Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2005 #1 Del Skrevet 28. januar 2005 Nå har jeg hosta i 2 uker. Blir ikke kvitt denne f...skapen. Har prøvd hostesafter og te og vann og... Vet ikke om det er bronkitt, men jeg er ikke dårlig ellers. Noen som har et tips på hvordan jeg skal bli kvitt hosten. Kjerringråd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 28. januar 2005 #2 Del Skrevet 28. januar 2005 Hvordan er hosten da? Hvor sitter den? Er det tørrhoste pga irritasjon i halsen, klør du i halsen? Er det slimhoste fra brystet? Hoster du slim? Høres det fælt ut, raller det i brystet når du hoster? Det kan kanskje være en ide å snakke med en lege, og bli lyttet på hvis det sitter langt nede, for det kan hende at det er noe som trenger medisiner. Bronkitt, lungebetennelse, kikhoste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 28. januar 2005 #3 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg også! fytterakkern, er så innmari lei av denne hosten! Det har roet seg noen hakk, men er fortsatt veldig plagsomt. Jeg har vært hos legen, ikke særlig nyttig. Fikk resept på hostesaft og ble tatt blodprøver av. Det kan være greit å sjekke at du ikke har bronkitt, kikhoste eller mykoplasma. Det var det legen var opptatt av å sjekke. Kikhoste er visstnok blitt mer vanlig nå, siden mange ikke vaksinerer ungene sine :evil: Greit å få det sjekket. Hvis du har slimhoste bør du ta noe som er slimløsende: Bisolvon på apoteket eller BroncAir på helsekosten. Noskapin hjelper mot tørrhoste. Jeg blir dårligere når jeg fryser på beina, så det er bare å få på seg varme sokker. Vet ikke om rådene mine har noen verdi, da, siden jeg fortsatt hoster...... God bedring du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. januar 2005 #4 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg var også en hoster før, og klarte i tillegg ikke å få ned hostesaft (brakk meg pga smaken). Hos legen fikk jeg resept på noen små, hvite piller som stoppet hosten, tror de het Toklase (eller noe slik). Absolutt verdt forsøket. Uten resept funker Noskapin bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå