AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #61 Skrevet 19. desember 2022 Mannen min har samme problem. Har ikke funnet ut hva det er. Det lukter ikke dårlig ånde, råttent, som mandelsten (det har jeg) for det lukter rett og slett bæsj. Finner ikke ut av det, til tross for både munnskyll, tanntråd, osv. 😥 Anonymkode: 5ca62...663
charlotte0 Skrevet 19. desember 2022 #62 Skrevet 19. desember 2022 Maleficenta skrev (På 20.11.2017 den 22.45): Problemer med magen? Obstipasjon? Man kan bli så obstipert at man kaster opp avføring... Kan man virkelig det? Høres grusomt ut! 😭 Hørte om dette for noen år siden men trodde det var kødd. Det må være helt forferdelig!
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #63 Skrevet 19. desember 2022 Du spiser normal sa du? I dag er det unormale normalt. Altså folk har b12 mangel pga kostholdsrådene de får fra myndighetene om å ikke spise så mye kjøtt. Så hva spiser du? Anonymkode: 51abe...9ec
Prskfg Skrevet 29. november 2023 #64 Skrevet 29. november 2023 Gammel tråd, men dessverre et aktuelt problem for mange fortsatt, sannsynligvis. Og kanskje noen følger med her fortsatt (eller får det opp i et Google-søk)? Derfor vil jeg fortelle at jeg hadde dette problemet i ca. 30 år. Både nære venner i studietida og daværende kone sa at ånden min lukta bæsj. Hvis jeg stod i et rom, kunne hele rommet lukte bæsj, sa de. En forferdelig og fortvilende situasjon. Jeg lette over alt og prøvde alt: Gå til tannlege, lege, øre-nese-hals (som førte et kamera ned i svelget), div. kvakksalvere (bl.a. en ressonansterapeut), kutte ut div. matvarer (melk, gjær osv.), drikke biola, ta probiotika – alt uten resultat. Selvfølgelig var jeg ultrahygienisk, særlig i munnen, der jeg selvsagt brukte tanntråd, munnskyllemiddel, pastiller og tyggis og det som var. Før jeg forteller hva jeg til slutt fant ut var problemet, vil jeg presisere at dette sannsynligvis kan ha mange forskjellige årsaker. Så det er slett ikke sikkert min løsning gjelder for alle. Men det kan være verdt forsøket, særlig fordi det er svært enkelt. Min løsning: Selv om jeg brukte tanntråd hver eneste dag, fant jeg ut at det var for SJELDEN. Det var ÉN tann der det samlet seg matrester, og her begynte det å stinke bæsj etter kort tid. Løsningen? Gå nøye over med tanntråd TO ganger om dagen. Morgen og kveld. Bruk et langt stykke tanntråd, gjerne 1-2 meter, og bruk et nytt, friskt stykke for hver tann. Helst tanntråd med mintsmak e.l. Lukt på tanntråden etter at den er brukt mellom to tenner. Hvis tanntråden lukter fint, er det flott. Hvis den derimot lukter vondt, KAN dette være problemet. Det var det i mitt tilfelle. Etter at jeg begynte med en omhyggelig omgang med tanntråden to ganger om dagen, med nevnte strategi, ble jeg kvitt problemet. Ingen bæsjelukt lenger. FANTASTISK! Alle kan ha dårlig ånde iblant, f.eks. om morgenen eller ved inntak av visse typer mat. Det er forbigående, og det er ikke det vi snakker om her. Håper dette kan være til hjelp for noen. ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå