannen her, han er kvinnenes redning! Anonymkode: 62e46...ce4 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #9 Skrevet 22. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker said: Anonymkode: 4305e...91b For en som klager over kvinner er du særdeles dårlig på rasjonell diskusjon Anonymkode: 5414d...9a5 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #10 Skrevet 22. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men TS ønsker å få frem at han er den eneste gode mannen her, han er kvinnenes redning! Anonymkode: 62e46...ce4 Nei, ts har rett i mye av det han sier. Anonymkode: 8d001...1b5 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #11 Skrevet 22. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men TS ønsker å få frem at han er den eneste gode mannen her, han er kvinnenes redning! Anonymkode: 62e46...ce4 Nei, det gjør han ikke! Anonymkode: 798fc...561 2
Gjest Overrasket Skrevet 22. november 2017 #12 Skrevet 22. november 2017 Jeg startet her fordi jeg hadde vært ute av Norge i mange år, og rett og slett ville lese og lære litt om norske kvinner. Det tok ikke lenge før jeg faktisk syntes at KG virket som et bra sted. Det er mange bra folk her, og det var noen brukere her som var meget interessante. Jeg liker det brede spekteret av temaer, og jeg synes det stort sett er hyggelig her. Så sånn er det.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #13 Skrevet 22. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ts har rett i mye av det han sier. Anonymkode: 8d001...1b5 At alt var så mye bedre om bare alle menn var som han? Anonymkode: 1a41f...9df
Lano-mannen Skrevet 22. november 2017 Forfatter #14 Skrevet 22. november 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: At alt var så mye bedre om bare alle menn var som han? Anonymkode: 1a41f...9df Jeg har ikke mer enn 20 minutter nå. Nei, verden ville ikke ha vært bedre om alle var som meg. Jeg opplever selv at jeg ikke har prøvd å påstå det.
Tillion Skrevet 22. november 2017 #15 Skrevet 22. november 2017 Det er nok ikke mer komplisert enn at negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet, for enkelte. 2
Lano-mannen Skrevet 22. november 2017 Forfatter #16 Skrevet 22. november 2017 Det er bare denne enorme generaliseringen. Enten om det gjelder menn som er feil eller kvinner som tar feil. Eller om alle som tror på Allah, er gale. Det er for mange av oss som generaliserer alt. Og jeg har blitt litt lei av menn som klager. Det er ikke så mandig. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 22. november 2017 #17 Skrevet 22. november 2017 Elsker hunden på bildet ditt, TS
Lano-mannen Skrevet 22. november 2017 Forfatter #18 Skrevet 22. november 2017 1 minutt siden, Evilposelos skrev: Elsker hunden på bildet ditt, TS Noe må ha skremt ham noe inderlig;) Kanskje en megakatt.. 1
Lano-mannen Skrevet 22. november 2017 Forfatter #20 Skrevet 22. november 2017 36 minutter siden, Overrasket skrev: Jeg liker det brede spekteret av temaer, og jeg synes det stort sett er hyggelig her. Så sånn er det. Det brede spekteret, er nøkkelen. Det er derfor vi kommer tilbake. Jeg finner lite om Serie A, men det finner jeg andre steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå