Gå til innhold

P-stav

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen her har erfaring med p-stav. 

Jeg har funnet mange tråder om p-stav når jeg googler, men det jeg ikke finner, er hvor lang tid det tar fra man setter den inn til eventuelle bivirkninger kommer? Er det noen som har / har hatt p-stav som kan si noe om hvor lang tid det tar fra dere satte den inn til eventuelle bivirkninger kom?

Anonymkode: 5965c...152

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar en ukes tid før kroppen har fått alle hormonene du skal ha og p-staven begynner å virke. Vil tro bivirkningene kommer rundt den tid også. 

Fikk ikke en eneste bivirkning - så kan ikke uttale meg sikkert - men i og med at man er beskyttet mot graviditet en uke etter innsetting går jeg ut i fra at bivirkningene starter da. Men som med all prevensjon kan jo bivirkninger komme og gå når som helst - men fra en uke og til tre måneder etter innsetting er det vanligst :) 

Anonymkode: 2e2c0...732

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tar en ukes tid før kroppen har fått alle hormonene du skal ha og p-staven begynner å virke. Vil tro bivirkningene kommer rundt den tid også. 

Fikk ikke en eneste bivirkning - så kan ikke uttale meg sikkert - men i og med at man er beskyttet mot graviditet en uke etter innsetting går jeg ut i fra at bivirkningene starter da. Men som med all prevensjon kan jo bivirkninger komme og gå når som helst - men fra en uke og til tre måneder etter innsetting er det vanligst :) 

Tusen takk!

Håper jeg får det som deg, med null bivirkninger! Er ni dager siden jeg satte den inn i dag, på dag 5 i syklusen. Går og venter på småblødninger og alt som er, men det kan kanskje ta en stund enda før det kommer.

Skrevet

Bivirkninger kan komme snikende og uten at du legger merke til det. Trodde heller ikke jeg fikk bivirkninger før jeg tok ut p-staven og sluttet med det. Skal aldri sett inn noe p- stav eller bruke annen hormonell pervensjonsmiddel igjen. Ikke bra for kroppen. 

Anonymkode: cc6e8...a1b

Skrevet

Hatt p stav siden juni 16. 

- Har mye uren hud, masse kviser 

- Mye små blødninger.. 

- Hadde mensen konstant de første 3-4 mnd. Kunne blø 3 av 4 uker, kraftig. 

- Ble ekstremt fort sint den første tiden 

Mye mensmurringer. Skal til lege på tirsdag og drøfte ta den ut 

Anonymkode: ec234...af0

Skrevet

Tror jeg hadde få bivirkninger, men det verste kom etter 2 år. Konstant mens. Fjerna staven etter 3 måneder.

Skrevet (endret)

Jeg elsker p-staven min. har ikke hatt bivirkninger, bare en småblødning hver femte måned eller så. 

Endret av gobbledigook
Skrevet

Jeg fikk de verste bivirkningene etter ca tre måneder. Da begynte menstruasjonen å komme hyppigere og hyppigere, samt vare lengre og lengre og lengre. Til slutt fikk jeg liksom mensen på nytt mer eller mindre hver dag, sammen med murringer, magevondt , dårlig søvn og dårlig humør. Dagene før jeg tok den ut, var det så ille at jeg til og med var kvalm. Så her ble den tatt ut like etter seks måneder. Tok til og med noen uker etter det før jeg sluttet å blø også. Det der var djevelskap for min del. Går ikke på noe nå, skal vurdere kobberspiral senere. Men kjenner jeg kroppen min riktig, går det vel ikke så bra det heller.

Har tidligere gått på p-piller og Cerazette. Jeg vil ikke gå på hormon-prevensjon igjen, og Cerazette blødde jeg også på.

Anonymkode: c8658...54b

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk!

Håper jeg får det som deg, med null bivirkninger! Er ni dager siden jeg satte den inn i dag, på dag 5 i syklusen. Går og venter på småblødninger og alt som er, men det kan kanskje ta en stund enda før det kommer.

Håper det funker for deg :) p-stav er det «sunneste», sikreste og enkleste prevensjonsmiddelet på markedet - så lenge det funker! Jeg elsker min, skal aldri ha noe annet.

1 time siden, gobbledigook skrev:

Jeg elsker p-staven min. har ikke hatt bivirkninger, bare en småblødning hver femte måned eller så. 

Samme her. Det kan knapt kalles blødning, må bruke truseinnlegg 1, kanskje 2 dager - så er det over. Ingen smerter eller PMS :) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper det funker for deg :) p-stav er det «sunneste», sikreste og enkleste prevensjonsmiddelet på markedet - så lenge det funker! Jeg elsker min, skal aldri ha noe annet.

Samme her. Det kan knapt kalles blødning, må bruke truseinnlegg 1, kanskje 2 dager - så er det over. Ingen smerter eller PMS :) 

Jepp! Synes synd i de som får problemer med staven, for det er så herlig å slippe å tenke på p-piller hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...