AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 Kan virke som veldig mange kvinner har blitt utsatt. Så mange at de som ikke har opplevd upassende oppførsel må begynne å lure? Noen som ikke har noen negative opplevelser som lurer hvorfor "alle" andre men ikke meg? Anonymkode: f9999...2ed 4
Gjest Ingenting2 Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 Det er da aldeles ikke noe å misunne! Er du en mann som vil få kvinner som har vært heldige til å føle seg dårlig?
Elaine Marley Skrevet 21. november 2017 #3 Skrevet 21. november 2017 Tror alle kvinner har opplevd en eller annen gang ubehagelig oppmerksomhet fra menn. Jeg har også det, men har ikke skrevet noe metoo-innlegg i sosiale medier. Men fokuset ditt er feil. Ingen tenker "hvorfor har ikke jeg opplevd upassende oppførsel fra menn?Misunner virkelig de som har det altså". Satt litt på spissen, men det er ikke noe å misunne eller å ønske seg. 10
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #4 Skrevet 21. november 2017 Har opplevd det nok av ganger, men føler ikke at det er alvorlig nok til å dele. Dessuten er jeg ikke ute etter sympati. Anonymkode: 19439...dec 8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #5 Skrevet 21. november 2017 Samme som den over. Anonymkode: 12bbc...128 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #6 Skrevet 21. november 2017 Eh, nei, jeg lurer ikke. Jeg har vært heldig, jeg har overhørt upassende kommentarer, jeg har kommet meg unna potensielt vanskelige situasjoner, ettersom jeg ble eldre har jeg reagert der og da. Jeg jobber i en bransje som ikke har en slik makt- og kjønnsstruktur. Jeg er oppdratt til å reagere negativt på mannsjåvinisme. Jeg har brødre som har forsvart meg. Jeg har forsvart meg selv. Men jeg har SETT det hele livet, hørt om det hele livet. Fra festene på ungdomsskolen, i studentmiljøet, i andre bransjer (media, kulturliv, idrett). Og jeg er veldig glad for at jeg ikke har et eget bidrag. Jeg har dessverre nære venninner som har flere. Anonymkode: 86a95...f1e 10
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #7 Skrevet 21. november 2017 Har aldri opplevd noe. Eneste må være da jeg jobba i hamburgersjappe under OL 94 og en gamling la seddelen i brystlommen min og sa "jeg fikk en følelse med puppen". Da var jeg 17, og siden nothing. Må innrømme at jeg i disse dager har undret meg over om jeg er den eneste som IKKE har opplevd noe, og at det i så fall er fryktelig trist. Ikke for min del altså, men for andres. Jeg er selvsagt glad for at det ikke har vært noe. Om det så er fordi jeg er for lite attraktiv til det, men jeg tror ikke det har så altfor mye med saken å gjøre. Anonymkode: 160ae...27b 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #8 Skrevet 21. november 2017 Jeg har opplevd nok til en #metoo men ønsker ikke å fremstå som et offer ved å dele. Men all ære til dem som gjør det. Anonymkode: 90ddb...327 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #9 Skrevet 21. november 2017 Det virker som en del kvinner har en ganske lav grense for å melde seg på som trakassert. Det er ingen forkleinelse av dem som virkelig har blitt trakassert! Det har selvsagt vært noen situasjoner og hendelser som kunne blitt tagget og kjørt opp, men man håndterte dem og ble ikke skadet på hverken sjel eller kropp. Derfor melder jeg meg ikke på i hylekoret. Anonymkode: 242fc...469 3
Gjest GiftMann38 Skrevet 21. november 2017 #10 Skrevet 21. november 2017 Jeg har opplevd nok til å skrive #metoo , men ser ikke på meg selv som et offer.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #11 Skrevet 21. november 2017 Er litt redd for at en slik kampanje skaper inflasjon i begrepet "overgrep". Det som kan skje er at alle vil være med og føler at noe som kanskje ikke er et overtramp blir lagt fram som det. Det som er trist da er at de som virkelig har opplevd noe traumatisk bare blir en av mengden. Anonymkode: dd2d2...29e 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #12 Skrevet 21. november 2017 Jeg har ikke skrevet noe #metoo, men har blitt utsatt for seksuell trakassering en god del ganger. En gang var da jeg skulle selge mat og en mann bare stod der og trakasserte meg, og selv om både jeg og alle andre bad han om å gå fortsatte han vel i sånn 15 minutt. Han må ha vært psykisk syk tenker jeg. En annen gang var da jeg var på jobb og skulle ta heisen, og så var det en mann som stod i heisen med meg. Han skulle ut i en annen etasje enn meg, og da han gikk ut gikk han HELT INNTIL meg (sånn at vi ble ansikt mot ansikt) og liksom pusta meg i ansiktet (greier ikke å forklare dette bedre, men det var tydelig hva som var hans intensjon). Han tenkte uansett sikkert at jeg skulle bli redd, men jeg bare så på han som om at jeg lurte på hva han dreiv med, så han gikk derifra. Han var jo ikke borti meg fysisk, så det var ingen grunn for meg å gi han inn heller, men han hadde fått seg to tette om han hadde lagt så mye som en finger på meg. Har jo også blitt spurt av tilfeldige menn om jeg vil runke dem eller om jeg vil ligge med dem for noen tusenlapper eller om de kan sleike skoene mine eller whatever. Har også blitt grepet hardt i av menn på byen når jeg har gått forbi, men de gir seg med en gang når jeg går opp i ansiktet deres og sier de må gi seg. Jeg er ikke voldelig om jeg ikke må, så. Jeg blir ikke redd menn av sånne ting, jeg blir bare forbannet. Anonymkode: 57c71...c96
