AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 Jeg har nylig fjernet en kobberspiral og ser etter en annen type prevensjon. Her kommer en liste over hva jeg har prøvd og hvordan det har fungert: P-piller Yasmin: første type prevensjon, fungerte vel ok, men følte jeg fikk veldige humørsvingninger og økt sultfølelse P-ring NuvaRing: Ble helt gal, deprimert, aggresiv, sint, følsom. P-piller Mercilon: Følte at bivirkningene fra NuvaRingen vedvarte her, så jeg sluttet ganske fort Kobberspiral: Økt mens og økte menssmerter, dritt å aldri kunne utsette mensen. Nå vurderer jeg å prøve Cerazette. Noen som har erfaringer med dette? Eller noen andre anbefalinger fra noen som har hatt lignende opplevelser? Anonymkode: 2d7c3...aa1
gobbledigook Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 Jeg har gått på cerazette og microgynon. Men jeg har aldri hatt noen bivirkninger (som jeg har lagt merke til) og har generelt en ganske grei kropp når det kommer til mensen o.l Gikk over til cerazette etter anbefaling fra lege fordi jeg ville ha p-stav. Er visstnok mye av det samme, så hun ville bare at jeg skulle se hvordan blødningene ble. Går på p-stav nå, men det er jo litt risky for noen med tanke på bivirkninger
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #3 Skrevet 21. november 2017 Jeg går på cerazette og har gjort det noen år. Er storfornøyd! I begynnelsen fikk jeg litt kviser, men det ga seg fullstendig etter noen måneder. Har mer eller mindre mistet mensen helt (er vel 6-7mnd siden sist) noe jeg ikke klager på Det eneste negative er at det innimellom kommer småblødninger uten forvarsel. De kommer så klart alltid når det passer minst. Bare bittelitt og det er over i løpet av to-tre dager. Anonymkode: af239...b08
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #4 Skrevet 21. november 2017 Dette hører hjemme under helse. Anonymkode: 42c5e...9cf
FantasDick Skrevet 21. november 2017 #5 Skrevet 21. november 2017 - Trionetta, fornøyd, tatt av markedet. - Mercilon, litt laber sexlyst. - Cerazette, fornøyd. - Depo-provera, elsket det! Ingen mens, ingen bivirkninger, tatt av grunnet fare for benskjørhet. - Nå har jeg nettopp satt inn p-stav, Nexplanon. Hatt den 1 mnd, fornøyd hittil. Samme virkestoff som Cerazette og testet derfor det før jeg satte inn staven mtp blødninger.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #6 Skrevet 21. november 2017 For meg fungerte Yasmin ypperlig, merket ingen bivirkninger utover ømme pupper de første to-tre månedene. Det er veldig individuellt hvordan man reagerer på prevensjon, så du må nesten prøve selv. Anonymkode: 2599a...ff4
DrueSmoothie Skrevet 21. november 2017 #7 Skrevet 21. november 2017 Jeg prøvde Cerazette, det er det verste jeg for min del noen gang har puttet i meg. Blødde smått i laaang tid, fikk masse kviser, ble hormonelle herfra til månen, kvalm, uggen og i det heletatt, samt NULL sexlyst. Prøvde i 3 mnd før jeg ga opp, og det tok faktisk lang tid før ting ble normalt igjen, mye lengre enn da jeg sluttet på vanlige piller eller nuvaring senere. Har også forsøkt mange andre p-piller som har gitt tilsvarende, spes kvalme, verk i brystet og kviser, og prøvde derfor Cerazette som "siste forsøk". Jeg gikk på Diane i mange år, denne ga meg, etter at den gikk greit noen få år, voldsom morgenkvalme, så siden prøvde jeg trinordiol, marvelon, yasmin, yasminelle og trionetta. Alle det samme, slapp, kvalm (diane var værst der), migrenelignende hodepine den pillefrie uka og kviser. Diane fjernet som eneste kvisene. Og alle p-piller fjernet sexlysten nesten helt. Så prevensjon var det så absolutt Måtte bare gi opp p-pillene for bivirkningene ble bare værre og værre med årene. Prøvde etter noen år uten NuvaRing og denne er vel den som har fungert best for meg. Første 2 mnd var litt kvalme uggen etc, men etter det merka jeg fint lite før etter et par år, da begynte jeg å få hodepine og kvalme igjen, som forsvant da jeg sluttet. Så nå har jeg gitt opp hormonell prevensjon for godt for min egen del. Men de som skremte meg mest var Cerazette, for der merket jeg så voldsom forandring på både kviser, humør, sexlyst og formen generelt. Men det er min erfaring, og her er man veldig forskjellige har jeg erfart, så man må nesten bare prøve seg frem og se hva som fungerer for deg. Jeg har et par venninner som går på Cerazette og er kjempefornøyde bare de er ferdige med blødningene mange får i starten! Lykke til!!!
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #8 Skrevet 21. november 2017 3 minutter siden, DrueSmoothie said: Jeg prøvde Cerazette, det er det verste jeg for min del noen gang har puttet i meg. Blødde smått i laaang tid, fikk masse kviser, ble hormonelle herfra til månen, kvalm, uggen og i det heletatt, samt NULL sexlyst. Prøvde i 3 mnd før jeg ga opp, og det tok faktisk lang tid før ting ble normalt igjen, mye lengre enn da jeg sluttet på vanlige piller eller nuvaring senere. Har også forsøkt mange andre p-piller som har gitt tilsvarende, spes kvalme, verk i brystet og kviser, og prøvde derfor Cerazette som "siste forsøk". Jeg gikk på Diane i mange år, denne ga meg, etter at den gikk greit noen få år, voldsom morgenkvalme, så siden prøvde jeg trinordiol, marvelon, yasmin, yasminelle og trionetta. Alle det samme, slapp, kvalm (diane var værst der), migrenelignende hodepine den pillefrie uka og kviser. Diane fjernet som eneste kvisene. Og alle p-piller fjernet sexlysten nesten helt. Så prevensjon var det så absolutt Måtte bare gi opp p-pillene for bivirkningene ble bare værre og værre med årene. Prøvde etter noen år uten NuvaRing og denne er vel den som har fungert best for meg. Første 2 mnd var litt kvalme uggen etc, men etter det merka jeg fint lite før etter et par år, da begynte jeg å få hodepine og kvalme igjen, som forsvant da jeg sluttet. Så nå har jeg gitt opp hormonell prevensjon for godt for min egen del. Men de som skremte meg mest var Cerazette, for der merket jeg så voldsom forandring på både kviser, humør, sexlyst og formen generelt. Men det er min erfaring, og her er man veldig forskjellige har jeg erfart, så man må nesten bare prøve seg frem og se hva som fungerer for deg. Jeg har et par venninner som går på Cerazette og er kjempefornøyde bare de er ferdige med blødningene mange får i starten! Lykke til!!! Ja, det at man må prøve seg frem er jo det alle sier, og det er jo det jeg driver med, og har fremdeles ikke klart å finne noe som fungerer bra. Det du sier meg om ettervirkningene gjør meg redd for å prøve riktignok, fordi det var akkurat det som skjedde med nuvaringen for meg. Tok over ett år før jeg var tilbake til normalt. Hmm... nå ble jeg usikker på om jeg skal gidde å hente ut resepten på Cerazette. Kjipt å ruinere et år til av livet ved å prøve. Anonymkode: 2d7c3...aa1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #9 Skrevet 22. november 2017 Jeg går også på Cerazette, og er kjempe fornøyd!! Får nesten aldri mensen, og ikke er jeg spesielt premenstruell lenger heller Er greit å ta en graviditetstest i ny og ne for å sjekke om du ikke får mensen Anonymkode: 84b31...c7b
Sphynx Skrevet 25. november 2017 #10 Skrevet 25. november 2017 Ugh, alt av piller som jeg har prøvd har vært så ubehaglig hormonmessig. Cerazette hadde jeg mellomblødninger på i 1 fuckings år. Kobberspiralt var tingen her. Ingen ubehagelige hormoner.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #11 Skrevet 25. november 2017 Kobberspiral er det eneste som jeg klarer. P-piller er vanskelige å ta i tide, resept må fornyes. Klarer uke heller bivirkningerne. Etter barnen har mannen tatt vasektomi og nå har jeg ingen prevensjon, når veldig bra av det Anonymkode: eac86...648
solmåneogstjerner Skrevet 25. november 2017 #12 Skrevet 25. november 2017 Hormonspiral da? Jeg har ingen bivirkninger av den bortsett fra at mensen nesten har forsvunnet (hurra!). Det tok 4-5 mnd før det skjedde. I et par mnd blødde jeg ofte og uregelmessig men etterhvert ga det seg og nå har jeg en minimal blødning annenhver måned som varer i et par dager og jeg trenger ikke en gang å bruke bind. Det er så lite at det havner i papiret når jeg er på toalettet. Har brukt flere typer p-piller før inkludert cerazette, men fikk problemer av dem alle.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #13 Skrevet 25. november 2017 Google "gravid på Cerazette". Anonymkode: f5323...dba
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #14 Skrevet 25. november 2017 Første treff http://www.klikk.no/forum/foreldre/topic/143948031-gravid-på-cerazette/ Anonymkode: f5323...dba
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #15 Skrevet 25. november 2017 Kviser, småblødninger og absolutt null sexlyst. Cerazette fungerer veldig dårlig for meg. Men det gjør alt annet av hormoner også. Anonymkode: f4675...a02
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #16 Skrevet 26. november 2017 Vurdert p-stav? Jeg satte inn min p-stav for 1 og et halvt år siden og etter det har jeg hatt småblødninger kun en uke i strekk. Er så utrolig deilig å slippe å tenke på mens, piller eller noe som helst. Det er en liten risiko for småblødninger i de tre første månedene, men det skjer sjeldent. Jeg kunne iallefall ikke vært med fornøyd Anonymkode: 58461...54b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #17 Skrevet 27. november 2017 Bruker piller for helsemessig årsaker, prevensjon biten er bonus.Det er ellers utrolig individuelt på hva man reagerer på. Jeg ble "gal" (depressiv, opp og ned humør) av hormonspiral og måtte ta den ut etter en måned. Cerazette har fungert bra , har ingen mensen lenger som er digg! Har brukt pillen i 2 1/2 år. Ellers blir håret mitt lettere flokete og har litt lavere sexlyst, men dette er ikke krise. Anonymkode: a4158...343
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #18 Skrevet 27. november 2017 Bruker Cerazette, ingen bivirkninger og vært uten mens i 9 år. Anonymkode: b076e...000
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå