Gå til innhold

Kobberspiral, de evige spørsmålene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt kobberspiral i et år nå. Tidligere har jeg prøvd minipiller, p-piller, p-ring og p-stav, samtlige av disse kuttet jeg ut etter uker eller få måneder grunnet bivirkninger. Hormonene fikk meg til å føle meg miserabel og jeg mistet sexlysten. Så til tross for månedlige blødninger og menssmerter, så har jeg vært kjempefornøyd med tanke på at jeg slipper "hormonoverdose". En dag, etter et halv år med kobberspiralen,  fikk jeg utrolig sterke smerter etter samleie. Det var stikking fra nedre del av magen, og smertene var så intense at jeg lå i fosterstilling i dusjen og gråt. Jeg karret meg til lege etter noen dager, og sa viste det seg at trådene hadde gått opp i livmorhalsen. Legen fikk "plukket" dem ned igjen, og alt ble bra igjen. Men nå kan jeg igjen ikke kjenne trådene, og enkelte ganger er det ganske vondt med samleie (likevel ikke like forferdelig som forrige gang) Har noen andre opplevd noe lignende, og er det kanskje ikke det at trådene "forsvinner opp" som forårsaker smertene? 

Anonymkode: 7874d...be4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DETTE HØRER HJEMME UNDER HELSE!

Anonymkode: 52f1f...3ec

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt kobberspiral også, og opplevde det samme som deg noen ganger, mot slutten før jeg fikk den fjernet lå jeg i forsterstilling og gråt i to dager i strekk når jeg hadde mensen. Trådene mine fant jeg aldri selv, men legen fant de alltid. Jeg følte at hvis noe dyttet borti den (røff sex, nyseanfall eller kraftig hoste), så kunne jeg få skikkelige smerter. Noen ganger fikk jeg "stikk" i magen hvis jeg trente hardt eller bøyde meg på en rar måte. 

9 minutter siden, AnonymBruker said:

DETTE HØRER HJEMME UNDER HELSE!

Anonymkode: 52f1f...3ec

Pust med magen du. Kanskje du heller ikke tåler hormonprevensjon?

Anonymkode: 30b58...4fd

• Liker 1
Skrevet

Takk for et informativt svar

Skrevet

Kroppen min avviser alle spiraltyper. Jeg tåler heller ikke hormonene i vanlige p-piller så jeg bruker cerazette nå.

Anonymkode: 97c7e...e24

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kroppen min avviser alle spiraltyper. Jeg tåler heller ikke hormonene i vanlige p-piller så jeg bruker cerazette nå.

Cerazette gjorde meg helt loco. Skal straks prøve ut kobberspiralen Gynefix istedet. 

Anonymkode: e51e3...008

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Samme her - ikke prøvd Cerazette pga dette riktignok:

1 hour ago, AnonymBruker said:

Cerazette gjorde meg helt loco. Skal straks prøve ut kobberspiralen Gynefix istedet. 

Anonymkode: 30b58...4fd

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok gynefix er et godt alternativ. Jeg visste ikke om denne da jeg fikk min kobberspiral. Når det gjelder Cerazette så ble jeg også helt tullete. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...