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #13 Skrevet 21. november 2017 Ikke opplevd noe og har ingen Facebook venner som har kommentert noe om meetoo, hører ikke noenting om det annet enn i media og forum som dette. Anonymkode: c02ca...314 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #14 Skrevet 21. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke skrevet noe #metoo, men har blitt utsatt for seksuell trakassering en god del ganger. En gang var da jeg skulle selge mat og en mann bare stod der og trakasserte meg, og selv om både jeg og alle andre bad han om å gå fortsatte han vel i sånn 15 minutt. Han må ha vært psykisk syk tenker jeg. En annen gang var da jeg var på jobb og skulle ta heisen, og så var det en mann som stod i heisen med meg. Han skulle ut i en annen etasje enn meg, og da han gikk ut gikk han HELT INNTIL meg (sånn at vi ble ansikt mot ansikt) og liksom pusta meg i ansiktet (greier ikke å forklare dette bedre, men det var tydelig hva som var hans intensjon). Han tenkte uansett sikkert at jeg skulle bli redd, men jeg bare så på han som om at jeg lurte på hva han dreiv med, så han gikk derifra. Han var jo ikke borti meg fysisk, så det var ingen grunn for meg å gi han inn heller, men han hadde fått seg to tette om han hadde lagt så mye som en finger på meg. Har jo også blitt spurt av tilfeldige menn om jeg vil runke dem eller om jeg vil ligge med dem for noen tusenlapper eller om de kan sleike skoene mine eller whatever. Har også blitt grepet hardt i av menn på byen når jeg har gått forbi, men de gir seg med en gang når jeg går opp i ansiktet deres og sier de må gi seg. Jeg er ikke voldelig om jeg ikke må, så. Jeg blir ikke redd menn av sånne ting, jeg blir bare forbannet. Anonymkode: 57c71...c96 Som mann så er det slike ting jeg opplever av kvinner også, men har aldri tenkt over dette som trakassering.. Kommer nok an på hva den som blir utsatt for det har som terskel. Anonymkode: dd2d2...29e 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #15 Skrevet 21. november 2017 Jeg har faktisk lurt litt på om jeg er veldig stygg (ja, helt sant, ikke fordi jeg vil bli trakassert men når det har skjedd med «alle andre» lurer jeg jo på hvorfor det ikke har skjedd med meg) Anonymkode: dac8c...d67 3
bortebra Skrevet 21. november 2017 #16 Skrevet 21. november 2017 Jeg har ikke skrevet noe #metoo, og jeg har vel heller aldri opplevd seksuell trakassering i profesjonell sammenheng. Det jeg har opplevd er såpass alvor at jeg er redd for å banalisere det ved å sidestille det med et klaps på rumpa. Jeg har litt problemer med de uklare retningslinjene. Det er forskjell på seksuell trakassering og overgrep, men #metoo setter alt under samme paraply. 4
waco Skrevet 21. november 2017 #17 Skrevet 21. november 2017 For meg så pirrer det hovmodigheten littegranne å bli forsøkt sjekket opp av en jeg selv fornedrer. Da føler jeg meg som et enda bedre menneske. Hvis jeg virkelig skal dra pirringen så langt jeg klarer så er det å bli fornedret av en man selv fornedrer noe alle burde prøve. Ihvertfall for innbilskheten og overlegenhetens skyld. Det er deilig å være bedre enn andre mennesker,- ikke rart det er så mange som elsker #metoo!
Gjest C.Tramell Skrevet 21. november 2017 #18 Skrevet 21. november 2017 Jeg blir bare glad når jeg hører kvinner si at de aldri har opplevd noe de synes er alvorlig nok til å nevne, for jeg har både sett, hørt om og opplevd så mye sånt at jeg nesten har begynt å tro at det er noe alle kvinner må gjennom. Jeg har ikke postet noe under hashtaggen selv om jeg godt kunne nevnt flere grove selvopplevde episoder. Jeg legger aldri ut følsomme private ting sosiale medier, og overgrep og trakassering er jeg overhodet ikke komfortabel med å dele.
Gjest C.Tramell Skrevet 21. november 2017 #19 Skrevet 21. november 2017 45 minutter siden, AnonymBruker said: Som mann så er det slike ting jeg opplever av kvinner også, men har aldri tenkt over dette som trakassering.. Kommer nok an på hva den som blir utsatt for det har som terskel. Anonymkode: dd2d2...29e Helt sikkert. Mange menn opplever det selvsagt som akkurat like ubehagelig som kvinner. I dag måtte forresten den første trakasserende kvinnelige kjendisen slutte i jobben i nabolandet. De finnes de også. Hun har etter hva jeg forstår drevet med verbal og seksuell trakassering mot medarbeidere av begge kjønn i årevis.
herzeleid Skrevet 21. november 2017 #20 Skrevet 21. november 2017 Det er vell kanskje ikke alle som har samme behovet for å dele hver ubehagelige opplevelse de har hatt, eller gjøre den til en stor sak. De aller fleste av hos har vell på et eller annet tidspunkt opplevd "uønsket seksuell oppmerksomhet" uten å ta det som så mye mer enn et kompliment og eventuelt synes synd på den andre som sitter igjen i en pinlig situasjon? 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå