AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 Fikk en sykmelding mens jeg utredes. Har så mye vondt i en del av kroppen uten at jeg vil gå inn på hva det dreier seg om her. Jeg tror det kan ordnes med antibiotika. Det første stefaren min sier er: siden almentilstanden er bra, kan du jo jobbe litt innimellom. Moren min ga uttrykk for det samme og likte ikke at jeg ble sykmeldt. Jeg føler meg ikke syk, men ble beordret om å være i ro av legen. Jeg sitter nå med dønn dårlig samvittighet. Anonymkode: c0006...cbc
Måbarefåsiat... Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 Det skal du ikke ha. Hvis legen har vurdert det slik at du ikke skal jobbe, skal ingen stille spørsmål ved det. Jeg har selv vært på jobb når jeg egenltig burde ha vært hjemme, og det tjner ingen. Vi har vanskelig for å få inn folk hvis noen er syke, og jeg dro på jobb og var mer enn bare pjusk, for å si det sånn. Gjorde ikke jobben min godt nok, fikk påpakk av sjefen min. Og det var vel siste gang jeg forsøkte å spare noen for en dobbelvakt, eller være "grei"...
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #3 Skrevet 21. november 2017 Det er en fin ting å ikke like sykefravær. Men når man er såpass syk at man (motvillig) må være hjemme, skal man ikke ha dårlig samvittighet for det. Anonymkode: 574e7...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #4 Skrevet 21. november 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk en sykmelding mens jeg utredes. Har så mye vondt i en del av kroppen uten at jeg vil gå inn på hva det dreier seg om her. Jeg tror det kan ordnes med antibiotika. Det første stefaren min sier er: siden almentilstanden er bra, kan du jo jobbe litt innimellom. Moren min ga uttrykk for det samme og likte ikke at jeg ble sykmeldt. Jeg føler meg ikke syk, men ble beordret om å være i ro av legen. Jeg sitter nå med dønn dårlig samvittighet. Anonymkode: c0006...cbc Du skal gjøre som legen sier. Det sagt så er en sykemelding i 2017 en tillatelse til å være hjemme så mye som en må for helsa sin del, ikke et forbud mot å gå på jobb. Om du føler det er konstruktivt for deg personlig så kan du godt gå på jobb under sykemeldingsperioden. Anonymkode: eb2f1...51d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå