Gå til innhold

Aktiviteter på ettermiddag/kveld


GodtNok

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er så slitsomt å følge opp aktiviteter i ukedagene. Alle ungene har sine greier og minstemann (3.) tør ikke være på aktiviteten alene. Nå har vi vært syke alle sammen, men jeg er i gang på jobb igjen. I dag orket jeg ikke tanken, og siden minsten syns det var helt Ok, var vi bare hjemme. Kjenner litt på dårlig samvittighet, men fantastisk å ikke ha det travelt etter middag, å kunne slappe av på sofaen, ordne en klesvask. 

Jeg syns generelt det er alt for mye styr på ettermiddagene. Må man være med på så mye? Samtidig føler jeg det er viktig, og alle holder jo på slik. 

Flere som er dratt i hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når minsten bare er 3 og går i barnehage så har han vel ikke behov for å delta på aktiviteter på kveldstid i tillegg? Jeg må innrømme at jeg har ventet til barna mine startet på skolen før vi meldte de på fritidsaktiviteter. De blir tidsnok travle med lekser, venner og aktiviteter. Så vi synes det var godt å ikke skulle noe med de minste på kvelden så lenge de var bhg barn. Ha ihvertfall ikke dårlig samvittighet:) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lever du etter hva andre gjør? Det er jo bare veldig dumt for deg selv. Gjør det du kjenner gjør godt for deg. Alle har ulike ting de gjør for å ha det fint. Jeg har et barn som er fornøyd med å sitte inne nesten hver dag. Kunne jo stresset og kavet barnet opp slik som mange andre jeg, null problem, men så tenkte jeg "hvorfor skal jeg stresse og hvorfor skal barnet mitt bli stresset hver dag?" Det kan sies at jeg har det mest rolige og fornøyde barnet pga dette. La barn få være barn. Hvis barnet ditt absolutt vil holde på med en aktivitet så er det greit, hvis ikke, så er det også greit.

Anonymkode: 040c1...7f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo helt enig med dere. Minsten går i 3.klasse, altså er han snart åtte. Jeg kjenner ingen som ikke har noen aktivitet, det er nok derfor jeg føler vi også må. Jeg skulle ønske ungene kunne farte rundt, leke med venner og ta livet med ro slik jeg gjorde da jeg var liten... 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Hæ?

Min er 2år og når han kommer hjem fra barnehagen så er klokka 16. Så er det middag og litt kos og så er klokka 17.00. Da liker han å slappe av med oss med bøker, lek og læring, leke litt for seg selv og så er klokken 18 og det er kvelds. Så er det stell, litt mer kos og så er det legging 19.00. 

Etter en hel dag med aktiviteter i barnehagen så har ikke han behov for full action hjemme. Hvor har du det ifra? På sommeren er vi naturlig nok ute etter middag og koser oss i parken og sola når det er varmt og fint, men nå i mørket og kulden så er det mer enn nok med inneaktiviteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han er åtte år tror jeg at jeg ville øvd mer på at han kunne dratt på denne fritidsaktiviteten alene. Nå har ikke jeg så store barn enda, så jeg vet ikke hva som er normalt på den alderen.

Det er jo ikke sånn at alle må være med på fritidsaktiviteter heller, men hvis flertallet av barna er det så er det kanskje ikke så mange venner/naboer igjen å bare "henge" med, og dermed kan det kanskje bli litt ensomt?

Anonymkode: 10f65...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkord er "kvalitet" framfor kvantitet. Bare et tips, det betyr mer for barna enn noe annet. Ofte trenger barna "å lande" etter en hektisk uke i barnehage eller skole.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...